E
Entäpä jos...
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Alkuperäinen kirjoittaja Mun:mielestä tässä ketjussa taas on se asenne, että yhdelle miehelle lapsensa tehneitä mollataan tyyliin "olette kokemattomia, naiiveja ja kyllä se elämä opettaa, joku muu jossain muualla päättää asian puolestanne"...hohhoijaa. Kyllä se olen ihan minä itse, joka päätän sen, kenen ja kuinka monen miehen kanssa lapseni teen. Ja jos yhden kanssa olen tehnyt kolme, enkä kertakaikkiaan halua enää lisää lapsia (eikä sen pitäisi olla enää mahdollistakaan), niin kyllä sen valinnan olen ihan itse tehnyt.
Ja miksi muuten aina puhutaan siihen tyyliin, että jos lapsia ei ole kuin sen yhden miehen kanssa, niin sitten on muka elämässä kokematon?!!! Eli mitä useampien miesten kanssa on lapsia, sitä kokeneempi on elämässä. Tuo on suoraan sanottuna todella idioottimainen ajattelutapa.
Peesi tähän. Suvaitsemattomimpia tässä ketjussa ovat kyllä ne joilla niitä lapsia on useampien miesten kanssa. ....
Peesi myös.
Ketjun periaatteellahan voisi sanoa, että jos lapsella pitää olla elämästä tietävä ja turhia "haihattelematon" äiti, niin sen äidin on pitäny raskautua useamman miehen kanssa. Ja mahdollisesti mitä useamman, niin sitä viisaampi! Ketjusta ei myöskään käy ilmi, kuinka moni yhden miehen kanssa lapsia saaneista on lähelle neljää kymmentä eli oikeasti tilanteessa, jossa lapsia ei luultavasti muille tule. Sanovatko alle kolmekymppiset usean ukon kanssa lisääntyneet heille, että "oi kun oot ihanan naivi!".
No mä olen täysin kyllä eri mieltä tästä ketjusta vedettävistä johtopäätöksistä.
Mun mielestä keskustelu alkoi viattomalla kysymyksellä, että monelleko miehelle ihmiset on lapsia saaneet. Vastaajat vastasivat kysymykseen monelleko ovat saaneet lapsia, kunnes joku esitteli oman periaatteensa, joka oli, että teen lapsia vain yhdelle miehelle, ja jos erotaan, niin sitten en enää ikinä tee lapsia yms. Seuraavat tälle henkilölle esitetyt vastaukset ihmettelivät sitä vahvaa periaatetta, (osa toki saattoi käyttää epäasiallista tyyliä) lasten tekemisestä yhdelle miehelle.
Mielestäni kyse ei siis ollut missään määrin siitä, että usealle miehelle lapsen tehneet olisivat kokeneempia tai elämästä enemmän tietäviä. Kyse oli sen sijaan siitä, että mustavalkoisesti ja fanaattisesti ajattelevalle yritettiin selittää, että elämän kulku ei ole ennalta selvää ja omien vahvojen periaatteiden esiin tuominen on aika naivia.
Kyse ei siis ollut siitä, kuinka monelle lapsia tehnyt on viisaampi vaan siitä, että fanaattisuus on naivia.
Niin ja sinun tiedoksesi, että minulla, ylikolmikymppiselä, ei ole kuin yksi lapsi yhdelle miehelle ja jos elämäni menee hyvin, saan lisää lapsia saman miehen kanssa. Jos elämä ei mene niin kuin nyt ajattelen, täytyy sitten miettiä ratkaisuja uudelleen.