Mua korpeaa niin paljon että taidan vaihtaa ammattia kokonaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivoissaan

Vieras
Mitäs sillä on väliä, vaikka kuuden vuoden opinnot menee ihan hukkaan. Mutta mua ottaa niin päähän tää Suomen valtio ettei mitään määrää.

Palkka on surkea, ja sitten kun sitä vaaditaan lisää niin syyllistetään koko ammattikunta. Itsekästä ja sikamaista porukkaa, kehtaavatkin inistä, itepä ovat alansa valinneet. Seuraavaksi tuli pakkotyölaki. Töihin vaan vaikka ilmaiseksi jos siltä näyttää. Lakkoilla ei saa enää koskaan. Sitten vaaditaan ja ajetaan läpi laki, jonka mukaan kuka tahansa pulliainen voi netistä löytää itseä koskevat tiedot: ammattinimike, ikä, koko nimi jne. Seuraavaksi tää hemmetin sikainfluenssa. Että koko perkeleen kansakunta taas vaihteeksi saa ottaa selvää, onko mut rokotettu vai ei ja määritellä sen mukaan kelpaanko heitä palvelemaan vaiko en. Kai siihen rekisteriin kerätään samalla kaikki diagnoosit ja lääkitykset, että näkyy koko kuva samalla heitolla. Ei minkäänlaista yksityisyydensuojaa, ei pätkääkään. Eikä minkäänlaista päätäntävaltaa omista asioistaan, ei saa päättää tekeekö töitä vai ei, ei saa päättää ottaako jotain helvetin rokotteita vai ei. Ehei, hoitajat on ihan julkista riistaa ja orjan asemassa.

Kyllä korpeaa, niin paljon että en tiedä miten päin ois. Argh!!!

Lääkärit opiskelee yhtä kauan ja usein pitempään. Eiks ihmiset tiedä täällä opiskeluaikoja?? Täällä ei ole ilmeisesti kovin pitkälle päässeitä... Muuta kuin lapsiluvussa...yks kaks kol nel ja hei taas tulee uus.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri:
Lääkärit opiskelee yhtä kauan ja usein pitempään. Eiks ihmiset tiedä täällä opiskeluaikoja?? Täällä ei ole ilmeisesti kovin pitkälle päässeitä... Muuta kuin lapsiluvussa...yks kaks kol nel ja hei taas tulee uus.

No jaa, jos sh:n opintoihin lasketaan lähihoitajavuodet niin lääkäriopintoihin tulee lisätä lukiovuodet. Eli lääkäriksiopiskeluaika lähtee siitä 8,5 vuodesta ylöspäin....

Oon aina sanonut että joka ikinen joka viitsii arvostella niin on ainakin meidän osastolle todella tervetullut pariksi viikoksi kokeilemaan että mitä me siellä oikein tehdään. Voi mieli muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

No jaa, jos sh:n opintoihin lasketaan lähihoitajavuodet niin lääkäriopintoihin tulee lisätä lukiovuodet. Eli lääkäriksiopiskeluaika lähtee siitä 8,5 vuodesta ylöspäin....

Ehkä tässä meinattiin ammattiinopiskeluaikaa...

:headwall: ootko kuulle kuullu sellaista hommaa että jotkut käy ensin lukion sitte lähihoitajaksi ja sitte vielä sairaanhoitajaksi, onko ihan uus juttu tämmönen?

Anteeksi mitä? Ai sun mielestä lääkärin ja sh:n opinnot ovat jotenkin vertailukelpoisia. Siiis koska lääkärin opinnot kestää 6v, niin sairaanhoitajankin on yhtä pitkät. Mä tiedän varsin hyvin, että sairaanhoitajan opinnot kestää 3,5-4v, joten siksi ihmettelin ap:n 6v opintoaikaa! Ja lisäksi lääkärin opinnot kestävät usein paljon kauemmin kuin 6v, jos otetaan erikoistumisetkin huomioon!

Ja hei ap tutulta kuulostaa juu. Palkka on surkee ja sitte vielä noi pakottamiset päälle niin ei kyllä motivaatio töihin ole kovasti kohdillaan ei. Tosin olen vielä hoitovapaalla, mutta eipä huvita ajatus tollasesta orjuuttamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:

:headwall: ootko kuulle kuullu sellaista hommaa että jotkut käy ensin lukion sitte lähihoitajaksi ja sitte vielä sairaanhoitajaksi, onko ihan uus juttu tämmönen?

Aivan, joten tällä logiikalla sairaanhoitajan opinnot vievät 9v tai pitäiskös peruskoulukin ottaa huomioon... hukkaan ovat menneet 18v opinnot...

Voi sitä vaihtaa hommia, jos tuntuu että on mennyt pieleen valinta. Jos tekee hommia joissa ei viihdy, niin enemmän siinä vain elämää kuluu väärään suuntaan.

En ole juuri semmoista ihmistä nähnyt, joka olis ollut sitä mieltä, että keskeytetyistä koulutuksista ei kokisi mitään hyötyä olleen. Mutta sähän olet ny vihainen, niin ei susta nyt tartte siltä tuntua. Mutta jatkossa - kyllä toi koulutus saattaisi olla hyödyksi muissa töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Aivan, joten tällä logiikalla sairaanhoitajan opinnot vievät 9v tai pitäiskös peruskoulukin ottaa huomioon... hukkaan ovat menneet 18v opinnot...

Joku idari (sinä? ) tuossa mietti että lääkärin opintoihin pitää laskea lukiovuodet, niin melko moni lähäri on myös eka käynyt lukion ja siitä vielä sh opinnot. Että ammattiopintojen pituudesta kai olis parempi puhua?

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
No hätä. kohta suomalaiset lähärit ja sh:t korvataan Kauko-idän maista tulleilla hoitajilla. Eipähän tartte urputtaa sitten enää pakottamisesta...

Ja sinäkin olet niin iloinen kun sinua hoitaa lääkäri tai sairaanhoitaja joka ei ymmärrä mikä sulla on vaivana? Just kävin virolaisen tk-lääkärin vastaanotolla jolla oli kehonosien nimet melko tavalla hukassa :D sama kai se on että mikä kohta on kipee :o

Alkuperäinen kirjoittaja siskosein...:
Mietinkin, mitä mieltä olet rokotteesta. Nyt mie sen selville sain :D

Heh. Joo, tätä mieltä oon.
Meillä kerätään rekisteriä niistä, jotka ei halua rokotetta. A4 täynnä uhkaavaa tekstiä siitä, miten rokote on täysin turvallinen ja _useita vuosia_ tutkittu ja itse tauti hengenvaarallinen, jopa kuolema mainittiin paperissa. Ja tämän kaiken paatoksen jälkeen sitten pitää itse vielä perustella miksi ei ota rokotusta. Pthyi, sanon minä. Saavat tunkea paperinsa sanonko minne. En vastaa, ei kuule todellakaan muille saati sitten jollekin viranomaiselle mun syyni.

No hätä. kohta suomalaiset lähärit ja sh:t korvataan Kauko-idän maista tulleilla hoitajilla. Eipähän tartte urputtaa sitten enää pakottamisesta...

Ja sinäkin olet niin iloinen kun sinua hoitaa lääkäri tai sairaanhoitaja joka ei ymmärrä mikä sulla on vaivana? Just kävin virolaisen tk-lääkärin vastaanotolla jolla oli kehonosien nimet melko tavalla hukassa :D sama kai se on että mikä kohta on kipee :o

Väitinkö olevani iloinen asiasta? En, joten älä lue sellaista mitä ei ole kirjoitettu.

Miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Voi sitä vaihtaa hommia, jos tuntuu että on mennyt pieleen valinta. Jos tekee hommia joissa ei viihdy, niin enemmän siinä vain elämää kuluu väärään suuntaan.

En ole juuri semmoista ihmistä nähnyt, joka olis ollut sitä mieltä, että keskeytetyistä koulutuksista ei kokisi mitään hyötyä olleen. Mutta sähän olet ny vihainen, niin ei susta nyt tartte siltä tuntua. Mutta jatkossa - kyllä toi koulutus saattaisi olla hyödyksi muissa töissä.

Mä suorastaan rakastan mun työtäni. Mutta mä vihaan tän yhteiskunnan suhtautumista terveydenhuollon henkilökuntaa kohtaan. Meillä ei ole minkäänmaailman ihmisarvoa eikä samoja oikeuksia kuin kaikilla muilla -ja vaan sen takia että on päättänyt valita tietyn ammatin.

mä luulen että että se tulis haittaamaan meitä kaikkia aika paljon enemmän kun vaan että jos suomalaiset hoitajat jäis vaille koulutusta vastaavaa työtä... siis mua hoitajana korpeis paljon enemmän saada joku hoonosoomi hoitamaan mua tai läheisiäni, verrattuna siihen jos ei olis alan töitä. Mut kai se sit joillekin olis ilo että suomalaisilla hoitajilla ei olis töitä, ei huolta siitä ymmärtäsikö hoitaja edes mitä pitää hoitaa...

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Miksi?

Mitä miks :o?

Yhteistyössä