Alkuperäinen kirjoittaja Kadekko vai...?:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ehkä isovanhemmat haluavat näin osallistua?
Mitä perheiden sitten pitäisi tehdä, kieltäytyä? ISOVANHEMMAT ANTAVAT RAHAA PYYDETTÄESSÄ JA MAKSAVAT LASKUT PYYDETTÄESSÄ EIVÄT OMAEHTOISESTI TARJOA.Laittaa ehkä alle vuoden ikäinen lapsi päiväkotiin hoitoon vaikka mummo olisi haluakas tulemaan kotiin tätä hoitamaan. LAPSET 2,5V JA 8V.JA MUMMO TULEE TURUSTA ASTI AINA VKOKSI NÄILLE JA PALAA PE ILTA TURKUUN.Viettää lomansa muualla vaikka isovanhemmat toivovat perhettä mukaan mökille.EIVÄT KÄY MÖKILLÄ,KUN EI OLE MÖKKIÄ VAAN MAAILMALLA. Tiukassa taloudellisessa tilanteessa kieltäytyä vastaanottamasta vanhempien lapsenlapsille tarjoamia toppahaalareita tai harrastusvälineitä...EIVÄT TUO HAALAREITA VAAN VIEVÄT ISOVANHEMMAT KAUPPAAN JA OSTATTAVAT HAALARIT YM KAUPASSA.
Ei minullakaan ole kokemusta mutta jos vanhemmillani olisi varaa ja halua tuollaisia tarjota niin kyllä ottaisin vastaan ja kiittäisin kauniisti.
He siis ovat itse kertoneet toimivansa näin? Että pyytävät/vaativat isovanhempia kustantamaan asioita, ilman että nämä ovat itse siihen halukkaita. Silloin vähän ihmettelen itsekin, myös näitä isovanhempia jotka eivät "osaa" kieltäytyä. :/
Tunnen itsekin jokusen perheen joissa on vähän tuollainen meininki, oletetaan että isovanhemmat osallistuu kaikkiin isompiin kuluihin ja suututaan jos ei saada rahaa niin paljoa kuin haluttaisiin.
Kuitenkin haluan uskoa että valtaosalla kysymys on siitä että isovanhemmat itse haluavat auttaa lapsensa perhettä. =) Ja siitä avusta en näe mitään syytä kieltäytyä. ja kuten Rukoilijasirkka(?) taisi mainita ei tuon avun tarvitse olla yksipuolista. Myös lapsen perhe voi auttaa isovanhempia tarvittaessa eikä raha ole ainoa auttamisen muoto.