Monen lapsen äityleitä?

sis vastatkaa toki äidit joilla enemmänkin lapsia tms.olisi kiva tietää kuinka itse jaksatte ja kuinka arkenne sujuu
ja miten asutte
ja saatteko esim.paljon hoitoapua,
oletteko käyneet töissä vai oletteko kotiäitinä?
kaikki kiinnostaa ja ystävääkin ois kiva saada :heart:

No täällä odoetellaan mun viidettä syntyväks kesä/heinäkuun vaihteessa.
Olin määräaikaisesti töissä,mutta jouduin viime viikolla jäämään sairaslomalle supisteluitten takia.
Mistäpäin oot?

Meille on ihan näinä päivinä tulossa kolmas perheenjäsen, paikallisen seurakuntapapin mukaan meistä tulee mieheni kanssa "heimopäällikköjä", kun kolmen lapsen perhe katsotaan nykypäivänä suurperheeksi. Tiedä sitä, miten itse määrittelet "monen lapsen äitylit" Auringonkukaksi?

Kertokaahan arjestanne,jos viitsitte tai kirjoittakaahan yvtä :heart:
Meilläkin touhua riittää kun neljä vilistää tuossa,mutta silti en panisi pahaksi jos vielä lisää vilinää tulisi =)
Onko teillä muilla tuttuja joilla on yhtä monta lasta kuin itsellänne?
Musta tuntuu että aina ihmetellään tai "paheksutaan" kun meitä on niin paljon..ja että ehkäisystä ei olla kuultukaan..
Eikö voi ymmärtää että yksinkertaisesti rakkaudesta lapsiin ja elämään halutaan lapsia. :flower:

No arjessa on meillä menoa ja meinikiä verrattuna johonki vähempiväkiseen perheeseen :) ite sitä ei huomaa hirveesti. Mulla on kaksi teini-ikäistä ja kaksi pienempää et hoitoapuja ja sellaista on omasta takaa :)
Kaverin perheessä on viisi lasta et vertaistukea löytyy lähipiiristä. Mut olen kyllä törmänny tuollaiseen että neljä lasta :o :o OMG mm. avoimessa viimeeksi vieraampi ihminen kysy että ootteks uskovaisia kun teillä on noita lapsia noin paljo :laugh: (mitähän ne tuumii kun vatsa tästä alkaa kasvamaan)

Useimmilla suunnilleen ikäisilläni 28v kavereilla on 1-3lasta. Oisko ehkä yhellä se samat 5 mitä itellä nyt. Lapsuuskodissani oli useita lapsia kuten myös miehen kotona. Töissä olen käynyt (oma yritys miehen kanssa) aina lasten välillä sen muutaman kk:n mitä oon kerinnyt ennen seuraavaa äitiyslomaa.

Hankalimpiahan tämmösellä sakilla on kaupassakäynnit ym vastaavat jos pitää koko porukka kerralla mukaan ottaa mut paljo "jaetaan" miehen kans lapsia kauppakäyntien ajaksi et osa jää isän kans kotiin ja osa mun mukaan tai toisinpäin. Paljohan tämä on ihan vaan järjestelykysymys :)

Mitä ite oon miettiny nii on paljo äitejä joilla on tosi hankalaa jopa "vain" sen yhden lapsen kans ku taas toisilla näyttää olevan kohtuu helppoa vaikka lapsia ois jopa sen 8-10..

Meillä on viisi lasta ja asutaan kaukana sukulaisista joten hoitoapua ym. ei ole saatavilla,tosin miehen äiti asuu 70km päässä mutta on miel.miehen siskon luona auttamassa kuin meillä mutta hyvin ollaan pärjätty ilman sitäkin apua.Lasten välissä kävin vuoden koulun ja kahdesti ollu töissä määräaikasena.Ja piti oikein miettiä että tutuilla ei ole näin monta lasta kuin meillä (tutuilla on 1-4 lasta) ja jotkut tuntuu paheksuvan meitä mutta eipä se mua paljoa hetkauta mitä muut ajattelee:)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Useimmilla suunnilleen ikäisilläni 28v kavereilla on 1-3lasta. Oisko ehkä yhellä se samat 5 mitä itellä nyt. Lapsuuskodissani oli useita lapsia kuten myös miehen kotona. Töissä olen käynyt (oma yritys miehen kanssa) aina lasten välillä sen muutaman kk:n mitä oon kerinnyt ennen seuraavaa äitiyslomaa.

Hankalimpiahan tämmösellä sakilla on kaupassakäynnit ym vastaavat jos pitää koko porukka kerralla mukaan ottaa mut paljo "jaetaan" miehen kans lapsia kauppakäyntien ajaksi et osa jää isän kans kotiin ja osa mun mukaan tai toisinpäin. Paljohan tämä on ihan vaan järjestelykysymys :)

Mitä ite oon miettiny nii on paljo äitejä joilla on tosi hankalaa jopa "vain" sen yhden lapsen kans ku taas toisilla näyttää olevan kohtuu helppoa vaikka lapsia ois jopa sen 8-10..

Se on niin suhteellista tuo, mie jos lähden kauppaan VAAN yhden kanssa niin onpa elo helppoo :D tosin mun isommat on jo niin isoja et voi käydä kaupassa hyvin mun puolesta tai jää pienten kanssa kotii et ite pääsee menemään =)

Niinku jo sanoin.. paljo on järestelykysymyksiä ku on tämmönen sakki mut jaksaa kai sitä ku väliin ottaa vähän omaa aikaa sitten ku tarve siihen tulee :) Yllättävän hyvästi oon jaksanut ja itteeki on naurattanu ny ku oon taas nii mielissään tästä uudesta vauvasta :) Niinku ensimmäistä oottas ku kaikki on taas nii jännää ja ihmeellistä :) Mut kyllähän sitä aina jostain päin jotain kuulee ku sakki kasvaa. Varsinki ku nuo on meillä tosiaan nuin pienillä ikäeroilla kaikki :D

Se on niin suhteellista tuo, mie jos lähden kauppaan VAAN yhden kanssa niin onpa elo helppoo :D tosin mun isommat on jo niin isoja et voi käydä kaupassa hyvin mun puolesta tai jää pienten kanssa kotii et ite pääsee menemään =)
[/quote]

Niimpä.. :) Ja musta on helppoa käydä kaupassa jos mulla on VAAN se 2 tai 3 lasta mukana :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
6 tulossa.. vanhin 6v. Touhua riittää kiitettävästi mutta toisaalta.. on tämä aika antosaaki :)

Minä kutsuisin tuota työleiriksi:) Onneksi on takanapäin . Meillä ei ollut kun 4 peräjälkeen ja nyt poppoo jo isoja. Voimia

Yhteistyössä