Mua ahistaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärttynen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kärttynen akka

Vieras
Mua ahistaa ihan kauheesti. Haluaisin vaan itkeä mutta itku ei tuu. En saa millään tätä pahaa oloa pois mun sisältä.
Koko viikkona en oo päässy pois tästä talosta kun lapsi on sairas. Mies ei uskalla jäädä sen kans kahden kun pelkää sen itkua. En, siis pääse edes vartin kävelylle pihalle. Kuitenki oon koko viikon puhkunu intoa ja oon jaksanu tehä tosi paljon asioita. Tänään taas tuntuu että kaikki kaatuu päälle. En jaksa imuroida, ja ahistaa kun lattialla on roskia. (normaalisti imuroin joka päivä) En oo jaksanu tiskata. Mies lupas tiskata, mutta ahistaa kun se ei sitä tee. Hemmetti, tämmöstä on ollu jo jonku aikaa. Välillä ahistaa ja ku yritän antaa poikaa miehelle että saisin olla vähän aikaa rauhassa nii aina kysyy että mitä sä sitten teet. Kun kysyin, voisinko nukkua vähän aikaa, sanoi että no jos nukut ku poika nukkuu. Kun kysyin että voisinko imuroida ja siivota jos katsot poikaa, nii sanoi, että no etkö voi tehdä sitten ku poika nukkuu. Mitä pitäis tehä että ei välillä ahistais näin?

no, lapsi on 4½kk vanha. Ei alun alkaenkaan ole pojan kanssa yksin ollut, ettenkö olis kotona. Muutenki on vähän huolimaton, jättäis pojan yksin meidän sänkyyn, jättäis lattialle turvakaukaloon istumaan ilman että on laittanut poikaa kiinni. oonkohan vähän masentunu, ku aika usein on tälläsiä tuntemuksia.

Saisitko kummeille tai isovanhemmille lasta hoitoon esim päiväksi?
Kuulostaa väsymykseltä jopa masennukselta.
Käytkö kavereillasi edes purkamsaa tunteitasi?
Musta käynti lääkärillä vois auttaa tai puhu neuvolassa.
He voisivat esim jutella miehes kanssa josko ymmärtäisi asian paremmin.

Mun äiti kattoo lasta joskus, mutta en voi sitä sinnekkään sillai viedä kun on vuorotyössä ja vapaapäivinä sillä on nii paljon kaikkia juttuja. Myöskään koko päiväks en voi viedä koska on nii kiinni tississä vielä. Onneks tää ei oo jokapäivästä, aina välillä on tälleen. Mutta sit tuntuu pahalta pyytää miestä tekemään kotitöitä kun se on kuitenki kaikki päivät töissä. Mut tuntuu välil tosi raskaalta olla vastuussa pienestä 24/7 kun ei siis tosiaan saa pari tuntia olla sillai, että mies vahtis sitä eikä mun tarvit ite miettiä tai murehtia. Kyllähän mies pojan kanssa on, mutta esim vaipan vaihdosta pitää muistuttaa monet kerrat eikä se sitä edes aina tee vaikka niin sanon. Lopulta ite saan tehdä jos en halua ruveta riitelemään.

Siis naimisissa olen mieheni kanssa joka tällä hetkellä naurattaa poikaa. Eli minä mies ja poika asutaan yhdessä. Voi olla että oon kirjottanu väärin jossain vaiheessa.

Yhteistyössä