Mua jännittää ihan hirmuisesti aina vauvan neuvola.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hallakello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hallakello

Vieras
Ja nimenomaan se punnitus. Mua nyppii, kun terkkari ihmettelee, kun tyttö on NIIN pieni ja saako nyt varmasti tarpeeksi ruokaa yms... Ihan varmasti saa, vajaa 8kk syö aamupuuroa 2dl, lounaaksi kasvissose 1,25dl, välipalaksi hedelmäsose 1,25dl, päivälliseksi lihakasvissose 1,80dl ja iltapuuro 2dl sekä 5-8 kertaa tissiä päivässä. Ja maitoa tulee, just lypsin huomiseksi puolitoista desiä kun tyttö menee hetkeksi hoitoon. Mä olen itse ollut pieni vauva, painanut 1-vuotiaana alle 8 kiloa, ja ihan normaalikokoinen aikuinen musta on tullut. Ja kun neiti kasvaa tasaisesti omalla miinuskäyrällään, niin mikä on ongelma? Tyttö on pirteä, osaa jo kaikenlaista ja liikkuu ja nauraa ja touhuaa koko ajan hereilläoloaikanaan.

Mulle tulee vaan paha mieli, kun lähtee neuvolasta. Oonkohan liian herkkis, vai onko muita samanlaisessa tilanteessa olleita ja samoin kokeneita?

mulla 4 lasta ja aika pienikokoisia olleet, erityisesti toinen (joka oli eka tyttö) muistan että terkka kysyi jonkun kerran asiasta mutta koska oli jo toinen lapsi kyseessä itse oli jo varma ja itsevarma, siis silleen ettei tollasta jännittänyt.
Meilläkin lapsi söi hyvin ja oli ihan älyttömän näppärä ja reipas ja hyvinkehittynyt, joten siksi en ollut huolissani (no ei nyt ihan näppärät on ikäisenä ollut mutta ihan tavis kuitenkin ja tosi iloinen, kehittyi jatkossakin hyvin ja siis pari vuotiaana esim. puhui todella hyvin jne) Nyt on jo iso 10v tyttö ja enemmänkin pullea kun laiha.

Eli jos/kun lapsi syö ihan hyvin ja on hyväntuulinen ja reipas niin älä murehdi, näytä myös terkkarille se, että "kaikki on hyvin". Voit toisaalta sanoa myös siitä, että aina vähän jännittää tulla kun.... jne. joskus sekin auttaa omaan mielialaan kun terkkari saattaa hyvinkin olla ihan tyytyväinen teidän tilanteeseen, eikä olekaan kovin huolissaan jne.
sori sekava teksti- uni meinaa jo tulla-

Moi! Todellakin samoilla linjoilla oon!!! Neuvolan täti on koko puoli vuotta kyylänny vaa meijän neitin käyrää naama nyrpällään, höh! No tietty se on sen työtä, mut kun kerran sattui eri täti - nii se tuumas että täähän näyttää oikeen hyvältä! Meijän ruokarytmi on kans sellanen, ettei siinä paljo enää oo varaa lisätä. Ite vaan välillä tuumin sitä, et onko se rintamaito riittävän ruokasaa yms... Noooh katotaa ny taas ens viikolla ku on neuvola eessä, et löytyykö muutaki ku vaa käyrät! Muuten menee ihanasti ja vauveli oppii joka päivä uutta - JA AINAKAA SE EI O NÄLKÄNEN...

Alkuperäinen kirjoittaja Maisku:
Moi! Todellakin samoilla linjoilla oon!!! Neuvolan täti on koko puoli vuotta kyylänny vaa meijän neitin käyrää naama nyrpällään, höh! No tietty se on sen työtä, mut kun kerran sattui eri täti - nii se tuumas että täähän näyttää oikeen hyvältä! Meijän ruokarytmi on kans sellanen, ettei siinä paljo enää oo varaa lisätä. Ite vaan välillä tuumin sitä, et onko se rintamaito riittävän ruokasaa yms... Noooh katotaa ny taas ens viikolla ku on neuvola eessä, et löytyykö muutaki ku vaa käyrät! Muuten menee ihanasti ja vauveli oppii joka päivä uutta - JA AINAKAA SE EI O NÄLKÄNEN...

Sitä mäkin, että kai se olis apaattinen ja itkuinen jos sen nälkä olisi? Typy vaan touhuaa ja hymyilee, välillä saattaa mennä parikin päivää, ettei itke lainkaan... Ei se silti mikään tahdoton taikinakaan ole, esimerkiksi jos kirjoitan tekstaria kun typy on sylissä, niin koko ajan tavoittelee kännykkää ja aina tulee rääkäisy kun en anna typyn ottaa sitä käteensä :D

Yhteistyössä