Muakin ahdistaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ukko ulos ja heti. Täällä näkyy useampikin hyväksyvän tuollaisen käytöksen mieheltä, mun mielestä toi ei oo tervettä, teki sen sit kännissä tai missä aineissa vaan.

No en minäkään hyväksyisi tuollaista, oli tekosyy sitten känni, stressi, sairaus tai mikä tahansa.
Yllättävää kyllä, MUN ruumiillisesta koskemattomuudesta ollaan huolissaan vain siksi, että siippa on kotoisin etelämmästä. Muutama sukulainen ja ystävä siis on sanonut että varo ettei se lyö sua, jne :headwall:. Koskaan mua ei ole lyöty, tönitty tai muutakaan. Ja jos niin tapahtuu, meille tulee samantien poliisit ja liitto loppuu sillä siunaaman sekunnilla. Kiinnittäisivät huomionsa muualle, mä tiedän ihan elävästä elämästä montakin paria joiden kotona nyrkki ajoittain heiluu, ja kukaan ei ikinä uskoisi sitä koska nehän on niin leppoisa pari.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Jotkut miehet on,itse valitset haluatko elää sellaisen kanssa.

Niin, en suostu olemaan se nainen, joka jatkaa kusipään kanssa yhdessä uskoen että se muuttuu.

Varmaan ainoa ratkaisu on se, että jos se juo, menee tosiaan sinne kaverilleen. Tai sitten on juomatta. Ja ero sitten kun vauvat isompia ja "helpompia".

Miksi odottaa että vauvat on isompia? Kyllä sä varmasti jotain tuki toimia saisit jos yksin jäisit lasten kanssa? Kun ei tuo väkivalta tosta lopu yleensä se vaan pahenee.

Mun mielestä se, että kirjottaa on joskus ihan hyväkin keskustelunavaus. silloin harkitsee mitä haluaa sanoa. Ja sillon se toinen voi lukea sen monta kertaa, eikä se mene toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Jösses :o .
Jokainen tekee toki omat valintansa, mutta mä en sietäisi tuota. Se olisi joko juomattomuus tai ero. Kukaan ei käy muhun kiinni, koskaan. Kännissä tai ei. Känni on vain tekosyy.

Selvinpäin on aivan erilainen. Ei känni ole tekosyy, vaan syy. Muuttuu täysin kännissä.

En eroa ennen kuin muksut on isompia, tai siis vauvat saavat kasvaa niin, että ovat helpompia. Sitten ero jos asiaan ei ole tullu muutosta. Lapsilleen on kyllä rakastava ja hyvä isä.

Mä taas en usko siihen, että känni nostaisi ihmisessä esiin jotain sellaista, joka ei jo valmiiksi hänessä ole. Jotkut on väkivaltaisia ainoastaan kännissä. Jotkut taas ensin kännissä, ja myöhemmin myös selvinpäin (ystäväni voisi kertoa tästä, hänellä valitettavasti on kokemusta). Ja luojan lykky että suurin osa miehistä ei ole väkivaltainen edes kännissä, eikä myöskään selvinpäin. Humalatila poistaa estoja, joku joskus sanoikin että ihminen on kännissä sellainen mitä ei selvinpäin uskalla olla.
Ymmärrän, ettet halua (tai edes pysty) eroamaan nyt, teillä kun on niin monta pientä lasta. Mutta pidäthän varasi. Jos miehesi ei suostu olemaan kokonaan juomatta, niin siinä tapauksessa se, että hän menee muualle juomaan kun juo ja tulee takaisin vasta kun on selvä, on ihan hyvä väliaikaisratkaisu. Toisaalta, jossain vaiheessa tulee juhlia ja sen sellaisia minne menette yhdessä, ja niissä on alkoholitarjoilu, ja olisihan se kivaa jos pariskunta pystyisi juhlimaan yhdessä niin, ettei vaimon tarvitse pelätä ruumiillisen koskemattomuutensa puolesta :/

Ei me mennä yhdessä juhlimaan. Ja en usko että olisi selvinpäin väkivaltainen. Toisaalta, kukapa pahoinpidellyistä naisista uskoisikaan? En pelkää kun on selvä. Silloin on fiksu, hellä, halaa ja kertoo että rakastaa. (Mun rakkaus taas on kovasti koetuksella.) Olen pitäny fiksuna; ajattelee monessa asiassa kuin nainen. ;) Ymmärtää jotenkin asiat aivan toisella tavalla kuin mun ex:t.

Muistan kun muksuna lähdettiin joskus yöllä pakoon; isäni oli juomassa ja äiti pelkäsi millä tuulella se on kun palaa takaisin. En halua samaa meidän perheeseen. Onneksi muksut eivät ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:

Niin, en suostu olemaan se nainen, joka jatkaa kusipään kanssa yhdessä uskoen että se muuttuu.

Varmaan ainoa ratkaisu on se, että jos se juo, menee tosiaan sinne kaverilleen. Tai sitten on juomatta. Ja ero sitten kun vauvat isompia ja "helpompia".

Miksi odottaa että vauvat on isompia? Kyllä sä varmasti jotain tuki toimia saisit jos yksin jäisit lasten kanssa? Kun ei tuo väkivalta tosta lopu yleensä se vaan pahenee.

Saisin perhetyöntekijät avuksi kerran viikossa, 3-4h kerrallaan.
Ja uskon oikeasti (täysin ilman mitään sinisilmäisyyttä ) että kunhan mies selvinpäin pysyy tai edes juo ystävänsä luona, ei tule ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mun mielestä jos tommoseks menee, ei pidä juoda ollenkaan. Ei se auta, että juo kavereidensa kanssa, koska jos lyö kaveria, niin ei sekään ole hyvä.

No, sen kaverit on kyllä mielenterveystapauksia kans, varmaan tulis joku tappelu. :kieh:

Parasta toki olisi, jos lopettaisi kokonaan. Miehellä on paha olla, ymmärrän kyllä. Ja siksi sitten juo. Mutta ymmärtää iteki että sillä on alkoholiongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Velvoittaisit miehesi johonkin psykiatrille, ei tuo ole normaalia.

Mies käy mielenterveystoimistolla mt-hoitajalla. On lääkitys päällä masennuksen ja paniikkihäiriön takia.

Usko pois, ennenpitkää on sulla niinkuin myös lapsilla psyykkisiä ongelmia.

En päästä tätä siihen vaiheeseen, että lapsiin vaikuttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:

Saisin perhetyöntekijät avuksi kerran viikossa, 3-4h kerrallaan.
Ja uskon oikeasti (täysin ilman mitään sinisilmäisyyttä ) että kunhan mies selvinpäin pysyy tai edes juo ystävänsä luona, ei tule ongelmia.

Se voi olla tottakin, että mies on ookoo selvinpäin. Sehän on hyvä, että se käy jo juttelemassa. Ehkä humala tila alentaa kontriollia niin, että viha purkautuu. Minun mielestä jos syö lääkkeitä masennukseen, niin ei pitäs ottaa alkoholia ja se on varmaan miehellesi kerrottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Milloin alkoi lääkitys? Tarkoitaan vaan, että oisko lääkkeiden ja viinan yhteisvaikutusta?

Hyvä kysymys... Mutta on aiemmin ottanut ilman että olisi tullu mitään vaikutuksia. Ja ei tosiaan hirveän usein juo. Optipar 20mg sillä nyt.

Onko mies aina ollut tuommonen vai onko muuttunut nyt?

Ihan vasta tullut tollaista. Joulukuussa alkoi.

Onko miehesi elämässä tapahtunut nyt jotain uutta? Työpaikan vaihdosta, ongelmia työpaikalla? Ja niin klassinen kysymys, mutta muita naisia tms.? Kokee huonoa omaatuntoa ja käyttäytyy sen vuoksi noin...

Mun mielestä jos tommoseks menee, ei pidä juoda ollenkaan. Ei se auta, että juo kavereidensa kanssa, koska jos lyö kaveria, niin ei sekään ole hyvä.

No, sen kaverit on kyllä mielenterveystapauksia kans, varmaan tulis joku tappelu. :kieh:

Parasta toki olisi, jos lopettaisi kokonaan. Miehellä on paha olla, ymmärrän kyllä. Ja siksi sitten juo. Mutta ymmärtää iteki että sillä on alkoholiongelma.

Se keskustelu on se, mikä pahaan oloon auttaa ja lisäksi annetaan niitä lääkkeitä. Se voi mennä aika sekasin, jos viel itse lääkitsee itseään viinalla. kun yrittää turruttaa, ettei tuntis mitään niin ne tunteet murtautuu sieltä ja käy ihan huonosti, että satuttaa sinua.

Mä luulen, että teillä on kyllä toivoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Miksi et voi puhua ääneen kasvotusten? Pelkäätkö, että miehes tekee jotain vai mitä?

Se menee siihen, että mies alkaa taas "minä oon sitte ihan paska mies"-höpöttelyn. Eli jos puhun jostain negatiivisesta, se kääntää sen syyttelyksi, vaikka millä sanoin ja äänensävyin sen sanon.

Jaha, pitää poistaa tää sivuhistoriasta...

Pelottavaa käytöstä. En usko että pelkästään viinasta johtuu. Suurin osa ihmisistä on kännissä kyllä rasittavia mutta silti kaukana kuvaamastasi käytöksestä. Ja eikös tuo yksi kohtaus ollut heti kun hän heräsi. Taisi olla jo aika selvä silloin.
Todella paha tilanne, ehdotan että puhut jonkun asiantuntijan kanssa siitä mitä pitäisi tehdä.

Ei me mennä yhdessä juhlimaan. Ja en usko että olisi selvinpäin väkivaltainen. Toisaalta, kukapa pahoinpidellyistä naisista uskoisikaan? En pelkää kun on selvä. Silloin on fiksu, hellä, halaa ja kertoo että rakastaa. (Mun rakkaus taas on kovasti koetuksella.) Olen pitäny fiksuna; ajattelee monessa asiassa kuin nainen. ;) Ymmärtää jotenkin asiat aivan toisella tavalla kuin mun ex:t.

Muistan kun muksuna lähdettiin joskus yöllä pakoon; isäni oli juomassa ja äiti pelkäsi millä tuulella se on kun palaa takaisin. En halua samaa meidän perheeseen. Onneksi muksut eivät ymmärrä.

Eli ette osallistu yhdessä esim. tuttavien tai sukulaisten häihin, 50 v juhliin, tai mihinkään? :o
Ja kyllä muksut ymmärtää. Sun esikoinen ainakin alkaa jo olla siinä iässä että herää yöllä ääniin ja osaa teeskennellä nukkuvaa jos pelottaa :/ . Ystäväni (josta mainitsin jo aiemmin) luuli, ettei lapset ymmärrä. Hän erosi kun lapset olivat 3 v ja 5 v. Ja kun heille kerrottiin että vanhemmat eroaa, niin he eivät kysyneet miksi. He sanoivat että hyvä, ettei iskä voi enää lyödä ja potkia sua. He olivat tienneet, vaikkei mitään tapahtunut heidän silmiensä alla. Nyt perheessä (uusperhe nykyään) on suuria ongelmia, esikoinen oireilee ja pahasti, ehkäpä juuri sen vuoksi mitä lapsuudessaan koki.
Väkivallaton mies ei ole väkivaltainen kännissäkään. Sanoit, ettet pelkää kun mies on selvä. Mutta koko jutun idea onkin se, ettei sun kuuluisi pelätä edes silloin kun mies ei ole selvä.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :hug:

No mieshän voi ensikerrassa siellä hoidossa ollessaan puhua, mitä tapahtui.

Enpä usko että puhuu.

Kyllä ne kyselee. soita ja kerro, niin ne tietää kysellä jotain sinnesuuntaan. voikohan niin tehdä?

No, kun mun mies kävi terapiassa (ihan toisesta syystä ) niin kyllä mä soitin ajoittain hänen terapeutille ja kerroin omia havaintojani ja ajatuksiani, ja terapeutti otti sitten mun soiton jälkeen yhteyttä mieheen ja kysyi kuinka menee, ja tulisiko mies juttelemaan jo aikaisemmin eikä vasta parin viikon päästä kun oli varattu aika.

Yhteistyössä