Mua kyllä niin korpeaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Me ollaan ukon kaa sovittu jo sillon kun yhteen muutettiin että mä hoidan pyykit (+silityksen ja mitä muuta pyykkien huoltoon kuuluu) ja ukko hoitaa tiskit. Kaikki muu tehdään yhdessä tai sitten se kumpaa alkaa ensin kyllästyttään pöly sohvan alla ja hiekka nurkissa.
No kaikki on toiminut oikeen hyvin ennen kun ukko alko tehdä töitä :headwall: Meillä on kaiken lisäksi astianpesukone että ei tartte käsin tiskata, mutta niin se vaan ukko jaksaa ehkä kerran viikossa tyhjätä ja täyttää koneen. Syy ei voi olla että "töissä on niin rankkaa", ennenkin on se ja mä oltu töissä ja koulussa ja homma on pelannu ihan hyvin.

Mua vaan korpeaa niiiiin paljon huoltaa noita astioitakin kun se ei oo mun hommani. Mutta pakko niitä on pestä tai ei oo puhtaita astioita.

Ja sen lisäks että tuntuu että kaikki hommat kaatuu mun niskaani (enkä oo todellakaan mikään siivous intoilija vaan oikeasti aika perkeleen laiska ja mukavuuden halunen ihminen), niin ukko vetää herneet nenään jos siltä kehtää jotakin pyytäätai kysyä |O
Eilen illalla pesin pyykkiä ja menin sitten kysymään kun ukko sano et ne pyykit on valmiina, et tyhjäskö se kuivat pois narulta (joo, mun homma, mutta perkele jos mä olin ne astiat ja muun hoitanu vinkumatta niin vois sekin tehdä jotain) niin herra loukkaantuu ja alkaa kitisemään et "no en kun oon kusipää" |O |O |O |O

Ja joo, tiedän että on ihan turhaa vinkumista multa, mutta sanois ees saatana ettei halua niitä astioita enää huoltaa ja vaikka sitten imurois kerran viikossa tai jotain ettei kaikki olis mun tehtävänä :kieh:
Kiitos :snotty:

miehille saa aina olla sanomassa kotitöistä,vaikka ne näkis et pitäis jotain tehä niin oikein oottavat et naputetaan asiasta.olettavat et nainen tekee ne kummiskin.mä olen puhunut miehen kanssa näist asioist myös miljoona kertaa.välillä menee jakeluun.välillä ei...

Onpas kamala kohtalo sulla. Kuule mäki hoidan meidän perheessä lapsen lisäksi pyykit, tiskit, siivouksen, ruuanlaiton, kauppareissut yms. Mies on ensin töissä 7.30-16.30. Sitten käy kotona syömässä mun laittaman ruuan ja lähtee sitten toisiin töihin illaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi voi:
Onpas kamala kohtalo sulla. Kuule mäki hoidan meidän perheessä lapsen lisäksi pyykit, tiskit, siivouksen, ruuanlaiton, kauppareissut yms. Mies on ensin töissä 7.30-16.30. Sitten käy kotona syömässä mun laittaman ruuan ja lähtee sitten toisiin töihin illaksi.

Joo, ja senkö vuoksi ei sais ottaa päähän? Jos on asia kuitenkin sovittu? Ei mullakaan ole miestä ollenkaan, enkä silti sano, ettei alkuperäinen saisi purkaa täällä ajatuksiaan :headwall:

Ap: mies tiukkaan keskusteluun siitä, miten parisuhteessa homma toimii :whistle:

No on joo kamala kohtalo :headwall:

Eikä tässä mikään muu vituta kun se, että mies luistaa hommista mistä ollaan sovittu. Muuten röhnöttäköön perseellään jos siltä tuntuu ja olkoon missä tykkää. Tai sanois ettei kiinnosta noita hommia hoittaa, mut aina pitää olla naama norsun vitulla jos sanoo että viissikkö laittaa noi astiat koneeseen.

Aha, teillä ei siis käytännössä ole isää ollenkaan lapsilla?

Olette yhdessä siitä sopineet että ukkos tekee kellon ympäri töitä

Ap oli sopinut kotihommat miehensä kanssa, joten silloin ne pitää hoitaa kuten sovittu tai neuvotella uusiksi, mutta ei ruveta lusmuilemaan.

mäkään en ehtiny enkä joutanu enkä jaksanu tehä juuri mitään kotona kun lapsia oli yksi. kaikki aika meni lapsen kanssa olemiseen ja kotihommat piti sitten hoitaa illalla lapsen mentyä nukkumaan.

kummasti sitä aikaa on tullu "lisää" mitä isommaksi perhe on kasvanu. mä ehdin, joudan ja jaksan mainiosti hoitaa kotihommat, harrastukset sun muut hössötykset, vaikka lapsia on4. mistähän johtuu? :)

Etkä ole yhtään katkera. :whistle:

Kyse alkuperäisessä viestissä oli siitä että mies luistaa sovitusta. Palaverin paikkahan se on, omia tuntoja kertoen ja syyttelyä välttäen.

:hug:

meillä ukko heittäy vallan tekemättömäksi kotitöissä niin jätin sen pyykit pesemättä.Naureskellen loppuviimein pyykkäsi omat pyykkinsä kun alkkarit oli kaikki likaisena... :laugh: keräili vaatteitaan pitkin taloa,,,oli siinä kestäminen odottelussa millon itse huomaa!!

meillä tapahtuu noin kun mies on "kipeenä".. :headwall: eli jos kurkkuun vähän sattuu tai nokka vuotaa tms.. mietti tos maanantaina et kun on niin kurkku kipee et onkohan töihin lähtijäks!!

kun on pikkasen jotain vaivaa niin silloin ei tikkua ristiin laiteta..

Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
miehille saa aina olla sanomassa kotitöistä,vaikka ne näkis et pitäis jotain tehä niin oikein oottavat et naputetaan asiasta.olettavat et nainen tekee ne kummiskin.mä olen puhunut miehen kanssa näist asioist myös miljoona kertaa.välillä menee jakeluun.välillä ei...

Ei se ihan noin mene. Esimerkiksi melkein kukaan tuttavapiirini miehistä ei huomaa viedä roskapussia, joka on eteisessä. Miehet eivät vain huomaa noita.

Sovitut hommat on asia erikseen. Teidän pitää tehdä joku uudelleenjärjestely.

Yhteistyössä