Mua sitte rasittaa ku likan koulukaveri tukkii meille joka pvä koulun jälkeen!Miten toimisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana nyt

Vieras
Oon sanonu ettei meille sovi tulla suoraan koulusta eikä joka pvä.Ei mene jakeluun.Joka pvä kuuluu koputus ovelta.Sitten kun sanon ettei sovi tulla niin tyttö alkaa mun likalle supista että "sano et ollaan teidän pihas" tai "sano et tuut meille".Ja kun ei käy mulle sekään joka päivä.

Tää ekaluokkalainen tyttö on yksin kotona iltaan asti ja tunnen myötätuntoa ettei se yksin haluais kotona olla mutta meillä on iso perhe jo omassakin enkä aio toimia iltapäivä kerhona sille likalle.Ja kun se söis vielä välipalatkin joka päivä meillä.

=/ Taas kaivo likan kanssa muro pakettia ja maitoa kaapista,sanoin että nyt xxxxx saa lähteä kotiin,mun tyttö syö välipalan ja tekee läksyt.Ei meinannu lähteä,yritti taas supista mun tytön korvaan et "sano et ollaan teidän pihas.." Kuulin ja sanoin ettei käy.

Miten tässä pitäis toimia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi lapsiraukkoja, kyllä mun lapsuudessa sai olla kavereita kylässä. välillä oli kausia jolloin oltiin kokoajan yhdessä ja kylässä ja välillä ei

Ajattele jos meidän kuudella lapsella on joka pvä jokasella yksi kaveri kylässä.En mä ainakaan jaksa.

Mä sanoisin suoraan että meille ei voi nyt tulla, jättäsisin vaikka oven avaamatta jos ei muuta. Läksyt ois tehtävä ensin ja sen jälkeen miettiä niitä kavereita :) En tykkäis jos joka päivä ois, muutamana päivänä viikosta ei haittaa.

Mun ei mielestäni todellakaan tarvitse jaksaa joka päivä vieraita lapsia.Ja sitä en vaan hyväksy että tullaan koulusta suoraan meille.Haluan että lapset tekee läksyt rauhassa,syövät välipalat ja vaihdetaan koulu päivän kuulumiset ihan rauhassa.

Kyllä meillä kävereita saa käydä ja käykin.Mutta EI joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi lapsiraukkoja, kyllä mun lapsuudessa sai olla kavereita kylässä. välillä oli kausia jolloin oltiin kokoajan yhdessä ja kylässä ja välillä ei

Pitää antaaa koululaiselle läksyntekorauha. Monet myös harrastaa ja on muutakin menoa esim. kaupassa käyntiä, kyläilyä ym. Itse en myöskään pidä siitä, että noin vain koulun jälkeen tuppaudutaa etukäteen sopimatta. Meidän lapsen koulussa on "sääntö", että ei saisi vierailla ennen klo 17. On siis ilmeisesti vanhemmilta tullut tuollainen toivomus, mikä luki koulun toimintasuunnitelmassa.

"tänään ei käy, katotaan ensi viikolla" ja ovi kiinni.
Kenenkään ei ole pakko joka päivä pitää iltistä kotonaan, vanhemmille en narisis koska sitte vois käydä niin että tyttö ei pääsis enää ikinä teille leikkimään ja se tuskin on tarkoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja hmp:
Ikävää tuolle ekaluokkalaiselle jos joutuu oleen yksin kotona iltaan asti joka päivä :( Eikö tuohon asiaan sais mitenkään muutosta mitään kautta?

Niin,mä en tiedä missä sen äiti on,mielestäni työtön se on tällä hetkellä.Ellei sitten ole ehkä saanut töitä,en ole varma.

On se sääli ja alkuun olinkin iloinen että likalla on hyvä kaveri ja tunsin sääliä lasta kohtaan ja tunnen vieläkin mutta ei mun sen vuoksi tarvitse omasta mielestäni jaksaa vieraita joka päivä ja ruokkia vielä vieraatkin lapset.Muutama kerta viikossa on ok mutta kasvaa ruoka menotkin jos on syöjiä lisää joka päivällä.=(

Jo on ikävä äiti lapsellasi. Kyllä lasten kaverit saa vierailulle tulle, ihan vaikka joka päivä. Jos lapsia tuntuu olevan yhden kaverin jälkeen liikaa, niin ehkä niitä on sitten tullut itse synnyteltyä liian monta...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Jo on ikävä äiti lapsellasi. Kyllä lasten kaverit saa vierailulle tulle, ihan vaikka joka päivä. Jos lapsia tuntuu olevan yhden kaverin jälkeen liikaa, niin ehkä niitä on sitten tullut itse synnyteltyä liian monta...

Mun lapsistani yksikään ei ole liikaa!!Ei varmasti hyväksyisi mun lasten kavereiden vanhemmatkaan että meidän sakki "asuis" koulun jälkeen kavereilla iltaan saakka.

Missä välissä sun lapset tekee läksyt?Missä välissä vietätte aikaa yhdessä,perheen kesken jos sun mielestäni mä toimin tässä väärin?

Ei muuta, kun teet selväksi omalle tytölle ja kaverille, että tyttösi tekee ensin läksyt, syö välipalan ja rauhoittuu vähän aikaa koulun jälkeen. Sen jälkeen voi sitten olla ulkona yhdessä tai teillä..

En minäkään halunnut poikani kavereita joka päivä meille. Tein siis omille pojille selväksi ettei kukaan tule meille ennen läksyjen tekoa. Se toimi ainakin meillä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun lapsistani yksikään ei ole liikaa!!Ei varmasti hyväksyisi mun lasten kavereiden vanhemmatkaan että meidän sakki "asuis" koulun jälkeen kavereilla iltaan saakka.

Missä välissä sun lapset tekee läksyt?Missä välissä vietätte aikaa yhdessä,perheen kesken jos sun mielestäni mä toimin tässä väärin?

Ja ap lisää vielä että oli kyllä tarkoituksella provosoiva kirjoituksesi,tuskin itsekään alkaisit moiseen. :)

Ei vaan silloin niitä OMIA lapsia on tullut synnytettyä just oikea määrä, se seuraava olisi (ehkä) ollut liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:

Ei vaan silloin niitä OMIA lapsia on tullut synnytettyä just oikea määrä, se seuraava olisi (ehkä) ollut liikaa.

Hih! :D

Kylmästi sanoisin, että nyt meille ei tulla. Meillä tehdään läksyt aina ene kaverien tapaamista ja siloin kun on harkat ei tarvii tulla kylään ollenkaan. Koepäivinä ei vierailla lainkaan.
vanhemmat päättävät miten toimitaan, ei lapsi. myös teineillä meillä tämä sääntö.

meillä on tavallaan samanlainen tilanne. joskin yhden lapseni eskarikaverista on kyse. joka päivä kun lastani haen, on tämä tyttö aidalla odottamassa minua. ilmoittaa sitten vaan että olisi tulossa meille. sanoin eilen ja sanoin tänään että ei käy, meillä on muita suunnitelmia. ei tahdo oikein uskoa. tytön mummo asuu samassa talossa meidän kans ja tyttö ilmaantuukin usein ykskaks meille. saa meilläkin kavereita käydä ja käykin, myös tämä eskarin tyttö. mutta aina ei vaan jaksais. varsinkaan kun tämä eskarin tyttö tahtoo sitten olla minun kanssa eikä juurikaan leiki tyttöni kanssa. myöskin herkkutarjoilun tulisi pelata joustavasti. ruoka-aikaan istuu pyytämättä pöytään.

Hei haloo. ei se kyllä ap:n velvollisuus ole leikkiä vara-äitiä tälle toiselle likalle. outo likka kun ei tajua. onhan se kurjaa, että pieni joutuu oleen yksin kotona. sitten sen napurin likan vanhempien kannattais harkita ip-kerhoa. ota yhteyttä vanhempiin ja sano asia suoraan! en ainakaan ite jaksais jos koko ajan hyppäis muksuilla kavereita kylässä.

Alkuperäinen kirjoittaja juup:
Voi tsissus sentään.. Samaa mieltä jepjep kans.. On sullaki ongelmat tänne kirjoitella. Jos ite hoitaisit noinkin vähäpätöiset ongelmat.

Mikäs vika tässä aiheessa on? :) Niinkun täällä kaikki muut avaukset aina niin tähdellisiä olis.

näillä jepjep:illä ynnä muilla ei varmaan ole kokemusta koko asiasta niin voivat suksia kuuseen! kyllä se vaan käy kukkarollekin ruokkia yhtä pentua koko ajan ylimääräsenä omien joukossa. tosin, jos sä välillä passittaisit oman lapsen sinne naapurin jääkaapille, tasotuksen vuoksi.. ;D

Kyllä muakin nyppisi jos naapurin mukulat ravaisi meillä syömässä päivittäin ja olisivat koko päivän. Tälläisestä järjestelystä tulisi sopia erikseen lapsen vanhempien kanssa. Söisivät edes kotona ja tulisivat kylään läksyjen teon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voi kuules. Kyllä ne lasten kaveritkin voi olla sellaisia "omia lapsia". Niittenkin kuulumisia voi ihan kysellä ja omien vekaroiden kuulumisia heidän kuullensa. Ja voihan ne tehdä niitä läksyjä vaikka yhdessä.

Jos asia kerran sinua niin kovin vaivaa, niin hoida se nyt ihmeessä tytön vanhempien kanssa äläkä tytön itsensä. Millaisia vierailusopimuksia muka luulet pystyväsi tekemään seitsemän kesäisen kanssa?

Yhteistyössä