Mua jotenkin hävettää ja säälittää ihmiset, jotka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ottaa pannuun:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
minua myös suorastaan vituttaa ne, jotka tarkkaan laskee, että lapsia syntyy kolmen vuoden välein, ettei vaan tarvitse mennä töihin. Ja että tehdään lapsi vaan sen takia, ettei haluta mennä töihin. Näitä muuten on yllättävän paljon.

Niiinpä. ja sit saadaan asumistuet ja kaikki mahdolliset tuet. Me ollaan keskituloisia ja maksetaan täydet päivähoitomaksut, ei saada tukia. Kun ollaan mukamas niin hvyätuloisia ja kuitenkin se käteen jäävä summa ei päätä huimaa . Vituttaa kustantaa toisten loisiminen kotona. Ihan oiekasti, rahan tulo pitäis lopettaa tollasilta ihmisiltä joilla ei ole aikomustakaan tehdä töitä.

Oletko täysin varma? Yhdysvalloissa tuo on tapana, mutta pohjoismaiseen malliin tuo ei sovi. Mutta helpointa varmaan olisi muuttaa maahan, jossa verotus ja sosiaalituki on mieleisesi. Minun mielestäni kaikista ihmisistä tulee pitää huolta.

minua myös suorastaan vituttaa ne, jotka tarkkaan laskee, että lapsia syntyy kolmen vuoden välein, ettei vaan tarvitse mennä töihin. Ja että tehdään lapsi vaan sen takia, ettei haluta mennä töihin. Näitä muuten on yllättävän paljon.

Niiinpä. ja sit saadaan asumistuet ja kaikki mahdolliset tuet. Me ollaan keskituloisia ja maksetaan täydet päivähoitomaksut, ei saada tukia. Kun ollaan mukamas niin hvyätuloisia ja kuitenkin se käteen jäävä summa ei päätä huimaa . Vituttaa kustantaa toisten loisiminen kotona. Ihan oiekasti, rahan tulo pitäis lopettaa tollasilta ihmisiltä joilla ei ole aikomustakaan tehdä töitä.

Peesi tälle. Meillä keskituloisilla on kaikkien maksujen jälkeen vähemmän rahaa käytössä kuin tuilla elävillä, koska eivät joudu maksamaan mistään mitään, esim. päivähoitomaksut.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Kuulunko mä tähän joukkoon, kun jäin etenevän neurologisen sairauteni vuoksi eläkkeelle 39-vuotiaana? Mielelläni olisin terve ja työelämässä, mutta ei multa kysytty...

Riippuu... onko sulla fibrumyölgia. Monet niistä kyllä keksivät juttunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sitä niin vaan mennä!!pitää olla kokemusta!itselläni 6 lasta.en ole kertaakaan hakenut soskusta rahaa.aina olen pärjännyt ilman soskuja.vanhin lapseni nyt 20 v ja on ollut ihanaa kun olen saanut olla lasten kanssa kotona!Aina riittänyt rahat lasten harrastuksiin ym laskuihin ..ei onneksi mene meid perheessämme viinaan ,tupakkiin eikä sellaisiin ylimääräisiin raahaa.Syömme paljon vihanneksia ,hedelmiä ,marjoja,SIENIÄ... ja kaikkee terveellistä.lapset alkaa olla jo isompia,lähden koulutukseen nyt.en voi sanoa että olisi ollut huono elämä,päinvastoin .ja miehen kanssa oltu yhdessä kohta 21,5 vuotta,eli pennusta asti.ja olemme onnellisia!rakkautta lapsillekkin riittää vaikkei rahaa ole paljoa.Halit kaikille!.

Huomaa ettet ole kouluja käynyt, aika paljon kirjoitusvirheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapis:
Miks mennä töihin ku enemmän jää käteen kun on kotona? Ei oo varaa mennä töihin.

Juuri tästä pitäisi päästä eroon. Kotona olo ei saa olla kannattavampaa kuin töissä käynti. Kaikkien työkykyisten panosta tarvitaan yhteiskunnassa.

Meillä viisihenkinen perhe jolla tulot toimeentulotukineen ja lapsilisineen yms on 2200 euroa kuussa, josta summasta maksetaan kaikki menot vuokria myöten. Ja menisin kuitenkin heti töihin jos jostain vain saisin. Onhan se ehkä lapsille hyväksi kun molemmat ovat kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Peesi tälle. Meillä keskituloisilla on kaikkien maksujen jälkeen vähemmän rahaa käytössä kuin tuilla elävillä, koska eivät joudu maksamaan mistään mitään, esim. päivähoitomaksut.

Ollaan ihan vakavasti mietitty jos muutettais ulkomaille, esim. Ranskassa on paljon pienempi verotus (olemme asuneet siellä). Suomalainen yhteiskunta pitää kyllä huolen, että tavalliset palkansaajat ei pääse rikastumaan, juuri tavallisia keskituloisia rokotetaan eniten. Annetaan ihmisten lisääntyä ja maksetaan heille kaikki, ei helvetti...

On vai. No huh. Täytyy ihailla, että jonkun mielestä monen lapsen hoito on nnin helppoa. Itse olen tehnyt aika monella alalla töitä, ja mullle jo kahden alle 5v lapsen hoitaminen kotona oli kovempaa työtä kuin mikään noista. Mm. siivoustyötä ennen opiskelua olen tehnyt ja yliopiston jälkeen oman alan työtä. (Oma koulutus on yliopistosta. ) Pääsin paljon helpomalla palkkatöissä kuin kahta lasta kotona. Joka paikkaan menet kahden lapsen kanssa ja isommalle pitäisi vauvan /taaperon kanssa jostain hankkia kavereita ja viedä kerhoon vaika pienempi sairasti kaksi ekaa vuotta puolet ajastaan. (kuumeilua)

Oletko täysin varma? Yhdysvalloissa tuo on tapana, mutta pohjoismaiseen malliin tuo ei sovi. Mutta helpointa varmaan olisi muuttaa maahan, jossa verotus ja sosiaalituki on mieleisesi. Minun mielestäni kaikista ihmisistä tulee pitää huolta.

Täytyy pitää ihmisistä huolta joo, mutta tiettyyn rajaan asti. Jos kotona oleminen on kannatavampaa kuin töissäkäynti, niin jotain on vialla!

On vai. No huh. Täytyy ihailla, että jonkun mielestä monen lapsen hoito on nnin helppoa. Itse olen tehnyt aika monella alalla töitä, ja mullle jo kahden alle 5v lapsen hoitaminen kotona oli kovempaa työtä kuin mikään noista. Mm. siivoustyötä ennen opiskelua olen tehnyt ja yliopiston jälkeen oman alan työtä. (Oma koulutus on yliopistosta. ) Pääsin paljon helpomalla palkkatöissä kuin kahta lasta kotona. Joka paikkaan menet kahden lapsen kanssa ja isommalle pitäisi vauvan /taaperon kanssa jostain hankkia kavereita ja viedä kerhoon vaika pienempi sairasti kaksi ekaa vuotta puolet ajastaan. (kuumeilua)

Meille ei siis ainakaan enempää lapsia tule. En ymmärrä että jonkun mielestä on työn välttelyä passata muille sapustakaa ja kattaa ja siivota pöydät ja lattiat (siinä vaiheessa kun on syömään opettelevia 1+ vuotiaita) 5 kertaa päivässä ja siinä ohessa hoitaa ulkoilut ja askartelut ja leikkituokiot toisten lasten kanssa (kutsumalla vielä lisää porukkaa käymään) isomman kanssa.

Olenkos mie sääläittävä, kotona olen edelleen, vanhin lapsista on 11vuotias ja nuorin 2,5v. Kävin jonkin aikaa töissä, mutta sitten jäin äippälomalle ja sillä tiellä olen vielä. Haluan hoitaa muksut eskari-ikään vähintään. Miehen palkka riittää tällä hetkellä paremmin, kuin hyvin. Ukon tulot vaikuttavat , etten saa mitään lisiä, enkä niitä edes vaatis. Säälittävä?

Mä oon myös kotiäiti, jolla on useampi lapsi. Mä oon miehelle joskus sanonut että eikö hän pidä mua tai meitä yhteiskunnan elättinä kun saan tuloina vaan kotihoidontukea ja lapsilisää. Mies siihen totesi vaan että kyllä hän tekee niin paljon töitä että sillä verolla maksetaan mun kotihoidontukeni ihan varmasti. Että vaikka kuinka tekis töitä niin ei se juurikaan hänen tulevaan eläkkeeseensä vaikuta. Että ihan pää pystyssä voin sanoa kotiäiti olevani. Me ei olla haettu toimeentulotukea koska pärjätään kyllä ilmankin.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Olenkos mie sääläittävä, kotona olen edelleen, vanhin lapsista on 11vuotias ja nuorin 2,5v. Kävin jonkin aikaa töissä, mutta sitten jäin äippälomalle ja sillä tiellä olen vielä. Haluan hoitaa muksut eskari-ikään vähintään. Miehen palkka riittää tällä hetkellä paremmin, kuin hyvin. Ukon tulot vaikuttavat , etten saa mitään lisiä, enkä niitä edes vaatis. Säälittävä?

montako lasta teillä on?
Ap nyt varmaan tarkoitti perheitä, että kukaan perheessä ei käy töissä, vaan eletään kokonaan yhteiskunnan rahoilla.

montako lasta teillä on?
Ap nyt varmaan tarkoitti perheitä, että kukaan perheessä ei käy töissä, vaan eletään kokonaan yhteiskunnan rahoilla.

siis normipalkasta , keskituloisen palkasta maksetaan kolmasosa veroa. Esim. 3000 euron palkasta tonni. Kyllä sillä maksaa sen parin sadan euron kotihoidontuen kevyesti.
veroja maksetaan taas lisää kaupassa, lapsiperheet syövät paljon.

Täytyy pitää ihmisistä huolta joo, mutta tiettyyn rajaan asti. Jos kotona oleminen on kannatavampaa kuin töissäkäynti, niin jotain on vialla!

Minusta heille pitää silti turvata minimitoimeentulo. Tosin itse työllistäisin heidät verorahoilla. Vaikka 20h viikossa yleishyödyllisiä töitä, kuten saairaala-apulaisena tai koulunkäyntiavustajana toimimista. Ja tietysti kaikki eivät käy näihin töihin, joten heille vaikka katujen kunnossapitoa. Alkoholisteille ja muille työkyvyttömille/kieltäytyjille pakkohoitoa.

Ne jotka tehtailee lapsia niin ne välttelee kodin ulkopuolista työskentelyä. Ei ne ajattele sitä, millaista lasten kanssa on kotona. Se on elämäntapa, vähän niinkuin pitkäaikainen työttömyys, jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Väitetään, että halutaan olla lasten kanssa kotona, vaikka suurin syy on se, ettei työnteko kiinnosta.

montako lasta teillä on?

siis normipalkasta , keskituloisen palkasta maksetaan kolmasosa veroa. Esim. 3000 euron palkasta tonni. Kyllä sillä maksaa sen parin sadan euron kotihoidontuen kevyesti.
veroja maksetaan taas lisää kaupassa, lapsiperheet syövät paljon.

Oikeastaan, monikin täälläkin tuomitsisi heti, jos kuulisi, kuinka monta vuotta olen ollut kotona, jos eivät heti kuulisi ettemme ole sossunelättejä.
4lasta, joista 3olen saanut hoidettua koulutielle. Mutta nyt täytyy myöntää, että pää alkaa hajoamaan ja työelämään tekisi mieli, mutta toisaalta haluan hoitaa lapsen kotona, enkä tuomitse työäitejä. Emmehän kaikki voi olla samanlaisia. Miehen tulot on onneksi hyvät ja mies ei koe olevansa elättäjän roolissa vain

vai että pakkohoitia, mitäs hyötyä siitä on

Saadaan alkoholismi hoidettua ja syrjäytyminen katkaistua. Jos ihmisellä on niin pahasti asiat, että hän ei voi tehdä edes kadunhoitotöitä, niin sitten hän tarvitsee hoitoa. Jos taas vaivaa ei voida hoitaa, niin silloin sairauseläke on paikallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
tiedänpä ihmisen joka laiskuuttaan ja oveluudella hommasi itselleen masentuneen ihmisen paperit ja pääsi kelan rahoille :kieh:

Hän varmaan sitten laiskuuttaan ja oveluuttaan söi lääkkeitä masennukseen vuosikausia :whistle:

Järkikin nyt sanoo että tässä puhutaan eri asiasta. Masennus on sairaus.

Yhteistyössä