Mä lähtisin - jos sen 2 veen äiti/isä vaan seisoo vieressä eikä tee mitään (tai ehkä hokee että "hitsi, kun tuo meidän tenava on niin temperamenttinen" ).
Se, että 2 v lapsi lyö, on ihan normaalia, muttei hyväksyttävää kuitenkaan. Vanhemman reaktiot kertoo siitä, onko kasvatus hyvässä mallissa vaiko ei ole. Eikö se niin ole, että ihminen on väkivaltaisimmillaan 2 v iässä?
Kun omalla pojalla oli parivuotiaana "tapan kaikki jotka tulee liian liki"- kausi (ts. vihasi sitä kun joku lapsi tuli ihan iholle), niin tein kaikkeni ennakoidakseni ko. tilanteet, jotta voisin estää ne. Oli se joskus kieltämättä aika rasittavaakin, kun piti vieressä vahtia ja sanoa muille vanhemmille että älkää, kiitos, kun nämä lähetti taaperonsa halaamaan poikaa & pitivät ylisöpönä sitä kun lapsi taputteli ventovieraan pojan (siis mun pojan) hiuksia. Ja mä tiesin poikani vihaavan sitä. Ja tiesin, että jos toinen lapsi ei tajua siirtyä pois, kun poikani ottaa takapakkia & osoittaa ettei pidä sellaisesta (ei puhunut vielä tuolloin, mutta nosti esim. kätensä eteen suojakseen), niin pian heilahtaa nyrkki ellen ota lasta syliin tai lähetä tätä lääppivää taaperoa pois. Sitten joskus ihmettelivät, miksi meidän poikaa ei saa halata ja pussailla. Saihan sitä, oman perheen jäsenet, mutta ei vieraat lapset (ja miksi olisi pitänytkään saada?).