mua pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
likalla enskuun20pv putkitus..ja jännittää se toimenpide..tai se nukutus..hittolainen..en tiedä miksi..kuinkahan kauan se kestää..joutuuko sairaalassa sitten olemaan kuin kauan?

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
pelkät putket on vartin homma, ja kevyt huumaus, ei nukutus. kotiin heti ku pystyssä ja syöny ja juonu.

ahaa...saako siinä paikalla olla kokoajan vai joudunko odotelemaan ulkopuolella..vai miten..

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Elä huoli :hug: .Hyvin se menee.
Toimenpide kestää n.puol tuntia + on sit heräämössä jonkin aikaa.Parin tunnin päästä sit pääsee kotiin, jos kaikki ok.

mitä oi tapahtua?..siis kun sanoit että JOS kaikki ok..tää mua niinku pelottaa..itse ihan sairaala kammonen

ei leikkurissa saa yleensä olla, nukutukseen saa mennä, mut sehän se on pahin vaihe kun tappelee vastaan. tuskin ehdit käydä kahvilla. mut käskettiin kahville, kun putkitus ja risojenpoistot.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
pelkät putket on vartin homma, ja kevyt huumaus, ei nukutus. kotiin heti ku pystyssä ja syöny ja juonu.

ahaa...saako siinä paikalla olla kokoajan vai joudunko odotelemaan ulkopuolella..vai miten..

Tehään leikkurissa joten et voi olla paikalla, joudut odotteleen ulkopuolella.Mä oon yleensä käyny kahvilla sillä välin.

ei leikkurissa saa yleensä olla, nukutukseen saa mennä, mut sehän se on pahin vaihe kun tappelee vastaan. tuskin ehdit käydä kahvilla. mut käskettiin kahville, kun putkitus ja risojenpoistot.

Kaks kertaa poika nukutettu (putkitus ja kitarisaleikkaus) molemmilla kerroilla oon anellut saada olla pojan luona, kunnes nukutettu, ei ole päästetty.

Alkuperäinen kirjoittaja buik:

Kaks kertaa poika nukutettu (putkitus ja kitarisaleikkaus) molemmilla kerroilla oon anellut saada olla pojan luona, kunnes nukutettu, ei ole päästetty.

ai..kyllä mä oisin halunnu siihen nukutukseen ainakin mennä! :/

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Elä huoli :hug: .Hyvin se menee.
Toimenpide kestää n.puol tuntia + on sit heräämössä jonkin aikaa.Parin tunnin päästä sit pääsee kotiin, jos kaikki ok.

mitä oi tapahtua?..siis kun sanoit että JOS kaikki ok..tää mua niinku pelottaa..itse ihan sairaala kammonen

Tarkotin et kun on syöny ja juonu niin pääsee kotiin, aikasemmin eivät päästä.

joensuussa, kolmesti on "päässy" nukutukseen mukaan, ja sit kahville :o äidille ehkä helpompi kun ei näkis sitä kun taju lähtee.

joensuussa, kolmesti on "päässy" nukutukseen mukaan, ja sit kahville :o äidille ehkä helpompi kun ei näkis sitä kun taju lähtee.

:( hyi helvata oon paniikissa.

Voihan tuo nukutukseen pääsy riippua sairaalasta ja hoitajistakin, mutta mä en päässyt.
Heräämöön haettiin sitten, kun poika alkoi heräillä.
Äkkiä ne lapset tokenee! kitarisaleikkauksen jälkeen, kun oli herännyt, niin vajaan tunnin päästä oli jo niin täynnä virtaa, että huh huh! :D

Meilläkin on neiti nyt pian 6v putkitettu ja kitarisat poistettu. Homma meni kutakuinkin näin.. Ekana sai esilääkityksen, se vetää veteläksi ja väsyneeksi. Sit veivät tytön nukutukseen ja leikkuriin, sinne ei saanut mennä. Ja heti kun tyttö heräsi haettiin minutkin heräämöön, vaikka tyttö ihan tokkurassa vielä olikin. Kotiin saatiin lähteä, kun lääkkeen vaikutus hävisi, neiti pystyi olemaan jalkeilla ja söi jäätelön. Päiväkirurgisesti tehtiin siis, ja itse leikkaus menee nopeasti. Ei huolta eikä hätää!!
Ja tuo "jos kaikki on ok" meinaa sitä, että joillakin se nukutuksen haihtuminen kestää pidempään, tms. sitä seurataan kyllä tarvittaessa sit pidempään. Turha pelko pois, näytä lapselle ettei pelättävää ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Meilläkin on neiti nyt pian 6v putkitettu ja kitarisat poistettu. Homma meni kutakuinkin näin.. Ekana sai esilääkityksen, se vetää veteläksi ja väsyneeksi. Sit veivät tytön nukutukseen ja leikkuriin, sinne ei saanut mennä. Ja heti kun tyttö heräsi haettiin minutkin heräämöön, vaikka tyttö ihan tokkurassa vielä olikin. Kotiin saatiin lähteä, kun lääkkeen vaikutus hävisi, neiti pystyi olemaan jalkeilla ja söi jäätelön. Päiväkirurgisesti tehtiin siis, ja itse leikkaus menee nopeasti. Ei huolta eikä hätää!!
Ja tuo "jos kaikki on ok" meinaa sitä, että joillakin se nukutuksen haihtuminen kestää pidempään, tms. sitä seurataan kyllä tarvittaessa sit pidempään. Turha pelko pois, näytä lapselle ettei pelättävää ole!

:hug: kiitoksia..eiköhän se hyvin. mene..saas nähdä sitten leikataanko tytöltäkin kitarisat..en tiedä..kun näyttää usealta muultakin että on leikattu putkituksenyhteydes

Älä panikoi turhaan, soita mieluummin sinne sairaalaan ja kysy mieltäsi vaivaan asiat jo etukäteen :)

Meillä yhedelle on laitettu putket vuoden vanhana. Mentiin aamusta sairaalaan, jossa hoitajat juttutivat ja täyteltiin jotain esitietolomaketta, leikkaava läärikin kävi juttelemassa ja kertomassa mitä tuleman pitää. Odotusilassa sai esilääkeen, jonka jäleen alkoikin jo mukavasti nukuttaa, tyttö oli jo puoliunessa kun kärräsivät leikkuriin. Ehdin hädintuskin käydä kahvilla sairaalan kahvilassa, kun tulin takaisin oli tyttö jo heräämössä. Huusi kuin hyeena, kuten yleensäkin jos herää kesken unien ;) Muuten ei tullut mitää, kotiin päästiin kun oli suostunut juomaan vähän pillimehua. VArmaan kaksituntia meni koko hommaan.

Samalta tytöltä on 4- vuotiaana leikattu nielu- ja kitarisat ja siinäkin, vaikka onkin paljon isompi operaatio, kaikki sujui kutakuinkin samoin. Oltiin vaan osastolla odottelemasa ja siellä sai esilääkitysen, leikkaus kesti vähän kauemmin. Kotiin pääsi vasta seuraavana päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:

:hug: kiitoksia..eiköhän se hyvin. mene..saas nähdä sitten leikataanko tytöltäkin kitarisat..en tiedä..kun näyttää usealta muultakin että on leikattu putkituksenyhteydes

Ne kyllä kattoo senkin, yleensä otetaan röntgenkuvat joista näkyy kuinka suuri kitapurje on, ja tarviiko poistaa. Ainakin meillä oli näin, en sitten tiedä muista sairaaloista..

Alkaa vaikuttaa, että tää meidän sairaala on hiukan p**seestä!
Ei annettu esilääkityksiä meen pojalle! Eikä katsottu ennen putkien laittoa kitarisojen tilannetta, ja siksi menikin yli vuosi ennenkuin vaatimalla vaadittuani ne poisti ne jä leikkaava lääkäri sanoi jälkikäteen, että olivat ihan kamalan suuret, ja ihmetteli miksei aiemmin jo ole poistettu.
No saattaa olla että tulossa uus putkitus, molemmat putket nyt lähteneet, ja tasan tajuan nyt vaatia esilääkitystä!
Oikeen kiehuttaa nyt!

Alkaa vaikuttaa, että tää meidän sairaala on hiukan p**seestä!
Ei annettu esilääkityksiä meen pojalle! Eikä katsottu ennen putkien laittoa kitarisojen tilannetta, ja siksi menikin yli vuosi ennenkuin vaatimalla vaadittuani ne poisti ne jä leikkaava lääkäri sanoi jälkikäteen, että olivat ihan kamalan suuret, ja ihmetteli miksei aiemmin jo ole poistettu.
No saattaa olla että tulossa uus putkitus, molemmat putket nyt lähteneet, ja tasan tajuan nyt vaatia esilääkitystä!
Oikeen kiehuttaa nyt!

On ne voineet antaa, ja todennäköisesti ovat antaneetkin sen esilääkityksen sitten kun vievät lapsen nukutukseen.. ?

Yhteistyössä