Montako lasta sinulla on ja useinko he ovat yökylässä mummolassa?Mitä teet silloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1 lapsi, yökylässä isovanhemmilla n. 1-2 krt kuussa. Lapsen yökylässä ollessa yleensä tehdään miehen kanssa yhdessä jotain. Yöelämässä käyn n. 3-4 krt/ vuosi. Joskus ihan vaan nukun ja nautin hiljaisesta kodista :)

Tytöt 2v ja 7v, lähes viikottain ovat jossain yökylässä. Jos ei viedä niin mummot soittelee että lapset yökylään :whistle: Ja sillä vapaa-ajalla tehdään milloin mitäkin, kutsutaan kavereita kylään/mennään mökkeilemään/käydään baarissa/katotaan leffoja/nukutaan....

Yksi lapsi 1v, ei ole ollut ilman minua yökylässä. Yhdessä ollaan oltu kyllä monta kertaa. Mummo pyytelee kylään ja kaikki valittaa kun en anna hoitoon, mutta ei vielä tunnu siltä. Sitten kun lapsi itse haluaa..

Meillä lapset 10v ja 5v. Kuopus on mummolassa yötä ehkä kerran 1-2kk, mutta esikoinen lähes asuu siellä. Pojan kaikki kaverit asuu siinä lähellä, ja kouluun pääsee kävellen, ei tarvitse mennä bussilla. Yhtä aikaa ovat harvemmin, silloin vaan jos meillä on jotain menoa.

3 lasta, kohta 7v on jonkin kerran vuodessa mummolassa n. 4-5 kertaa, 3½ vuotias kans n 4 kertaa vuodessa, 2 vuotias ei ole ollut vielä ollenkaan. Eli jos 1 lapsi on kerrallaan mummolassa yötä niin ihan normaalia kotiarkea vietetään toisten lasten kanssa.

Yksi lapsi 2,5v, mummula 2 km:n päässä. Ei ole ollut yökylässä eikä tulekaan olemaan ennen kuin lapsi itse sitä ehdottomasti haluaa. Mummu kyllä hoitaisi mielellään.

kaksi lasta 8 ja 10 vuotiaat, ovat mummilassa (mun äidillä ja isällä) yötä satunnaisesti 2-20krt/vuosi, kesää en laske koska meijän kesämökki on heidän tontillaan, silloin nukkuvat milloin missäkin.
Miehen äidillä ovat harvoin yötä, mutta monesti päiväkylässä, esim koulun jälkeen menevät sinne silloin tällöin, miehen äidin talo on koulun ja meijän talon välissä ;)

2 lasta meillä. Nuorempi vuoden.
On ollut mummolassa yökylässä kolmisen kertaa. Saadaan yökylään silloin kun halutaan. Onneksi :heart:
On sen verran huonounista sortia, että ollaan viety, että on saatu ihan nukuttua. Kerran käyty ryyppäämässä :D.

Yleensä käymme miehen kanssa vuorotellen, niin ei tarvii mummoa vaivata :).

Kaksi lasta, 2- ja 4-vuotiaat, kolmas tulossa. Eivät ikinä kummassakaan mummolassa. En ole edes miettinyt mitä tekisin, jos vaikka pariksi tunniksi saisin lapset jonnekin hoitoon. Nukkuisin? Makaisin sohvalla ja tuijottaisin kattoon ja mietiskelisin? No utopiaa joka tapauksessa.

2 lasta, pojat 8,5v ja 4v10kk.
Ovat yökylässä n. kerran kuussa joko yhdessä tai erikseen.
Viettävät myös pidempiä aikoja esim. kesä- ja joululomalla isovanhempien mökillä 1-2-vkoa kerrallaan.

Loma-aikoina me ollaan töissä kun lapset on isovanhemmilla.
Joskus myös arkisin ovat olleet meidän työaikojen takia.

Jos vain toinen on isovanhemmilla niin puuhataan selkeesti kotona olevalle sopivampia juttuja.
Silloin kun molemmat on yötä pois niin joko möllitään vaan kotona tai jos syy yökylään on se, että on jotkut hilut niin sitten juhlitaan.

Joskus jos pojat on jääneet yhtäkkiä yökylään niin ollaan koitettu lähteä vaikka ulos syömään jos ei muuta.

No tää on juttu, josta mä oon rehellisesti kateellinen ja joskus vähän katkerakin.

Lapset 6v, 4v ja 1,5v. Koskaan eivät ole olleet yökylässä, ei ole ketään joka huolisi. Miehen vanhemmat kuolleet, mun eivät vaan halua ottaa ja alkoakin käyttävät mun makuun liikaa että ehkä edes päästäisin.

En tiedä, mitä tehtäisiin jos joskus olis lapsivapaata. En todellakaan.

kolme lasta 6v 3v ja 2v.
esikoinen on useammin mummulassa yötä,ihan vaan huvikseen lomailemassa.
nuoremmat ei oo usein. joskus kun on ollut menoa ollaan kysytty hoitoon, ehkä n. 4 kertaa niiden elinaikana. joskus on sitten isovanhemmat kysynyt hoitoon,että ollaan saatu viettää laatuaikaa.
juhlimisen takia noi on ollu hoidossa ehkä sen 3kertaa.
saadaan hoitoon aina kun halutaan,mutta meille riittää ihan iltahoidotkin. ehkä nuo pienetkin haluaa vanhempana mummoileen,mutta nyt ne on selkeesti vielä mun perään :)

Yhteistyössä