Mua v*tuttaa enkä jaksa enempää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyn nuo vähiten tarjoavalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myyn nuo vähiten tarjoavalle

Vieras
Parin viikon päästä ois muutto. Minä ja neljä lasta. Ja kukaan muu täällä ei tee yhtään mitään, paitsi mä. Sitä mukaa kun saan yhden huoneen laitettua ja pakattua, joku noista pirulaisista menee perässä ja levittää taas kaiken! Täällä on sotku ja kaaos ja yli puolet pakkaamatta. Ja mä en jaksa. Vaikka mä miten pyydän apua, niin eipähän heru. Sotkevat vaan. Itku pääsee :(

Käskeminen mitään auta :( Oon huutanut, uhkaillut, lahjonut, kiristänyt, tehnyt ihan kaikkea. Mikään ei tehoa. Nuo on 5-14 vuotiaita kaikki :( Joo, ei edes nuo vanhimmat mitään tee. Nytkin tuo vanhin istuu olohuoneessa ja tuijottaa jotain helkutin BB.tä nauhalta. Mä en jaksa :(

Aloitat vaikka siitä telkkarista. Jos ei apua ala pakkaamiseen tulla, lähtee tv vähintäänkin muuttoon asti. Jos ei vieläkään, karsitaan taas lisää etuuksia. Selkärankaa nainen, ilmoitat selväsanaisesti, että perheenä muutetaan ja silloin myös perheenä pakataan, piste.

ainakin se 14v ymmärtää, jos sanot sille että "jos et pakkaa tavaroitasi niin ne tavarat jää tänne!" Ja Jos ei komennut mene jakeluun niin sitten uhkailulla, eli telkkari kieltoon ym. jos ei ala tapahtua

Saatko ne päiväksi johonki? Mummolaan, kavereille tms? Tiedän tunteen ja eniten ottaa päähän ne isot kun ei tajua tilannetta millon ois pakko alkaa kaveriksi. Ite kans huomannu et mitä tiukempi tilanne itellä sen vähemmän lapsista apua.

Just sanoin tuolle 14-v että jos et kerran auta niin et tule saamaan omaa huonetta siellä uudessa paikassa vaan mä muutan siihen huoneeseen. Ei ilmekään värähtänyt. Ei sitä kiinnosta.

Mä oon ite flunssassa ja koettanut kipeenä siivota ja pakata, mutta oikeesti itku pääsee jo tän väsymyksenkin takia. Hitto. En varmasti hommaa noille ensimmäistäkään joululahjaa. Siinäpähän olkoon.

Kerro mitä pitää olla pakattuna mihin aikaan mennessä. Ja että ne mitä ei halua mukaan, niin jättää pakkaamatta niin sinä pakkaat ylijäämät laatikkoon ja viet ne roskiin.
Varoita ja muistuta ja varmista että ymmärtää asian.

Toteuta mitä sanot. Laita kello soittamaan h-hetkeksi ja sitten kun kello kilisee, niin hae laatikko ja kerää tavarat joita lapsi ei ole pakannut ja vie ne saman tien roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Just sanoin tuolle 14-v että jos et kerran auta niin et tule saamaan omaa huonetta siellä uudessa paikassa vaan mä muutan siihen huoneeseen. Ei ilmekään värähtänyt. Ei sitä kiinnosta.

Selvä. Jos ei häntä kiinnosta, niin sitten sinä saat oman huoneen. :)

"Mä en vaan jaksa lyödä päätäni seinään, auttakaa mua jaksamaan?!?"
Miksi, oi miksi ihminen olet päästänyt asiat noin pitkälle hakematta apua auktoriteettivajeeseen? Ei tietenkään mikään tehoa, jos yrität vähän kaikkea tietämättä yhtään mitä oikeasti pitäisi tehdä. Nyt olet sitten ajanut itsesi piippuun ja silloin et kykene senkään vertaa olemaan johdonmukainen tihulaisille.

Ei teillä ole yhtään lukittavaa huonetta mihin voisit ne pakatut pinota näin ensiavuksi?

meillä en ehkä saisi apua, mutta totta totisesti kukaan ei sotkisi jo pakattuja. mutta mulla onkin vaan kaksi lasta. ja kun koko ajan napisee ja komentaa viemään hiukset roskiin harjasta, ei heittämään lattialle jne.

kovaa duunia jaksaa koko ajan mäkättää mutta kyllä ainakin uskovat ja tottelevat ihan ok.

Yhteistyössä