Monikohan seurasi mua tänään kaupan parkkipaikalla...

Alkuperäinen kirjoittaja inka:
eikös noin ne juuri pistä jos hosuu ja kiljuu ja hyppii? kannattaisi edes lasten takia olla rauhallisempi. saavat oikein hyvän esimerkin!

Kyllä., mutta kun ne voivat pistää muutenkin. Minuakin on pistänyt silleen että en edes huomannut koko ötyä ennekun se istui piikkaamassa kinttuun. En tehnyt yhtään mitään härnäävää eikä lähellä näkynyt pesää/muita amppareita. Tiedän että pitäs pysyä paikallaan, mutta se kokemus aina vaan keertoo että voi pistää ja taaskaan en pysy paikallaan/hiljaa...

Mä en ole kyllä mikään ötökkä kammoinen, mutta kyllä mullakin kesällä jalka toimi salaman nopeasti, kun sammakko hyppäsi nurmikolta paljaalle jalkapöydälle. Sille ei vain voi mitään, et reagoi jollain lailla iljettäviin asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei :
Satuuhan noita ;) Tuskin kukaan huomas, jos ei vartavasten jäänyt seuraamaan.

Mun tartte vaan sanoa, että mua taas ärsyttää tollaset ampiaisista vouhkaantuvat äidit, jotka opettaa lapsiaan pelkäämään niitä ja vielä huitomaan. Mä sit taas yritän omaani opettaa, että pysyisi paikallaan ja antaisi ampiaisen mennä pois, kun siitä huitomisesta ja juoksemisesta ne vaan ärsyyntyy.

eilen juutelin kotipihalla toisen äidin kanssa, hän seisoi paikallaan ja yht'äkkiä oli amppari hänen kimpussaan, pisti nenään! Ja huitominen alkoi todella vasta piston jälkeen.
Tähän vuodenaikaan ampparit ovat tosi äkäisiä ja jotenkin sekavia, pistää ihan ilman sitä huitomista.

olisin voinut olla minä tossa tilanteessa myös.. :laugh:
en tajua mistä tää kamala pelko on tullut,ei mua oo ees pistäny ampiainen kuin ehkä 3 kertaa.
kyllä oon myös varmaan katseita saanut ampiaisten takia..

kerrankin (aikaan ennen lapsia) oltiin kaverin kanssa kaupassa käyty ja siinä kotiinpäin käveltiin kassit kourassa ja mulla oli koira mukana. kaverilla samanlainen ampiais-kammo ja ampiainenhan siihen tulee pörräämään meidän ympärille. noh,kumpikin heitti ostokset käsistään ja koira jäi myös siihen ja sännättiin juoksuun kamalaa vauhtia kiljuen.
kun ampiainen oli mennyt ja järki palannut päähän palasimme kassien ja koiran luokse ja huomattiin jotain raksa-miehiä siinä lähellä ja kyllä saatiin pitkiä katseita sieltä.. :ashamed:

pari kertaa olen myös jättänyt lapsen rattaissa niille sijoilleen ja sännännyt ite karkuun ampiaisin.. siis tosi tyhmää toimintaa mutta mun järki katoaa jokonkin samantien kun ampiainen tulee näköpiiriin.. :(

Yhteistyössä