Mua ärsyttää kun mies syöttää aina vaan muroja lapselle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hitto"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hitto"

Vieras
Ja vaikka kuinka oon sanonut ettei niitä tarjota kuin max 2 krt viikossa, epäterveellisiä kun ovat, niin ei mee jakeluun. Sitten vielä sanoo ettei ne edes ole epäterveellisiä. Sitten kun sanon että tietääkö paljonko niissä on sokeri, niin sanoo ettei niissä maistu joten ei väliä. HITTO mikä idiootti.

No onpa todella. En näe valitettavasti tässä vaiheessa mitään muuta ratkaisua ongelmaan kuin ERO. Se ei välttämättä ole helppo ratkaisu mutta sinun on ajateltava itseäsi ja lapsesi tulevaisuutta. Hommaa juristi, kyni se paskaläjä ukkosi putipuhtaaksi kaikesta rahasta ja omaisuudesta, lähde pois äläkä ikinä katso taaksesi. MITEN VOIKIN OLLA NOIN HUONO MIES?????????????????????????? ANTAA MUROJA LAPSELLE???????

Pakkoko niitä sokerimuroja on ostaa, kun muunkinlaisia on?

Ja toisaalta - mäkin varmaan syöttäisin muroja muksulle ihan uhmalla (no en oikeasti) koko ajan, jos mun mies tulis määräilemään tuolla tavalla.

Mun lapsi ei paljon muuta aamulla suostu suuhunsa laittamaankaan kuin muroja ja annan ihan ilolla, kunhan syö sen aamiaisen. Ja meillä syödään ihan tavallisia muroja. Ei veetuta tai pelota yhtään :D

Hah, mä jotenki arvasin että tää menee näin. Jos olisin kirjottanut esimerkiksi että itse annan muroja päivittäin niinvoi mitkä haukut olisin saanut. Mutta ai kun mieheni tekee niin, pitää sitten kaikkien esittää jotain täydellistä vaimoajoka itse antaisi niin tehdä. En kuulkaas usko.

Minusta terveellisiä muroja ei olekaan. Kerran ostin täysjyväkauramuroja, olikohan elovenan, jäi tytöltä syömättä. Sokerimuroja onkaapissa, koska mies itse tykkää niitä työaamuinaan pikaisesti syödä. Mutta en tykkää, ettäniitä pitää lapsellemme syöttää päivittäin. Pari kertaa viikossa mielestäni riittää, eivät ole sopivaa ravintoa syödä niin usein kun mies niitä antaa.

Minkään sortin kompromissi ei onnistu?

Anna miehen antaa muksuille muroja pienemmät annokset ja anna sä siihen lisäksi jotain terveellistä, vaikka hedelmiä tms.

Jos mulla on iltaisin menoa siihen aikaan ku mies iltapalan antaa, niin en millään jaksais jättää niitä ainoita menojani väliin sen takia että vahdin lapseni syöntiä. Mies haluaa vain päästä helpolla, lyö murot kippoon ja menee itse tietokoneelle.

[QUOTE="a p";23183845]Hah, mä jotenki arvasin että tää menee näin. Jos olisin kirjottanut esimerkiksi että itse annan muroja päivittäin niinvoi mitkä haukut olisin saanut. Mutta ai kun mieheni tekee niin, pitää sitten kaikkien esittää jotain täydellistä vaimoajoka itse antaisi niin tehdä. En kuulkaas usko.

Minusta terveellisiä muroja ei olekaan. Kerran ostin täysjyväkauramuroja, olikohan elovenan, jäi tytöltä syömättä. Sokerimuroja onkaapissa, koska mies itse tykkää niitä työaamuinaan pikaisesti syödä. Mutta en tykkää, ettäniitä pitää lapsellemme syöttää päivittäin. Pari kertaa viikossa mielestäni riittää, eivät ole sopivaa ravintoa syödä niin usein kun mies niitä antaa.[/QUOTE]

Ootpas rasittava.

Sun kannattaa tästä lähin hoitaa ne lapsen syöttämiset IHAN ITSE, niin voit määritellä sen mitä lapsi tarkalleen syö.

[QUOTE="a p";23183845]Hah, mä jotenki arvasin että tää menee näin. Jos olisin kirjottanut esimerkiksi että itse annan muroja päivittäin niinvoi mitkä haukut olisin saanut. Mutta ai kun mieheni tekee niin, pitää sitten kaikkien esittää jotain täydellistä vaimoajoka itse antaisi niin tehdä. En kuulkaas usko.

Minusta terveellisiä muroja ei olekaan. Kerran ostin täysjyväkauramuroja, olikohan elovenan, jäi tytöltä syömättä. Sokerimuroja onkaapissa, koska mies itse tykkää niitä työaamuinaan pikaisesti syödä. Mutta en tykkää, ettäniitä pitää lapsellemme syöttää päivittäin. Pari kertaa viikossa mielestäni riittää, eivät ole sopivaa ravintoa syödä niin usein kun mies niitä antaa.[/QUOTE]

Meillä syödään näitä ruismurpja silloin kun muroja ylipäätään syödään: Havre Fras.

Mä tosiaankin veikkaan, että teillä ongelma on siinä, että sä määräät miehen puolesta, mitä lapsenne saa syödä - aivan kuin miehesi olisi niin tyhmä, ettei osaa itse asiaa päättää. Ekasta kirjoituksestasi tuli hyvin vahvasti sellainen nalkutusolo, joka voi aiheuttaa miehesi toiminnan kaltaisen vastareaktion, niin lapsellista kuin se onkin.

[QUOTE="a p";23183860]Jos mulla on iltaisin menoa siihen aikaan ku mies iltapalan antaa, niin en millään jaksais jättää niitä ainoita menojani väliin sen takia että vahdin lapseni syöntiä. Mies haluaa vain päästä helpolla, lyö murot kippoon ja menee itse tietokoneelle.[/QUOTE]

Pyydä miestäsi antamaan murojen kanssa jotain muutakin. Kai se ehtii jonkun leivän palan tai hedelmän siihen murojen kaveriksi nakata ennen koneelle menoa?

ai sit jos mies ei voi muuttaa käyttäytymistään, anna sen antaa muroja sillon kun sulla on menoja ja anna itse muina iltoina jotain muuta iltapalaa.

[QUOTE="vieras";23183889]Lapselle ei saa antaa kaupan jugurtteja kun niissä on sokeria, nyt yhtäkkiä sokerimurot onkin ok.[/QUOTE]

Just tätä mä tarkotan! Kun täällä aina vauhkotaan siitä,kuinka ne täydelliset mamma (joita tässäkin ketjussa varmaan suurin osa vastaajista on) eivät anna kuin maustamatonta jugurttia keramarjojen tai piltin, eivät anna muroja jaovat muutenkin niin täydellisiä niin yhtäkkiä sitten haukutaan MINUT kun en halua että lapseni syö joka hemmeti päivä jossain vaiheessa päivää sokerimuroja, kun tulee vain turhia sokereita jne. Muutenkin lapsi on painokäyrällä keski ja yläkäyärän välissä.

no eipä ne terveellisemmät murot meilläkään oikeen uppoa lapsille, sokerimurot kyllä! ja kyllä kaupan sokerijogujakin syödään, ai kauheeta!
ps. meillä syödään myös terveellistä puuroakin välillä! ;P

[QUOTE="vieras";23183889]Lapselle ei saa antaa kaupan jugurtteja kun niissä on sokeria, nyt yhtäkkiä sokerimurot onkin ok.[/QUOTE]

ne vauhkoojat ei näköjään ole löytäneet vielä tätä ketjua, vaan täällä on "normi mammat" ei "täydelliset mamma" :D

[QUOTE="a p";23183915]Just tätä mä tarkotan! Kun täällä aina vauhkotaan siitä,kuinka ne täydelliset mamma (joita tässäkin ketjussa varmaan suurin osa vastaajista on) eivät anna kuin maustamatonta jugurttia keramarjojen tai piltin, eivät anna muroja jaovat muutenkin niin täydellisiä niin yhtäkkiä sitten haukutaan MINUT kun en halua että lapseni syö joka hemmeti päivä jossain vaiheessa päivää sokerimuroja, kun tulee vain turhia sokereita jne. Muutenkin lapsi on painokäyrällä keski ja yläkäyärän välissä.[/QUOTE]

Sä et ole esim. mun teoriaani kommentoinut sanallakaan. Siinä sulle sekä syy että ratkaisu. Mutku ei kelpaa :rolleyes:

[QUOTE="a p";23183860]Jos mulla on iltaisin menoa siihen aikaan ku mies iltapalan antaa, niin en millään jaksais jättää niitä ainoita menojani väliin sen takia että vahdin lapseni syöntiä. Mies haluaa vain päästä helpolla, lyö murot kippoon ja menee itse tietokoneelle.[/QUOTE]

Sulla on joka ilta menoa? Mistä sä sitten ees tiedät, mitä on iltapalaksi syöty? Eli mies syöttää kaikki illat ja aamut vaan muroja? Kannattaisko sunkin olla joskus kotona?

No meillä syyään ihan normi ruokaa ja noi murotkin kuuluu mielestäni siihen kastiin. SOkerimuroja meillä ei syö kukaan, mies saa laittaa omiinsa sokerin kupista. Sydänmerkillä merkattuja tai sitten just noita havre fraseja meillä syö kaikki ja hyvin uppoaa. Ehkä ongelma on se että muksu on niihin sokeriällötyksiin tottunu eikä siksi syö "parempia" muroja... Ja jos haluat niin voithan sä valmiiksi laittaa lapselle iltapalan mielesi mukaan, ellei se sitten ole puuroa....

[QUOTE="äiti";23183943]Sulla on joka ilta menoa? Mistä sä sitten ees tiedät, mitä on iltapalaksi syöty? Eli mies syöttää kaikki illat ja aamut vaan muroja? Kannattaisko sunkin olla joskus kotona?[/QUOTE]

Mä olen kotona 5 iltana viikossa ja joka aamu. Mutta viikonloppuisin saan nukkua pitkään. Joskus vaan mieskin "joutuu" hoitamaan meidän yhteistä lastaan. Tästä on tapletu. Ei kyse olenalkuttamisesta, vaan siitä ettei niitä ihan aina tarvitsisi antaa, kun mies ilta tai aamupalaa antaa. Harmittaa kun mies ei osaa valmistaa mitään, antaa vain muroja.

Siis,ymmärsinkö oikein, et lapsi saa muroja kahtena aamuna ja kahtena iltana viikossa?

Ei, kun mun mielestä pitäisi RIITTÄÄ, että lapsi saisi noin 2 krt viikossa muroja, noita sokerimuroja. Täysjyvämurot ja terveellisemmät versiot on asia erikseen,mutta lapselle ne ei kelpaa. Mutta mies ei pidä tästä kiinni, vaan antaa niitä joka välissä, silloinkin kun tyttö niitä itse haluaa, keskellä päivää ruokaaikojen välissäkin.

Uusimmat

Yhteistyössä