Sanon kerran hyvää yötä. Oon tarvittaessa läsnä niin kauan ku lapset (1-vuotias ja 3-vuotias) nukahtavat.
Jännä, miten asenteena on täällä se, että lapset "pompottaa" aikuisia. Meillä lapset kipasee vessaan, jos on hätä ja saavat ilman muuta tulla juomaan, jos janottaa. Jos uni ei tule, saa tulla hetkeksi leikkimään ja kohta mennä yrittämään unta uudestaan. (Onhan aikuisillekin ohje, että jos uni ei tule, kannattaa nousta sängystä, ettei sängystä tule turhauttava "valvomisen paikka".) Harvoin lapset kuitankaan tulee sängystä pois, yleensä nukahtavat iltasadun tai iltalaulun aikaan.
Onkohan tuo jatkuva pissahätä tai jano toive siitä, että vanhemmat ois läsnä ja jotain turvallisuuden hakua? Jos lapsi viestii tarvitsevansa vanhempaansa nukkumaan mennessä, mun mielestä on hyvä, että vanhemmat vastaa tähän tarpeeseen. Onkohan tuo jatkuva pissahätä tai jano toive vanhempien läsnäolosta ja jotain turvallisuuden hakua? Minkäikäinen lapsi on kyseessä? Lapset on NIIN pienen hetken pieniä, että ite oon ihan mielelläni ollu saatavilla aina ku lapset on mut makkariin seuraksi halunneet.