Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
täällä sama juttu.. tein alotuksenkin joku päivä sitten. mullakin varmaan hormonit vaikuttaa,en oo raskaana mutta nuorempi 3,5kk..
ei oo kiva pelätä kokoajan! :ashamed:
Mitä juttuja sinä pelkäät? Mulla kans kaikkia pelkoja. Usein pelkään jotain kauheaa sairautta itselläni tai lapsilla. Mutta sitten huomaan, että toisinaan joku ihan mitätönkin juttu saattaa nousta ihan järjettömiin mittasuhteisiin. Siis, että alan tehdä kaikkia kauhuskenaarioita päässäni ihan uskomattoman pienestä asiasta.
Meillä oli esim. kihomatoja alkukesällä niin se homma meinasi paisua käsistä täysin. Vaikka siinä kohdalla en sentään joutunut pelkäämään, että ne kihomadot veisivät hengen, mutta järjen ne meinasivat viedä. Selvää ylikäyntiä tuli päässä ja olin todella stressaantunut. Ihan tiedostaen piti lopulta katkaista se rinki päässäni.
anteeksi,tää vastaaminen nyt kesti kun nyt vasta katselin näitä vanhoja viestejä

Mä pelkään eniten että tuo 3v esikoinen tukehtuu.. en tiedä mistä se pelko johtuu,ei ole ollut mitään läheltä-piti-tilannetta tms..
ja just nuo mitä lehdistä lukee aina pahentaa pelkoja :ashamed:
oonkin nyt lopettanut niiden lukemisen,mutta otsikot näkee pakosti jos missään liikkuu.
nyt vauvan synnyttyä myös kätkyt-kuolemaa pelkään..
kokoajn ramppaan lapsia tarkistamassa kun nukkuvat. :ashamed:
ja jos en tarkista,alkaa päässä itsesyytökset että "mitä jos jotain nyt just käviskin.."
ja juu,itseni puolesta myös käynyt pelkäämään. että sairastun tai kuolen.. varsinkin sellanen että jos kuolisin kun ollaan lasten kans kotona niin vois mennä monta päivää ennenkuin kukaan ees ihmettelis. hui kamalaa kun tota ajattelee lasten kannalta..

pitäs lopettaa tällänen turha pelkääminen,ihankuin siitä olis mitään hyötyä,mutta ei ole helppoa vaan..
Kyllä välillä käy mielessä että onkohan sitä ihan terve. mutta kai tää tässä vaiheessa menee vielä hormonien piikkiin
Meillä muuten kans oli noita kihomatoja keväällä,ja tulivat uudestaan.. nyt jännään että tuleeko taas. |O
Niistä ei näy pääsevän kovin helpolla vaikka aina olen puunannut lääkkeitten jälkeen asunnon sun muuta. Inhottavia tuollaset!!