Monilapsisten perheiden äidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapset 7, 5 ja 1. Joskus haaveilen vielä neljännestä, mutta saa nähdä uskaltaako vielä. Minusta se vauvavaihe on aina niin raskas, vaikka olisi ns. helppokin vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä siinä neljännessä olisi vielä sellaista mitä itse pähkäilet? (siis että miksi ei voisi tulla?)
Teillä edellisetki pieniä, tavarat menee kiertoon seuraavalle ja todennäköisesti yövalvomiset sun muut menis taas samaan syssyyn :D
Muutamien vuosien päästä sitä saattais olla jo niin mukavuudenhaluinen, ettei enää jaksais ajatellakaan vauvanhoitoa..
Meillä pieni talo, joten siksikin mietitään neljättä, et jos tilaa ja rakkautta löytyy niin mikä jottei :)
Kumpaa sukupuolta ap:n lapsesta?
Meillon kolme poikaa, olis kiva saada vielä pieni prinsessa, mutta molempi parempi tietty :)

Niin kai minua vaan yleisesti pelottaa miten jaksan raskausajan.Välillä tunnen huonoa omaatuntoa kun ei sitä aikaa tahdo aina kaikkeen löytyä.Olen siis super stressaaja.
Minusta tuntui kakkosen ja kolmesen välillä että oli hurjan helppoa kun oli jo tottunut yövalvomisiin ym.En kokenut olevani kovinkaan väsynyt jos vertaa aijempien vauva aikoihin.
Tilaa olis ja muutenkaan en näkisi estettä neloselle.Vähän ehkä pelottaa muiden suhtautuminen koska meidän suvuissa ei näitä suurperheitä ole.

Ap: Muitten sanomiset voit jättää omaan arvoonsa! Helpommin silti sanottu kuin tehty, tiedän. Multa työkaveri kysyi kun odoton kolmosta, että paljonko noita vielä tulee, ei tuntunut kivalta.

täällä odotetaan nelosta. kyllähän sitä kovasti miettii omaa jaksamista, yöheräämisiä, rahatilannetta mutta kai sitä jotenkin jaksaa ja keksii keinoja. autoa pitää vaihtaa ja hommata kamoja kun ehin jo vanhoista hommautua eroon. tää oli meille ihan täys ylläri.

sit taas oon tosi tyytyväinen et menee samaan syssyyn. sit saa sen jälkeen keskittyä johonkin ihan muuhun. :D eli tän jälkeen ois lapsiluku täynnä. :heart:

esikoinen nyt 6v (täyttää huhtikuussa 7v), kakkonen 5v (heinäkuussa 6v) ja kolmonen 2v (kesäkuussa 3v) ja nelosen la 4.6. ikää mulla 24v ja ukolla 26v.

No ei kait sitä suvun mukaan tarvii lapsilukua päättää.. Se mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle ja toisinpäin.
Suurperheissä ja pienissä perheissä omat hyvät ja huonot puolensa. Alussa saattaisivat ihmtellä, mut meidän suku ei varmaan enää edes ihmettelis nelosta, kolmosta ihmettelivät aikansa, mutta jo silloin sanottiin et kyllä näitä varmaan vielä lisääkin tulee..
Odotukset ja synnytykset menneet hyvin, sekin mietityttää että voiko neljättä kertaa kaikki mennäkään niin hyvin..
Teillähän jo esikoinen niin iso, että hänestäkin jo "jotain apua arjessa".

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
täällä odotetaan nelosta. kyllähän sitä kovasti miettii omaa jaksamista, yöheräämisiä, rahatilannetta mutta kai sitä jotenkin jaksaa ja keksii keinoja. autoa pitää vaihtaa ja hommata kamoja kun ehin jo vanhoista hommautua eroon. tää oli meille ihan täys ylläri.

sit taas oon tosi tyytyväinen et menee samaan syssyyn. sit saa sen jälkeen keskittyä johonkin ihan muuhun. :D eli tän jälkeen ois lapsiluku täynnä. :heart:

esikoinen nyt 6v (täyttää huhtikuussa 7v), kakkonen 5v (heinäkuussa 6v) ja kolmonen 2v (kesäkuussa 3v) ja nelosen la 4.6. ikää mulla 24v ja ukolla 26v.

Miten teillä on sukulaiset ja ystävät asiaan suhtautunut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no ei ne sukulaiset ainakaan riemusta hypi. :kieh: :D vaikkei sitä palautetta ihan suoraan ookkaan sanoneet.
no joo..järkikin jo sanoo ettei me olla täydellinen perhe kun on ollu kaikenlaisia ongelmiakin mutta kyllä me eteenpäin mennään ja tällä hetkellä meillä on asiat todella hyvin. :heart:

kavereille taas ihan sama. ne osaa ajatella omia asioita eikä murehtia meiän. =)

No ei kait sitä suvun mukaan tarvii lapsilukua päättää.. Se mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle ja toisinpäin.
Suurperheissä ja pienissä perheissä omat hyvät ja huonot puolensa. Alussa saattaisivat ihmtellä, mut meidän suku ei varmaan enää edes ihmettelis nelosta, kolmosta ihmettelivät aikansa, mutta jo silloin sanottiin et kyllä näitä varmaan vielä lisääkin tulee..
Odotukset ja synnytykset menneet hyvin, sekin mietityttää että voiko neljättä kertaa kaikki mennäkään niin hyvin..
Teillähän jo esikoinen niin iso, että hänestäkin jo "jotain apua arjessa".

Ei me kyllä niin tehdäkkään mutta tiedän jo valmiiksi miten negatiiviset mielipiteet suurimmalla osalla on.Ei ole mukavaa ja saan aina kamalan stressin heidän puheistaan.

Siis mikä sua niissä sukulaisissa ja ystävissä askarruttaa?
Ajatteletko että joku ei haluaisi sen takia olla teidän perheenne kanssa?
Kuule, se neljäs menee siinä missä kolmassakin..tosin auto pitää olla isompi, mutta juuri muuta eroa en huomaa.
Ehkä neljän kanssa tuntuu isotöiseltä lähtä kyläilemään tai yhtään minnekään mutta me ollaankin tällaisia kotihiiriä :D

ai niin joo..kaikenlaista läppää ainakin tulee..esim. sen jälkeen ei oo mitään elämää kun kuka nyt 4 lasta ottais yökylään ym. :laugh: huumorilla sen otan ainakin.. :whistle: :D

Ovatko sitten jotenkin puuttuneet teidän perheenne asioihin aiemmin? (vai mitä tarkoitat tuolla kun saat stressiä heidän puheistaan..)
Ei tuollaisesta paskanpuhumisesta kannata välittää, jos te sen nyytin haluatte, teette sen takuulla välittämättä mitä muut ajattelevat ja puhuvat..Tehän te sen hoidatte :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anu:
Siis mikä sua niissä sukulaisissa ja ystävissä askarruttaa?
Ajatteletko että joku ei haluaisi sen takia olla teidän perheenne kanssa?
Kuule, se neljäs menee siinä missä kolmassakin..tosin auto pitää olla isompi, mutta juuri muuta eroa en huomaa.
Ehkä neljän kanssa tuntuu isotöiseltä lähtä kyläilemään tai yhtään minnekään mutta me ollaankin tällaisia kotihiiriä :D

Ensinnäkään mun ystävillä ei vielä perheitä ole ja varsinkin miehen suku on todella kärkästä väkeä arvostelemaan mun tekemisiäni.Eivät voi ymmärtää jos joku haluaa enemmän lapsia kun sen kaksi.

Niin just..aika tyypillistä nykyään tuo että pitäis olla se kaksi, ja nimenomaan vielä tyttö ja poika.
Meillä oli kaksi tyttöä, ihmiset olivat varmoja että kolmas tehdään jotta saatais poika, no niin tulikin mutta silti vielä haaveillaan nelosesta.
Kumpaa sorttia teidän lapset ap?

Niin just..aika tyypillistä nykyään tuo että pitäis olla se kaksi, ja nimenomaan vielä tyttö ja poika.
Meillä oli kaksi tyttöä, ihmiset olivat varmoja että kolmas tehdään jotta saatais poika, no niin tulikin mutta silti vielä haaveillaan nelosesta.

Kaksi tyttöä ja poika.Eka tyttö,toka poika ja kolmas tyttö.
Toisen lapsen syntymän jälkeen suurin osa totes että nyt on sitten tyttö ja poika niin ei tarvi tehdä enempää.Kun kolmannesta kerrottiin niin anoppi järkytty ja epäili että oli vahinko.Minun jaksamisesta on oltu muka niin huolissaan.Hyvin ollaan jaksettu ja itse lapsemme ollaan hoidettu ja hoidetaan.

Kaksi tyttöä ja poika.Eka tyttö,toka poika ja kolmas tyttö.
Toisen lapsen syntymän jälkeen suurin osa totes että nyt on sitten tyttö ja poika niin ei tarvi tehdä enempää.Kun kolmannesta kerrottiin niin anoppi järkytty ja epäili että oli vahinko.Minun jaksamisesta on oltu muka niin huolissaan.Hyvin ollaan jaksettu ja itse lapsemme ollaan hoidettu ja hoidetaan.

no sit anoppi kuuluu niihin jotka vaan ruikuttaa koska voi. :whistle: yhestä korvasta sisään ja toisesta ulos. ;) :hug:

Toisaalta taas jos on isommat ikäerot, on varmasti jokaisen kanssa enemmän aikaa puuhastella yksistään.""

Tuon mukaan olen lapseni tehnyt, väliä vähintään neljä vuotta. Iltatähti 11v edellistä nuorempi eikä tunne itseään yksinäiseksi. Viihtyy yksinkin kyllä hyvin mutta myös muutamia kavereita on.
Onpa kiva kun vielä iltatähti kun muuta jo aikoja kotoa muuttaneet niin on äidillekin seuraa.

Mikä siinä neljännessä olisi vielä sellaista mitä itse pähkäilet? (siis että miksi ei voisi tulla?)
Teillä edellisetki pieniä, tavarat menee kiertoon seuraavalle ja todennäköisesti yövalvomiset sun muut menis taas samaan syssyyn :D
Muutamien vuosien päästä sitä saattais olla jo niin mukavuudenhaluinen, ettei enää jaksais ajatellakaan vauvanhoitoa..
Meillä pieni talo, joten siksikin mietitään neljättä, et jos tilaa ja rakkautta löytyy niin mikä jottei :)
Kumpaa sukupuolta ap:n lapsesta?
Meillon kolme poikaa, olis kiva saada vielä pieni prinsessa, mutta molempi parempi tietty :)

Niin kai minua vaan yleisesti pelottaa miten jaksan raskausajan.Välillä tunnen huonoa omaatuntoa kun ei sitä aikaa tahdo aina kaikkeen löytyä.Olen siis super stressaaja.
Minusta tuntui kakkosen ja kolmesen välillä että oli hurjan helppoa kun oli jo tottunut yövalvomisiin ym.En kokenut olevani kovinkaan väsynyt jos vertaa aijempien vauva aikoihin.
Tilaa olis ja muutenkaan en näkisi estettä neloselle.Vähän ehkä pelottaa muiden suhtautuminen koska meidän suvuissa ei näitä suurperheitä ole.

Ei minusta neljä lasta vielä suurperhe ole. Aurinkokunnalla on jo suurperhe.

Ja äiti vielä noin nuori ja lapsia pian neljä.

Miten teillä on raskausajat ja synnytykset sitten menneet?Itsellä ollut toinen raskaus todella vaikea ja kolmas sitten tosi helppo.Synnytykset olleet suht helppoja ja nopeita kaikki.

Miten teillä on raskausajat ja synnytykset sitten menneet?Itsellä ollut toinen raskaus todella vaikea ja kolmas sitten tosi helppo.Synnytykset olleet suht helppoja ja nopeita kaikki.

ihan hyvin on kaikki menny. nyt vaan alkaa tuntua kropassa siltä ettei jaksais yhtäkään odotusta enää tän jälkeen. |O kolottaa ja tekee kipeetä. kai sekin kuuluu asiaan nyt kun puolessa välissä ollaan ja kohtu kasvaa kovaa vauhtia. toivottavasti synnytys menee yhtä nopeesti kun edellinen. =)

Yhteistyössä