Mua sitte rasittaa ku likan koulukaveri tukkii meille joka pvä koulun jälkeen!Miten toimisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin meitä on erilaisia. meillä käy jokapäivä joku lasten kavereista koulun jälkeen, ja syövät välipalaa. en muista kolmeen vuoteen sellaista kertaa ettei meillä olisi joku syönyt välipalaa.... no, leipää vaan kuluu hieman enemmän.

tosin mä olen töissä joten musta on mukavaa et lapsilla on kotona seuraa. tosin, välillä ärsyttää kun tulen töistä, on kaverit vieläkin meillä... joskus haluaisi tulla kotiin niin ettei olisi vieraita lapsia. mut se on silti aika pientä. :)

Ihmisiä on erilaisia. Joku jaksaa, että kotona ramppaa porukkaa mielin määrin, toinen ei. Ja se ei tee kenestäkään huonompaa! Minä en itse henkilökohtaisesti jaksa sitä, että kokoajan on joku lasten kaveri meillä. Eikä mun tarvikaan jaksaa. Tämä on meidän koti ja sillä siisti. Kavereita kyllä käy useamman kerran viikossa, mutta silloinkaan en anna olla koko päivää. Kesällä on vähän eri asia, kun ovat pihalla paljon, niin silloin se ei niin häiritse.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jo on ikävä äiti lapsellasi. Kyllä lasten kaverit saa vierailulle tulle, ihan vaikka joka päivä. Jos lapsia tuntuu olevan yhden kaverin jälkeen liikaa, niin ehkä niitä on sitten tullut itse synnyteltyä liian monta...

Mun lapsistani yksikään ei ole liikaa!!Ei varmasti hyväksyisi mun lasten kavereiden vanhemmatkaan että meidän sakki "asuis" koulun jälkeen kavereilla iltaan saakka.

Missä välissä sun lapset tekee läksyt?Missä välissä vietätte aikaa yhdessä,perheen kesken jos sun mielestäni mä toimin tässä väärin?

Voi kuules. Kyllä ne lasten kaveritkin voi olla sellaisia "omia lapsia". Niittenkin kuulumisia voi ihan kysellä ja omien vekaroiden kuulumisia heidän kuullensa. Ja voihan ne tehdä niitä läksyjä vaikka yhdessä.

Jos asia kerran sinua niin kovin vaivaa, niin hoida se nyt ihmeessä tytön vanhempien kanssa äläkä tytön itsensä. Millaisia vierailusopimuksia muka luulet pystyväsi tekemään seitsemän kesäisen kanssa?

No kyllä mä odotan että 8v täyttävä lapsi ymmärtää sanan "ei" ja "ei sovi". :)

Ja ottakaa huomioon sekin, että on täysin eriasia, et jos on yksi lapsi ja hänellä on kaveri käymässä, kuin se, että on 6 lasta itsellä ja jokaisella on kaveri. Toisessa tapauksessa on kaksi lasta ja toisessa 12 talossa yhtäaikaa.

Jo on ikävä äiti lapsellasi. Kyllä lasten kaverit saa vierailulle tulle, ihan vaikka joka päivä. Jos lapsia tuntuu olevan yhden kaverin jälkeen liikaa, niin ehkä niitä on sitten tullut itse synnyteltyä liian monta...

Mun lapsistani yksikään ei ole liikaa!!Ei varmasti hyväksyisi mun lasten kavereiden vanhemmatkaan että meidän sakki "asuis" koulun jälkeen kavereilla iltaan saakka.

Missä välissä sun lapset tekee läksyt?Missä välissä vietätte aikaa yhdessä,perheen kesken jos sun mielestäni mä toimin tässä väärin?

Voi kuules. Kyllä ne lasten kaveritkin voi olla sellaisia "omia lapsia". Niittenkin kuulumisia voi ihan kysellä ja omien vekaroiden kuulumisia heidän kuullensa. Ja voihan ne tehdä niitä läksyjä vaikka yhdessä.

Jos asia kerran sinua niin kovin vaivaa, niin hoida se nyt ihmeessä tytön vanhempien kanssa äläkä tytön itsensä. Millaisia vierailusopimuksia muka luulet pystyväsi tekemään seitsemän kesäisen kanssa?

Samaa mieltä, että soitto vanhemmille ja selkeä sopimus kehiin. Tunti koulun jälkeen läksyntekoaikaa ja sitten voi kaverit tulla. Kerro myös tuosta välipalaongelmasta. Tytöt vois varmaan olla siellä kaverinkin luona jossain välissä ihan keskenäänkin, jos teillä on ahdasta?

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Ihmisiä on erilaisia. Joku jaksaa, että kotona ramppaa porukkaa mielin määrin, toinen ei. Ja se ei tee kenestäkään huonompaa! Minä en itse henkilökohtaisesti jaksa sitä, että kokoajan on joku lasten kaveri meillä. Eikä mun tarvikaan jaksaa. Tämä on meidän koti ja sillä siisti. Kavereita kyllä käy useamman kerran viikossa, mutta silloinkaan en anna olla koko päivää. Kesällä on vähän eri asia, kun ovat pihalla paljon, niin silloin se ei niin häiritse.

Parahin Saara!

Jos Sinä et jaksa, että teillä on kokoajan jonkun lapsesi kaveri kylässä, niin silloin kotinne ei ole Teidän koti, vaan Sinun kotisi.

Eikö teillä oo ip kerhoa johon tyttö vois mennä? Kurjaahan sen on yksin kotona olla. Mulla ei varmaan ois sydäntä sanoa että et saa tulla, mutta ymmärrän toisaalta että omassakin perheessä on tekemistä. Ota tytön äitiin yhteyttä.

No kyllä mä odotan että 8v täyttävä lapsi ymmärtää sanan "ei" ja "ei sovi". :)

Varmasti ymmärtää, mutta sitten saat toistella tuota sanaa aika monta kertaa. Kestävää ratkaisua et asiaan saa vanhempien kanssa keskustelematta.

Ja ottakaa huomioon sekin, että on täysin eriasia, et jos on yksi lapsi ja hänellä on kaveri käymässä, kuin se, että on 6 lasta itsellä ja jokaisella on kaveri. Toisessa tapauksessa on kaksi lasta ja toisessa 12 talossa yhtäaikaa.

Eli taas pääsimme siihen kohtaan, että on tullut harrasteltua sitä lapsien pukkaamista vähän liian innokkaasti. Katsos kun ne kaverit tulevat samassa paketissa.

Parahin Saara!

Jos Sinä et jaksa, että teillä on kokoajan jonkun lapsesi kaveri kylässä, niin silloin kotinne ei ole Teidän koti, vaan Sinun kotisi.

Ahaa. Mut eiköhän mulla ole vanhempana oikeus sanella säännöt, millä meillä elellään. Ja lapset kyllä saa kavereitten kanssa leikkiä melkein joka päivä. Semmoista se vaan on isossa perheessä. Kun omaakin sakkia on paljon, niin ei voi mitenkään pyörittää älytöntä kaverirumbaa tässä samalla vaan täytyy olla myös sitä oman perheen yhteistä aikaa, ilman ulkopuolisia.

mä ottaisin yhteyttä lapsen vanhempiin ja kertoisin asiasta asialliseen sävyyn. Jos he sais omasta sukulais- lähipiiristään jonkun paikan lapselle, missa voisi olla koulun jälkeen.Selvästi lapsi haluaa teille siksi että sillä on turvaton olo kotonaan yksin.

Eli taas pääsimme siihen kohtaan, että on tullut harrasteltua sitä lapsien pukkaamista vähän liian innokkaasti. Katsos kun ne kaverit tulevat samassa paketissa.

Niin, enhän toki saa hankkia lapsia juuri sitä määrää, kuin itse haluan, vaan täytyy mennä naapurin lasten mukaan sekin, että he saavat olla meillä mielin määrin ja myös syödä meillä, kun omat vanhemmat ei jouda heistä huolehtimaan. Juu, juu.

Joo, kyllä 8-vuotiaan tulisi ymmärtää mitä mikäkin sana tarkoittaa.. Tutullani myös 8 kesäinen mukula, jolla ei ole peruskäytöstavoista hajuakaan. Paljoa ei tarttis ollakkaan, mutta KIITOS-sana on sellanen mikä lämmittäisi mieltä. Tullessaan meille, hän tutkii kaapit ja ottaa siltä mitä haluaa, istuu myös AINA ruokapöytään kutsumatta ja sunmuuta... :)

Kauhulla nyt sitten odotan millaisia omista mukuloista joskus tulee, kun oon aina niin innokkaasti arvostelemassa toisten mukuloitten käytöstä!! :)

Ei tule ainakaan meille.Meille saa tulla muutamana päivänä viikossa mutta ei joka päivä.Minä ainakin tahdon viettää aikaa välillä myös oman perheen kesken,loikoillen,vaihdellen kuulumisia,tahdon auttaa läksyjen teossa jos tarpeen jne. :)

samaa mieltä saaran kanssa. :)

tämä jepjep-ihminen ei taida olla paininut koskaan tälläisen "ongelman"kanssa, vaan haluaa syyllistää muita. tai sitten se on sen ap:n kaverin mutsi, joka koittaa hoidattaa omaa lastansa ilmaseks toisilla kun ei raaski kerhoon laittaa! :)

Minäkin olen ikävä äiti lapsilleni.
Ei todellakaan ole mitään asiaa joka päivä jonkun notkua meillä päivästä iltaan.
Menkööt välillä kotiin tai muualle kavereille.

Parahin Saara!

Ahaa. Mut eiköhän mulla ole vanhempana oikeus sanella säännöt, millä meillä elellään. Ja lapset kyllä saa kavereitten kanssa leikkiä melkein joka päivä. Semmoista se vaan on isossa perheessä. Kun omaakin sakkia on paljon, niin ei voi mitenkään pyörittää älytöntä kaverirumbaa tässä samalla vaan täytyy olla myös sitä oman perheen yhteistä aikaa, ilman ulkopuolisia.

Eli Sinänkin Saaraseni olet ollut ahkera pedin puolella.. Eihän siinä mitään, mutta itse tulee kantaa seuraukset tekemisistään.

Meillä on mukuloita kolme ja aivan hyvin jokainen saa tuoda kaverinsa vaikka joka päivä kyläilemään. Kyllä tänne se kuusi mahtuu ja enemmänkin jos on tarvis. Mukavaahan se vain on.

Ja mitä tulee tuohon Teidän/Sinun kotiisi, niin et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin. Hauskaa loppupäivää Sinun kotiisi.

Ei minusta kenenkään kotona tarttee olla jatkuvat avoimet ovet. Eiks ap:n tytön kaveri saa kotonaan ruokaa ja turvaa, kun tulee joka päivä koulun jälkeen kylään tai sit kotona on niin kova roti, ettei saa tehdä oikein mitään. Kyllä lasta saattaa kylään houkuttaa herkut tai mukakivemmat lelut yms. Minusta se vuoroin vieraissa koskee lapsiakin eli välillä myös toisen luona. Tietty onhan perheitä joihin kukaan ei lastansa kylään laske...kun ei turvallisuudesta ole takeita. Kokeile ap tyyliä "tule vaan, meillä on kyllä nyt ohjelmassa siivousta ja kaikki paikalla olijat osallistuu" tmv. Mutta voisit kysyä lapsen äidiltä milloin teidän lapsi voisi tulla koulun jälkeen heille leikkimään.

Tottakai tämä koti missä asutaan on MEIDÄN koti. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikkien lasten kaverit saa mielin määrin meillä kulkea.. Jokaiselle kotonaolijalle pitää antaa rauha olla välillä omissakin oloissa ilman ulkopuolisia. Joskus voi tosiaan omat lapset mennä sinne kaverillkin eikä aina meille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäiskö saaran kasvattaa oman lapsensa kykyä sanoa, että ei kavereita kotiin koulun jälkeen. Senhän se pitäis osata sanoa kaverilleen ei.

En ole ap, jolla tuo ongelma oli.

Meillä ei onneksi ole vastaavaa ongelmaa, kuin ap:lla, mutta ymmärrän häntä hyvin, koska en itsekään tykkää, että meillä on kokoajan lasten kavereita.

Eli Sinänkin Saaraseni olet ollut ahkera pedin puolella.. Eihän siinä mitään, mutta itse tulee kantaa seuraukset tekemisistään.

Meillä on mukuloita kolme ja aivan hyvin jokainen saa tuoda kaverinsa vaikka joka päivä kyläilemään. Kyllä tänne se kuusi mahtuu ja enemmänkin jos on tarvis. Mukavaahan se vain on.

Ja mitä tulee tuohon Teidän/Sinun kotiisi, niin et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin. Hauskaa loppupäivää Sinun kotiisi.

Vaikka meillä olisi vain kolme, nyt on neljä lasta, niin siltikään meillä ei saisi olla joka päivä lasten kaverit aamusta iltaan.

Kas kun meitä on erilaisia. Toinen tykkää siitä, et on kokoajan härdelli päällä, toinen ei. Sinusta voi olla mukavaa, että kokoajan on lasten kavereita teillä, mutta minusta ei. Ollaan erilaisia, kuten huomaat. Ja minun ei tarvitse koittaa muuttua samanlaiseksi kuin sinä. Eikä sinun samanlaiseksi kuin minä.

Silloinhan pääsee tosi helpolla, kun lasten kaverit on koko ajan meillä. Ei tarvi vanhempien olla ollenkaan lasten kanssa. Sitä varten se Jepjep antaa lasten kavereiden koko päivän kyläillä niillä, että saa olla rauhassa lapsilta..

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Silloinhan pääsee tosi helpolla, kun lasten kaverit on koko ajan meillä. Ei tarvi vanhempien olla ollenkaan lasten kanssa. Sitä varten se Jepjep antaa lasten kavereiden koko päivän kyläillä niillä, että saa olla rauhassa lapsilta..

Totta toinen puoli ;) Mutta kyllä me mielellään vietetään aikaa myös niiden lasten kavereidenkin kanssa.

Vaikka meillä olisi vain kolme, nyt on neljä lasta, niin siltikään meillä ei saisi olla joka päivä lasten kaverit aamusta iltaan.

Kas kun meitä on erilaisia. Toinen tykkää siitä, et on kokoajan härdelli päällä, toinen ei. Sinusta voi olla mukavaa, että kokoajan on lasten kavereita teillä, mutta minusta ei. Ollaan erilaisia, kuten huomaat. Ja minun ei tarvitse koittaa muuttua samanlaiseksi kuin sinä. Eikä sinun samanlaiseksi kuin minä.

Ajattelen niin samalla tavalla "saaran" kanssa. :)

Yhteistyössä