Mua ÄRRSYTTÄÄ mun mies!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis aina kun lapsi itkee, niinkuin nyt itkee mahakipua kun on mahataudissa, niin mies huutaa: "Lopeta toi vitun vollaaminen! Ei sua jaksa kukaan kuunnella! Sut heitetään tonne pihalle hankeen!" tms. Mulle tulee tosi paha mieli ja yleensä itken noista. Mies pyytää kyllä anteeksi ja välillä suuttuu itselleenkin. Mä en vaan pysty unohtamaan. Oon itse kokenut lapsena sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa isäpuolen taholta ja on jäänyt traumat ja olen tosi herkkä. :( Pelkään miten miehen käytös vaikuttaa lapseen ja lapsen itsetuntoon.

[QUOTE="lll";27775676]näytä tämä aloitus miehellesi[/QUOTE]

En usko että auttaa. Hän kyllä katuu jälkeenpäin ja pyytelee anteeksi, mut sillä hetkellä kun laukoo typeryyksiä, ei kuuntele mitään. Eilen sanoin että "Ai sulla on oikeus valittaa mut kaikkien muitten pitää olla hiljaa", hän huusi: "Turpa kii vitun ämmä! Älä sinäki nyt saatana alota!" ja sitten koko illan itki ja pyyteli anteeksi.

Miehesi tarvitsee apua, nyt jossain mättää ja pahasti! Edes suuttuneena ei ole oikeutta henkisesti pahoinpidellä ketään ja tuo jo kuulostaa pikkasen siihen suuntaan lipsahtavan. Hyväksytkö ämmättelyn? Tosi alentavaa. Hän ei arvosta sinua eikä itseään. Onko lapsuutensa ollu turvaton?

Aivan sama pyyteleekö anteeksi vai ei, jos tuota on tapahtunut toistuvasti, sen pitää loppua tavalla tai toisella. Sinun pitää suojella itseäsi ja lastasi; kyllä, lasta pitää suojella myös sanalliselta väkivallalta. Ja kuka tietää, ehkä joku kerta miehesi menettää kontrollin niin perusteellisesti, että tekee sen, mitä uhkaa?

Ilmoitat asiallisesti miehellesi, että joko lopettaa tuon käytöksensä ja hakee apua tai sinä lopetat sen, a.k.a. siirrät itsesi ja lapsesi pois.

[QUOTE="lll";27775680]Miehesi tarvitsee apua, nyt jossain mättää ja pahasti! Edes suuttuneena ei ole oikeutta henkisesti pahoinpidellä ketään ja tuo jo kuulostaa pikkasen siihen suuntaan lipsahtavan. Hyväksytkö ämmättelyn? Tosi alentavaa. Hän ei arvosta sinua eikä itseään. Onko lapsuutensa ollu turvaton?[/QUOTE]:laugh:

Eiköhän täällä nyt taas tehdä suurta draamaa asiasta jonka ap saa kuulostamaan palstamammojen silmissä tyypilliseen tapaan siltä että mies on kauhea hirviö ja lapsi ja äiti viattomia kärsijöitä. Nämä tarinat menevät AINA juuri näin ja sitten täällä kuorossa tehdään psykoanalyyseja ja ehdotellaan eroa.

2plus = jokapäiväistä viihdettä

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27775720:
Sun miehes kohtelee sua juuri niin huonosti kuin annat sen kohdella. Ei menis meillä läpi, tollasen käytöksen jälkeen mun mies löytäis kamansa parvekkeen alta.
:laugh: Tämä on ehkä sen klassisen "jätä se sika" - ohjeen jälkeen se tyypillisin näppäimistöltä käsin sotivan kaappifeministin voimaistunut kommentti "mä kyllä varmana heittäisin miehen ja sen tavarat ulos ja potkisin vielä perseelle läksiäisiksi jne, jne".

Ihan suloista nettiuhoa ja paineiden purkamistahan nämä tällaiset miehenlyttäämisketjut toisaalta tietysti on.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt järki käteen;27775727:
:laugh: Tämä on ehkä sen klassisen "jätä se sika" - ohjeen jälkeen se tyypillisin näppäimistöltä käsin sotivan kaappifeministin voimaistunut kommentti "mä kyllä varmana heittäisin miehen ja sen tavarat ulos ja potkisin vielä perseelle läksiäisiksi jne, jne".

Ihan suloista nettiuhoa ja paineiden purkamistahan nämä tällaiset miehenlyttäämisketjut toisaalta tietysti on.

No joo, olihan tuo vähän kärjistetysti kirjoitettu, mutta mun pointti on se, että mä en anna kenenkään kohdella mua tolla tavalla. Enkä kohtelisi itsekään muita. Mä en ole mikään kaappifeministi, mutta en myöskään kynnysmatto.

Ei kai nyt ole ihan normaalia sekään, että ukko päästelee suustaan tuommoista ja pillahtaa sen jälkeen itkuun? Kyllä jokainen normaali ihminen osaa kontrolloida sen, mitä sieltä suusta pääsee. Ja jos ei kerran osaa, niin kyllä sitten jotain vikaa on.

En mäkään kyllä tuommoista kuuntelisi. Jos ei ymmärrä olla raivoamatta ja nimittelemättä tuolla tavalla vaimoaan ja lastaan, niin saa mennä.

Kannattaa päästää mies johonkin rauhalliseen kolkkaan lapsen itkiessä. Pahinta on, jos itkusta noin suuresti ahdistuva mies/nainen joutuu puun ja kuoren väliin, eikä pääse tilanteesta muulla tavalla kuin ärjymällä. Parasta on ottaa asian puheeksi ENNEN kun tuollainen tilanne syntyy. Ennakoi miehesi ärtymys ja jutelkaa siitä, miten mies voisi mennä hölläämään hermojaan johonkin toiseen huoneeseen tai ulos jos yhtään tuntuu siltä, että nyt palaa käämit. Älä syyttele, jutelkaa ihan rauhassa.

Onko miehesi näitä laiskimuksia jotka notkuvat himassa kokoajan? Osallistuuko kuinka arjen pyörittämiseen ja lapsen hoitoon?
Mä pitäisin tuota siis normaalina ärtyisyytenä vielä eli höllää omaa asennetta ja annat miehen olla joskus rauhassakin ja ottaa vastuu osansa perheestä, niin kielenkäyttö voi muuttua.

[QUOTE="vieras";27775792]Ei kai nyt ole ihan normaalia sekään, että ukko päästelee suustaan tuommoista ja pillahtaa sen jälkeen itkuun? Kyllä jokainen normaali ihminen osaa kontrolloida sen, mitä sieltä suusta pääsee. Ja jos ei kerran osaa, niin kyllä sitten jotain vikaa on.

En mäkään kyllä tuommoista kuuntelisi. Jos ei ymmärrä olla raivoamatta ja nimittelemättä tuolla tavalla vaimoaan ja lastaan, niin saa mennä.[/QUOTE]

minusta kuulostaa että mies on todella väsynyt jopa masentunut! siihen ei auta mikään jättäminen,pikemminkin vo iaiheuttaa sen että sitä isää ei kohta lapsella ole,jos päättää päivänsä.

onko miehellä jotain stressin aihetta? vai olisiko kyseessä masennus joka ilmenee ärtymyksenä... hermojen menetyksenä itkemisenä?

Mies tarvitsee kyllä apua... mutta ei hän minusta kuulosta pahalta,vaan vain väsyneeltä/masentuneelta. tämä siksi että itkee jälkikäteen,eli jostain syystä ei hallitse impulssejaan.

Traumat tuosta jää, usko kokemuksen syvää rintaääntä. Mä en voinut koskaan itkeä isän edessä, koska sillä leikkas aina lasten itku kiinni ja siitähän mä paruin entistä kovemmin ja kierre oli valmis. Mä olen myös saanut todistaa sitä äidin ämmättelyä, yleensä se oli vielä "helvetin hullu ämmä". Ja koska äiti oli heikko eikä uskonut pärjäävänsä lasten kanssa yksin, se on edelleen naimisissa sen mielipuolen kanssa. Ap, jos miehesi ei suostu hankkimaan apua, lähde. Muuten sun lapset ovat sulle aikuisena jokseenkin katkeria.