Mua ärsytti se jankkaaminen siitä, että raskaus ei ole sairaus ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja jn:
Ja uskallan kyllä väittää että se lapsi+istukka+sun muut ei tuota 25kg paina sitten millään. :o
Jajuu, oli mulla helppo raskaus.

Mulle tuli 18 kiloa, laitokselle jäi 15 kiloa. Selitäppäs se...Ei voinut olla lihomista eli kyllä väitän että oli ihan puhtaasti raskaudesta johtuvaa.

No mitä vihjaat? Sun lapsivesi+lapsi+istukka+ymym. paino yht. 18kg :O?
Raskaudesta johtuvaa olikin varmaan? Turvotusta ym? En ymmärtänyt pointtias...

Ja uskallan kyllä väittää että se lapsi+istukka+sun muut ei tuota 25kg paina sitten millään. :o

Enkä väittänyt minäkään lapsen, istukan ja lapsiveden tehneen tuota painonnousua, vaan hormoonien yms. Kukaan ei normaalitilassa liho hedelmillä, kasviksilla ja kevyellä ruokavaliolla - raskaana sekin näköjään onnistuu!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jn:
No eihän se olekkaan mikään syy olla läski :O?
Ja ei se sairauskaan ole. Tottakai pitäis pitää itsestään huolta varsinkin raskauden aikana. :)

Kehen nyt viittaat "tuommoisella treenillä"?

Ja vain ihminen joka ei oikeasti vaikeaa raskautta ole kokenut, sanoo noin...

Itse vahtasin kaikkia syömisiäni, liikuin päivittäin ja olin todella tarkkana, etten pääsisi lihomaan toisen raskauden aikana. Lopputulos oli +25kg. Esikoista odottaessa en välittänyt yhtään ja tuli "vain" 15kg. Kaikkeen ei vaan voi vaikuttaa.

Raskaus itsessään ei ole sairaus, mutta altistaa monellekkin. Oletko kuullut esim raskausmyrkytyksestä, hepatogestoosista jne?

Ja se että "pitää itsestään huolta" voi tarkoittaa niin niin niin montaa eri asiaa. Joillekkin se on meikkaamista ja itsensä puunaamista, toisille sitä, että priorisoi ja lepää kun tuntuu että tarvitsee.

Olen kuullut raskausmyrkytyksestä sunmuista. =) Tottakai, se nyt on selvää että jos raskaus ei etene ihan niin normaalilla tavalla, voi se tuntua ihankuin joltain sairaudelta. Mutta itse raskaus ei ole sairaus.

HALOO!!! Kyllä sitä painoa KULUUKIN tulla enemmän kuin vain vauva+istukka+lapsivesi jne määrän verran. Siis normaalipainoisella ja hoikalla. Ylipainoiset on asia erikseen. Mutta normaalipainoisen ihmisen painon KUULUU nousta raskausaikana.

Ja mulla on ollut kolme helppoa raskautta. Jokaisessa +17kg. BMI20 joka raskauden alussa ja paino on tippunut ekan 6kk aikana normaaliin. Olen nauttinut elämästäni, en ole niuhottanut, en ole aikonut muuttua läskiksi mutta toisaalta en ole kyllä repinytkään itseäni.

TIEDÄN ETTÄ PAINON KUULUU NOUSTA RASKAUSAIKANA.
Että HALOO vaan itelles :D Olenko jossain väittäny että painon ei kuuluis nousta?
VÄITÄN ettei sen KUULU nousta +25kg. Toki SEN SAA nousemaan sen verran.

Kirjoitit:
Ja uskallan kyllä väittää että se lapsi+istukka+sun muut ei tuota 25kg paina sitten millään.

Eli tuosta saa sen kuvan, että ajattelet että nuo on ne ainot mitkä saa nostattaa sitä painoa.

Joo, tarkoitinkin nyt pelkkää lasta ja istukkaa?
Kyllä mä tiedän että jotkut voi turvota ihan hirveästi vaikkapa sitten tosta sen 10kg. :D
Mutta se on merkki kyllä sitten siitä ettei kaikki oo ihan hyvin :)

Nyt on kyllä semmosta jauhantaa että puh huijaa!! Ettei vaan olis olemassa erilaisia raskauksia, eihän?! Eihän vaan joillekin sopis liikunta ja joillekkin ei? Eihän tässä sentään yksilöitä olla. Mulle tuli raskausaikana 100kg vaikka juoksin 5 maratoonia ja join vaan kaljaa...

Yhteistyössä