Mua ahdistaa uusi talomme!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hfffg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hfffg

Vieras
Aah, mun on pakko avautua tänne, en tajuu mikä muhun on mennyt! Myimme rivitalo kolmiomme ja ostimme omakotitalon, rintamamiestalon, joka oli täysin rempattu ja vaikutti heti niin upealta ja unelmalta molemmista, mutta nyt....kaupat on jo tehty ja mua ahdistaa ihan suunnattomasti, menetin jopa yöuneni, en haluakkaan muuttaa siihen taloon!! Tässä on ollut niin "helppo" asua ja kaikki käytännöllisesti yhdessä tasossa, tuolla on kaikki taas niin epäkäytännöllistä tai siis kodinhoitohuone ja pyykkien säilytystilat puuttuu, joo, ei suuri ongelma, mutta ärsyttää silti. Ja se, että ne makkarit on siellä yläkerrassa ja saa siellä ravata ja ja ja....kuulostaa tässä niin pieneltä mun murheet ja toisilla on isompiakin, mutta mun oli nyt pakko purkautua tänne, koska pelottaa, etten "sopeudu" sinne lainkaan, mies tosiaan on ihan innoissaan. Onko muilla tullut yhtäkkiä tällainen ahdistus, kuitenkin nyt aika iso hanke kyseessä...meneeköhän multa tää ohi, nyt oon lähinnä vaan kiukutellut ja etsinyt vain vikoja siitä kämpästä.....

Aah, mun on pakko avautua tänne, en tajuu mikä muhun on mennyt! Myimme rivitalo kolmiomme ja ostimme omakotitalon, rintamamiestalon, joka oli täysin rempattu ja vaikutti heti niin upealta ja unelmalta molemmista, mutta nyt....kaupat on jo tehty ja mua ahdistaa ihan suunnattomasti, menetin jopa yöuneni, en haluakkaan muuttaa siihen taloon!! Tässä on ollut niin "helppo" asua ja kaikki käytännöllisesti yhdessä tasossa, tuolla on kaikki taas niin epäkäytännöllistä tai siis kodinhoitohuone ja pyykkien säilytystilat puuttuu, joo, ei suuri ongelma, mutta ärsyttää silti. Ja se, että ne makkarit on siellä yläkerrassa ja saa siellä ravata ja ja ja....kuulostaa tässä niin pieneltä mun murheet ja toisilla on isompiakin, mutta mun oli nyt pakko purkautua tänne, koska pelottaa, etten "sopeudu" sinne lainkaan, mies tosiaan on ihan innoissaan. Onko muilla tullut yhtäkkiä tällainen ahdistus, kuitenkin nyt aika iso hanke kyseessä...meneeköhän multa tää ohi, nyt oon lähinnä vaan kiukutellut ja etsinyt vain vikoja siitä kämpästä.....

Ostokrapula. Ei sen kummempaa.

Minä en suostunut edes harkitsemaan rintamamiestalon ostamista, kun kierreltiin taloja katsomassa. Juuri tuon epäköytännöllisyyden takia. Löysimme lopulta aivan ihanan 1-tasoisen omakotitalon, johon olen ollut täydellisen tyytyväinen. Tässä unelmatalossani haluan asua loppuelämäni.

No mäkään en oo suostunut ennen edes harkitsemaan rintamamiestalon ostoa, mut kun tällä aluellaa saa pulittaa niin paljon tollasesta -90 luvulla rakennetusta talosta, mikä olis ollut unelma, mutta ollaan tässä nyt pari vuotta etsitty omakotitaloa ja jotenkin tää oli eka mikä loksahti, oli rempattu juuri meen tyyliseksi, mutta se tais sokaista mun silmäni tossa täysin epäkäytännöllinen talo-jutussa....eli kärsin sitten tyhmyydestäni....:)...paska...

Hyötyliikuntaa se kerroksien välillä kävely =)

Meillä 2 krs ja olen ajatellut että sitten vanhempanakin pysyy hyvässä kunnossa kun päivittäin kulkee rapuissa, lihakset ja nivelet pysyy kunnossa jos ei mitään sairauksia tule.

Me asutaan tuollaisessa, mutta remontoimme tätä itse pikkuhiljaa. Kyllähän se OLISI kätevää jos OLISI kaikki yhdessä tasossa ja löytyis kodinhoitohuone ja muut herkut, mutta hienosti täällä elellään ja nautitaan elosta torpassamme. Pikku 2-vuotiaammekin on oppinut menemään itse raput ylös ja alas. Miksi muuten päätitte myydä helpon rivitaloasuntonne? Mieti niitä syitä, jos se vaikka auttaisi tässä tilanteesa. Tsemppiä vaan sinne!

[QUOTE="a.p";22634902]No mäkään en oo suostunut ennen edes harkitsemaan rintamamiestalon ostoa, mut kun tällä aluellaa saa pulittaa niin paljon tollasesta -90 luvulla rakennetusta talosta, mikä olis ollut unelma, mutta ollaan tässä nyt pari vuotta etsitty omakotitaloa ja jotenkin tää oli eka mikä loksahti, oli rempattu juuri meen tyyliseksi, mutta se tais sokaista mun silmäni tossa täysin epäkäytännöllinen talo-jutussa....eli kärsin sitten tyhmyydestäni....:)...paska...[/QUOTE]

Toivottavasti on ollut osaava remppaaja näissä taloissa on omat niksinsä mitä voi tehdä.

Me asutaan tuollaisessa, mutta remontoimme tätä itse pikkuhiljaa. Kyllähän se OLISI kätevää jos OLISI kaikki yhdessä tasossa ja löytyis kodinhoitohuone ja muut herkut, mutta hienosti täällä elellään ja nautitaan elosta torpassamme. Pikku 2-vuotiaammekin on oppinut menemään itse raput ylös ja alas. Miksi muuten päätitte myydä helpon rivitaloasuntonne? Mieti niitä syitä, jos se vaikka auttaisi tässä tilanteesa. Tsemppiä vaan sinne!

Mikä estää tekemästä khh? Meillä on alakerrassa khh,sauna,pesuhuone,takkahuone ja kotiteatteri huone.

Hei mulle tuli tuo fiilis vaik ostettiin yksitasoinen talo, että ei se siitä talosta oo kiinni! Mä aloin pelkäämäään, et tulikohan sittenkin ostettua hometalo =D Siis ihan hulluna rupesin katuun kauppoja. Mutta se oli vaan varmaan just tuo ostokrapula, mikä lie...

Mä tykkään kyllä kun talo/asunto on 2 kerroksessa (sitä en kyllä käsitä että 80-neliöinen rivarikolmio laitetaan kahteen tasoon kun on muutenkin ahdasta), jakaa tiloja paljon kivammin kuin minkäänlainen 1-tasoratkaisu. Ja rintamamiestalotkin on suurimmaksi osaksi aika ihania, tunnelmallisia =)

Mulla ihan sama tilanne! Eri asiasta kylläkin. Eli sain tietää että sain paikan uudesta työpaikasta ja olin tosi riemuissani! Mutta nyt on alkanu mieliala laskea, haluanko sittenkään vaihtaa, olisiko entinen sittenkin parempi, jne. Vaikka TIEDÄN että on hyvä vaihtaa, silti vähän kaduttaa =)

Ehkä se kuuluu asiaan?

[QUOTE="Lilli";22634996]Mulla ihan sama tilanne! Eri asiasta kylläkin. Eli sain tietää että sain paikan uudesta työpaikasta ja olin tosi riemuissani! Mutta nyt on alkanu mieliala laskea, haluanko sittenkään vaihtaa, olisiko entinen sittenkin parempi, jne. Vaikka TIEDÄN että on hyvä vaihtaa, silti vähän kaduttaa =)

Ehkä se kuuluu asiaan?[/QUOTE]

Parempi tuttu helvetti kuin vieras taivas.

Turvallisuudenhakuista

Minä en suostunut edes harkitsemaan rintamamiestalon ostamista, kun kierreltiin taloja katsomassa. Juuri tuon epäköytännöllisyyden takia. Löysimme lopulta aivan ihanan 1-tasoisen omakotitalon, johon olen ollut täydellisen tyytyväinen. Tässä unelmatalossani haluan asua loppuelämäni.

Ja minä taas aina olen rakastanut kaikkea epäkäytännöllistä , tunnelmallista, viehättävää, kiehtovaa ja kaunista. Itseasiassa vihaan kaikkea käytännöllistä, ne ovat vaatteissa, kengissä, koruissa, asunnoissa ja autoissa jotenkin niin tylsiä, en pidä oikeastaan mistään mihin voi liittää sanan "käytännöllinen". Yleensä sanan voi vaihtaa sitten vaikka ilmaisuun "pelkistetty" ja "ankea" Mikä sen ihanampaa talossakin, jossa on salaperäisiä pikkuhuoneita, portaat ja tunnelmaa, ihana pieni keittiö leivinuunilla ja takalla. Tunnelma on kuulkaa aivan toista ;)

Oi, mä niiiiin haluisin vähintään 2 kerroksisen talon!Eipähän tarttis hiipiä muualla asunnossa kun mies on ollut yövuorossa...

Eiköhän se ap siitä vielä iloks muutu! :)

[QUOTE="hei";22635100]tyhmä kysymys, mutta kuuluuko näissä kaikissa rintamamiestaloissa olla mölyävä vesipumppu, joka pitää hemmetinmoista meteliä??[/QUOTE]

nostan

kannattaisiko miettiä vähän tarkemmin ennen ostoa?
Kuulostaa siltä kuin et pidäkään siitä talosta? Miten voi tehdä suuren ostopäätöksen, jos
tulee sitten heti katumapäälle?Etkö kuunnellut vaistoasi?

Mun mielestä uuteen taloon muuttamisesta pitäisi olla innoissaan!