Montako lasta sinulla on ja useinko he ovat yökylässä mummolassa?Mitä teet silloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Mietin vaan, että saavatko monilapsiset perheet usein hoiton lapsiaan? Meillä kaksi lasta 6 ja 8v ja ovat yökylässä ehkä n. 8 kertaa vuodessa mummolassa. Ei ole tarvetta useammin.Käydään silloin juhlimassa.

3 lasta eivätkä ole kertaakaan olleet yökylässä mummulassa.

Ei vain ole ollut tarvetta, mummut asuvatkin niin kaukana että olisi hankalaa viedä ja suunnitella omia juttuja.
Varmasti kyllä huolisivat.

lapset 1,5v. 5v. ja 9v. , Kuopus ei nyt ole ollut vielä yökylässä ja vain 1 kerran hoidossa puol pvä. mummulassa. silloin kun lapsia oli 2kpl. olivat yökylässä varmaan 6-8krt. vuoden aikana, ei aina noinkaan montaa kertaa joka vuosi. Se riitti hyvin silloin. Nyt ois todella tarvetta saada olla kaksin miehen kanssa jo. Varmaan huhtikuussa kaik 3 menevät sitten hoitoon mummulaan 3 yöksi kun lähdemme reissuun:)

Meillä on 4,5v,3,5v ja 10kk lapset.Isommat ovat olleet säännöllisen epäsäännöllisesti mummolassa yö kylässä (anoppilassa, mun äiti asuu 500km päässä) ja mummo ottais heitä paljon paljon useamminkin kuin annetaan heidän mennä sinne ja myös koska vaan päivällä he ovat tervetulleita heille hoitoon ja hyvinkin lyhyellä varoitusajalla.Mummo kun on jo eläkkeellä niin sillä on aikaa ja halua niitä hoitaa.Kovasti odottaa koska tää nuorin saa tulla sinne edes päiväsin hoitoon.Mut muita hoitajia meillä ei juuri ole:(

4 lasta ja 3 pienimpää ovat noin 2-3 kertaa olleet viimisen vuoden aikana mammalla hoidossa ja ihan siitä syystä että ovat halunneet lapset muutamaksi päiväksi sinne. itse en sillä aikaa kun he ovat poissa niin osaa oikein tehdä mitään kun tupa on liian tyhjä ja on liian hiljaista. emme siis käy juhlimassa silloin kun ovat mammalla

mummut parin kilsan ja 10km päässä. Ilman meitä eivät ole ikinä olleet yökylässä, mökillä tosin kaksi isompaa kesäisin muutamia kertoja! lapsia kolme 10,4,3. eivät vaan ole pyytäneet ja meillä ei tarvetta laittaa yökylään koska emme ravintoloissa pyöri tmv.

3 lasta 8-v, 6-v ja 4-v ja kun asuimme äitini lähellä kävivät n. kerran kuussa, nyt asumme eri maassa, joten viime vuonna olivat yhteensä 8 yötä mummolassa (kesällä ja jouluna). Mieheni kanssa pelaamme golffia, käymme elokuvissa tai kavereiden kanssa juhlimassa ym, mitä milloinkin.
Ja anoppi ottaa lapsia aina kun pyydämme, mutta asuvat aika kaukana, joten pyydämme ehkä 4 kertaa vuodessa. Kerran vuodessa käymme ulkomailla muutaman päivän ja silloin ovat aina anopilla.

4 lasta.
Kaikki olleet yhtäaikaa mummolassa yökylä'ssä viimeksi lähes 2v sitten.
Muutoin käyvät 1-2 lasta kerrallaan.

Olisihan se kiva, jos joskus kaikki menisi, pääsisi juhlimaan tms, mutta isot ei enää halua, joten ei viitsi pakottaa. Aikansa kutakin.

Kaksi lasta, 2v ja 3v4kk. Mummulassa kerran per 1-2kk, kerralla 2-3 yötä (mummula kauempana). Sopiva määrä taitaa olla molemmille osapuolille, tosin mummu ja pappa ottais useammin, mut luulen että toi on jo tarpeeks "jaksamista".

Asustellaan maalla ja tekemistä piisaa. Kun lapset on pois hoidetaan isompia "talkoo" hommia yhdessä miehen kanssa. Kesällä rakennettiin autotallia, syksyllä laitettiin pihoja, talvisin menee metsässä puusavotassa. Juhliminen jää sellaiseksi kahden keskiseksi tissutteluksi. Työn lomassa otetaan talkoo-oluset ja illalla usein teen illallisen ja sen kanssa kumotaan viiniä. Joskus viini maistuu enemmän, joskus vähemmän. Silloin kun intoudutaan kuuntelemaan musiikkia saatta ilta mennä pienen humalan puolelle ja käymme nukkumaan vasta aamuyöstä. Kotoa ei yleensä kyllä mennä minnekään. Nautitaan vaan siitä et saa tehtyä hommia paljon, ilman keskeytyksiä. Ja nautitaan toistemme seurasta. Yhdessä on mukava tehdä.

Kaksi lasta, 2v ja 3v4kk. Mummulassa kerran per 1-2kk, kerralla 2-3 yötä (mummula kauempana). Sopiva määrä taitaa olla molemmille osapuolille, tosin mummu ja pappa ottais useammin, mut luulen että toi on jo tarpeeks "jaksamista".

Asustellaan maalla ja tekemistä piisaa. Kun lapset on pois hoidetaan isompia "talkoo" hommia yhdessä miehen kanssa. Kesällä rakennettiin autotallia, syksyllä laitettiin pihoja, talvisin menee metsässä puusavotassa. Juhliminen jää sellaiseksi kahden keskiseksi tissutteluksi. Työn lomassa otetaan talkoo-oluset ja illalla usein teen illallisen ja sen kanssa kumotaan viiniä. Joskus viini maistuu enemmän, joskus vähemmän. Silloin kun intoudutaan kuuntelemaan musiikkia saatta ilta mennä pienen humalan puolelle ja käymme nukkumaan vasta aamuyöstä. Kotoa ei yleensä kyllä mennä minnekään. Nautitaan vaan siitä et saa tehtyä hommia paljon, ilman keskeytyksiä. Ja nautitaan toistemme seurasta. Yhdessä on mukava tehdä.
Olen niin kade =) Ollappa meilläkin aikaa tehdä yhdessä hommia.

Meillä 2 lasta 11 kk ja 3v. Vanhempi muutaman kerran vuodessa yökylässä toisessa mummolassa, toiseen ei vielä pääse. Junnu ollut kahdesti. Yleensä meillä on sillon jotkut aikuisille tarkoitetut bileet johon lapsia ei voi ottaa. Nyt vanhempi alkanut kärttää itse yökyläilyjä.

Meillä kohta 7v diabeetikko ja 9v.
Ovat porukoilla NOIN 4x vuodessa, yökylässä ehkä (tai mamma täällä yötä) puolet kerroista, KUN ollaan jossain konsertissa, eli aika nihkeesti muuten...

JOskus käydään elokuvissa ym, niin mamma voi kattoo näitä sen aikaa, mutta sitten ne pitää samalla hakea pois.

Ja yleensä vain pyydettäessä tai kun lapset vinkuu sinne.
Mitä ne ei enää tee, kas vain.

Lisäksi siellä on aika tylsää, kun mun äiti vaan kattoo tv:tä koomassa.

2 lasta on, ja isompi (7v ) on ehkä 4 kertaa vuodessa mummolassa / pappalassa yökylässä. Pienempi (1.5v ) ei ole vielä ollu yksin, ja käytännössä hankala järjestää, kun välimatkaa jokun verran.

Yksi 3-vee. Yhden kerran ollut yökylässä. Olimme kotona ja nukuimme aamulla yhdessä pitkään ts. yhdeksään :D Se oli ihanaa, koska lapsi herää yleensä viiden ja kuuden välillä aamulla. Nyt on menossa uudestaan yöksi mummolle, jotta olisi yökyläily tuoreessa muistissa siltä varalta, että lähden synnyttämään niin, että pitää lapsen mennä yöksi hoitoon.

Mulla on 3 lasta ikähaarukalla 6-3 v. Eikä yksikään heistä ole koskaan ollut yökylässä isovanhemmillaan ilman omia vanhempiaan.
6,5 vuoden aikana olen viettänyt tasan yhden yön ilman kaikkia lapsiani ja silloinkin olin sairaalassa.

Meillä 1 lapsi (1v) ja on mummolla yökylässä kerran kahdessa kuukaudessa, joko siksi, että on ollut jotkut häät/tuparit/synttärit tai siksi, että mummo on vaatinut lapsen hoitoon. :) Muuten hän ei hoidossa ole ollutkaan, ja neuvolasta "valittivat" juuri viimeksi tästä, joten nyt hän lähtee mummolaan viikonloppuna ilman mitään ihme syytä. Aateltiin käydä syömässä ja vuokrata leffa tai pari ja syödä säkillinen irtokarkkeja. :)

Yhteistyössä