Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:[
Enhän mä sanonut, ettei saisi. Ihmettelin vain ääneen, miksi se olisi.
Periaate kun on yleensä aika sitova. Enkä mä olisi valmis sitomaan itseni kanssa sopimusta, että jos vaikka mies kuolisi jäisin äidiksi vain yhdelle tai kahdelle lapselle...
Voihan olla, etten enempää tekisikään, mistä sitä tietää. Mutta jos kuitenkin haluaisin, niin sen periaatteenko takia pitäisi jättää tekemättä?
Ymmärrän mitä ajat takaa kyllä. Periaate tosiaan on sitova ja minulle ainakin sellainen asia, jota olen tarkkaan harkinnut. Minulla ei ole montaa periaatetta elämässäni ja tämä päätös sattuu olemaan niistä yksi.
Tästä asiasta olisi mielenkiintoista keskustella laajemminkin. Millainen periaate on järkevä? Millaisesta asiasta voi päättää niin, että mieli ei enää muutu? Voiko mikään oikeastaan olla periaate?
Minulle tämä asia on tärkeä ja vakava. En millään tavalla väheksy tai hämmästele ihmisiä, joilla ei ole lasten lukumäärään tai isyyteen liittyviä periaatteita. Tai ihmisiä, joilla on periaatteena se, ettei koskaan ota tatuointia...=)
Se on vakava mullekin, eri tavalla vain. Korkea kynnys se olisi, eron jälkeen lähteä uutta vauvaa tekemään uuden miehen kanssa. Kyllä sitä tulisi pohdittua pitkään. Mutta en pysty lupaamaan ettenkö tekisi, tykkään tästä lapsiperhe-elosta ihan liikaa että sen voisin itseltäni kieltää, vain siksi että perhetilanne muuttuu. En mä niitä lapsia väenvängällä tekisi lisää, mutta jos sopiva kumppani sattuisi, ehkäpä..
Neitin isästä erotessani oli ihan selvää, että lisää vauvoja uuden miehen kanssa tulee. Olisin halunnut niitä jo aiemmin, mutta en tytön isän kanssa. Joten isä piti laittaa vaihtoon ensin, sitten vasta vauva oli tervetullut. Karulta kuulostaa, mutta totisinta totta joka sana.