Monikohan seurasi mua tänään kaupan parkkipaikalla...

Kotiäiti Narniasta

Aktiivinen jäsen
14.01.2008
1 869
0
36
Minä siis pelkään hysteerisesti ampiaisia. Olin kaupassa käymässä lasten kanssa eli 5v, 3v ja 4,5kk oli turvakaukalossa, joka oli kiinni matkarattaissa. Pääsimme autolle niin kaksi ampiaista alkaa kiehnata. Ne on nyt ihan tokkurassa ja sekaisin ja jumalauta mä meinasin seota!!!

Kiljuin lapsille, että nyt äkkiä autoon, autoon, AUTOOOOOOON!!!! Sitten ryntäilin itse joka välissä kaksi kierrosta auton ympäri amppareita pakoon ja sain siirrettyä lopulta vauvan turvakaukaloineen autoon turvaan. Sitten piti vielä heittää matkarattaat auton perään, mutta eihän ne paskiaiset jättäneet mua rauhaan. Toinen kiehnäs matkarattaita ja toinen mua.

Pyrähtelen siinä auton ympärillä ja lopulta juoksen autoonsisälle.

No sitten alka 5v huutaa, että "Et sä voi jättää noita meiän rattaita tohon!!!" Sanoin, että en jätäkään vaan haen ne kohta. "ET VOI JÄTTÄÄ NIITÄ!!!".

Takin huppu päähän ja juoksen ulos ja heitän rattaat autoon ja takaisin autoon sisälle.

En tahdo tietää moniko näki ja mitä kuvitteli, että teen, koska tuskin kukaan näki niitä ampiaisia. Kaikki näki vain sen kaiken muun touhun.

:ashamed: :| :whistle: :o :x :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja petomamma:
:laugh: Rupesin kuvittelemaan tilannetta ulkopuolisen silmin.. :laugh: :laugh: :laugh:

Minä kuvittelin sitä siinä tapahtumahetkelläkin enkä uskaltanut/kehdannut katsoa ympärilleni, että näkeekö joku sen touhun.

Toivotaan ettei kukaan tunnistanut ainakaan tai mua pidetään ihan outona. :laugh: :laugh:

Satuuhan noita ;) Tuskin kukaan huomas, jos ei vartavasten jäänyt seuraamaan.

Mun tartte vaan sanoa, että mua taas ärsyttää tollaset ampiaisista vouhkaantuvat äidit, jotka opettaa lapsiaan pelkäämään niitä ja vielä huitomaan. Mä sit taas yritän omaani opettaa, että pysyisi paikallaan ja antaisi ampiaisen mennä pois, kun siitä huitomisesta ja juoksemisesta ne vaan ärsyyntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei :

Mun tartte vaan sanoa, että mua taas ärsyttää tollaset ampiaisista vouhkaantuvat äidit, jotka opettaa lapsiaan pelkäämään niitä ja vielä huitomaan. Mä sit taas yritän omaani opettaa, että pysyisi paikallaan ja antaisi ampiaisen mennä pois, kun siitä huitomisesta ja juoksemisesta ne vaan ärsyyntyy.

Kyllä minä tuota olen ajatellut ja käsitän sen, että mitä PITÄISI opettaa. Mutta kun mäen vaan pysy paikallani. Olen sanonut kyllä lapsille, että niitä ei saa huitoa eikä ärsyttää mitenkään, mutta kun mä yksinkertaisesti vain sekoan. Vaikka miten ajattelisin, että olen paikallani niin jalat ei tottele. :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:

Kyllä minä tuota olen ajatellut ja käsitän sen, että mitä PITÄISI opettaa. Mutta kun mäen vaan pysy paikallani. Olen sanonut kyllä lapsille, että niitä ei saa huitoa eikä ärsyttää mitenkään, mutta kun mä yksinkertaisesti vain sekoan. Vaikka miten ajattelisin, että olen paikallani niin jalat ei tottele. :ashamed: :snotty:

Ai niin ja lisään vielä, että ennen kuin olin ehtinyt edes "opettaa" tätä vouhkaamista niin esikoista pisti kaksi kertaa 3vuotiaana ampiainen ihan tuosta noin vaan. Ja molemmat kerrat niin, että lapsi ei tosiaan huitonut eikä tehnyt yhtikäs mitään. Toisella kertaa oli peräti ihan paikallaan eikä edes nähnyt koko ampparia, kun se ampui niskaan. Eli poika pelkää niitä ihan omien kokemustensa takia.

:hug: Ei siinä järki auta kun pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:

:hug: Ei siinä järki auta kun pelottaa.

Joo, ei taida auttaa. Mut en tiiä pitääkö omakin lapsi kuitenkin opettaa juoksemaan, kun saa vielä piston kun kaverit ympärillä huitoo amppareita. Yleensä n. eka-kolmasluokkalaiset tytöt on pahimpia. Jos amppari on ees metrii lähellä ni pitää mennä sitä sörkkimään. Ja kun ne ei ees erota kukkakärpästä ampparista ;)

:laugh: :laugh: :laugh:

Ei juma mä repesin! :D

Mä uskon et mua katottiin kalajoella melkein yhtä kieroon kun yhtäkkiä havaitsen jalallani ihan jumalattoman kokoisen kovakuoriaisen jolla on mielettömän paksut jalat. Mä nousen pyyhkeelläni hitaasti istumaan ja huudan kovaa ensin matalalta mut ääni kirkastuu sanan loppua kohden:-Eeeii jumalauutaaaaaaa!!!! Sit pinkasen pystyyn, hypin ja pompin. Teen jalallani ihme liikkeitä ja huidon. Lopulta kun nään että örkki on jo kaukana,niin hitaasti istun takas paikalleni ja tyyneen rauhallisena sytytän tupakan.

:laugh: :laugh: mää luulen että, muakin on eilen joku katsonut kieroon kun huidoin laukulla niitä pirun amppareita ja lapset juoksee pakoon :snotty: ne on aivan kamalia nyt ne ampparit |O ihan sekaisin ja kimpussa koko ajan.

:laugh: Voisin kuvitella itseni toimivan samalla tavalla. Teenhän sitä jo kotona, ku ne tunkee jokaisesta avonaisesta raosta sisään, ja koiruus koittaa haukkailla. Kiljumista ja hysteriaa. :snotty:
Pelko on pelko ja siinä ei järki liikoja auta.

Yhteistyössä