Muakin ahdistaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
No mieshän voi ensikerrassa siellä hoidossa ollessaan puhua, mitä tapahtui.

Enpä usko että puhuu.

Kyllä ne kyselee. soita ja kerro, niin ne tietää kysellä jotain sinnesuuntaan. voikohan niin tehdä?

En halua. Se on kuitenkin miehen omaa, yksityistä aikaa.

Pintelin, sulla tietääkseni vähän vakavampaa ollut? :hug: En jotenkin osaa ajatella itseäni pahoinpidellyksi.

Enpä usko että puhuu.

Kyllä ne kyselee. soita ja kerro, niin ne tietää kysellä jotain sinnesuuntaan. voikohan niin tehdä?

Pintelin, sulla tietääkseni vähän vakavampaa ollut? :hug: En jotenkin osaa ajatella itseäni pahoinpidellyksi.

Mutta sitähän sä silti olet: pahoinpidelty :|

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Enpä usko että puhuu.

No, kun mun mies kävi terapiassa (ihan toisesta syystä ) niin kyllä mä soitin ajoittain hänen terapeutille ja kerroin omia havaintojani ja ajatuksiani, ja terapeutti otti sitten mun soiton jälkeen yhteyttä mieheen ja kysyi kuinka menee, ja tulisiko mies juttelemaan jo aikaisemmin eikä vasta parin viikon päästä kun oli varattu aika.

No, huhhuh. Tuomosestahan kärsii koko terapia! Psykoterapia perustuu luottamukseen hoidettavan ja terapeutin välillä...uskomatonta oikeasti jos näin oli!

No olkoot vaan yksityistä aikaa, mutta ei siitä ole hyötyä, jos ei puhuta oikeista asioista, vaan miehesi väittää, et kaikki on ookoo.

Minulle sanottiin, kun kävin keskustelemassa, että olen olevinaan uhri koko ajan. Kyllä tuntu ikävältä. Hetken podin sitä asiaa, mutta sitten otin ja hain töitä. Työt alkaa huomenna. Tunnistan myös itsessäni tuon saman asian että jos joku sanoo musta negatiivista, mä puolustaudun sanomalla "olen paska".
Ihankuin haluaisin olla, ettei tarttis yhtään ajatella muita ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:

Enpä usko että puhuu.

No, kun mun mies kävi terapiassa (ihan toisesta syystä ) niin kyllä mä soitin ajoittain hänen terapeutille ja kerroin omia havaintojani ja ajatuksiani, ja terapeutti otti sitten mun soiton jälkeen yhteyttä mieheen ja kysyi kuinka menee, ja tulisiko mies juttelemaan jo aikaisemmin eikä vasta parin viikon päästä kun oli varattu aika.

No, huhhuh. Tuomosestahan kärsii koko terapia! Psykoterapia perustuu luottamukseen hoidettavan ja terapeutin välillä...uskomatonta oikeasti jos näin oli!

Ei tainnut olla psykoterapiaa, ja mä olin muutamalla kerralla myös mukana, ihan miehen toivomuksesta ja terapeutin siunauksella.

Enpä usko että puhuu.

Terapia, psykoterapia vai psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotto? ihan sama. Tärkeintä on sen ihmisen paraneminen, eikä se, että voi käydä siellä silitettävänä.

Heräsi. En enää avaa tätä aloitusta, ettei se näe tätä.

Eli pelkäät miestä :( .
Et uskalla puhua hänelle kasvotusten asiasta, et halua soittaa terapeutille tai minnekään muuallekaan neuvoa saadaksesi, ja pidät huolen ettei mies näe tätä keskusteluakaan.
Et koe olevasi pahoinpidelty, vaikka päätäsi on hakattu seinään, sinut on heitetty lattialle, miehesi on käskenyt sinun tappaa itsesi, ja satutti sinua leukaan.
Väität, etteivät lapsesi vaistoa mitään eivätkä kärsi, tai tule kärsimäänkään.
Näin ulkopuolisen silmin tämä vaikuttaa tosi huolestuttavalta. Ikävä kyllä, asianomaiset itse usein vähättelee ja selittelee, puolustelee tekijää: meillä menee muuten oikein hyvin, ei se oikeasti tuollainen ole, jne.
:(

Sun pitää saada apua ja miehesikin myös. Älä jää enää odottamaan seuraavaa kertaa. Hae apua jo tänään http://apua.info/

http://www.lyomatonlinja.fi/ http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/162-perhevakivalta

:hug:

Enpä usko että puhuu.

Terapia, psykoterapia vai psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotto? ihan sama. Tärkeintä on sen ihmisen paraneminen, eikä se, että voi käydä siellä silitettävänä.

No, sinä et tiedä mistä puhut. Mutta asianosainen kertoi jo. Ei ollut terapiaa. Tärkeintä on TIETENKIN paraneminen. Luoja nähköön.

Hei Viblsb.
Ole kotoisin siitä kaupungista missä asut, ja itse olen ollut sieltä poissa 10-v.
En tiedä mikä niitä miehiä sielläpäin riivaa, toi on niin tuttua. Muutettuani tänne missä nyt asun, avautuivat minun silmäni. Täällä en tunne yhtään alkoholistia, naisten hakkaajaa tai muitakaan pervoja.
Mutta ihanaa että olet noin päättäväinen ja tunnut vahvalta ihmiseltä, :hug: .

Juu noin se aikoinaan munkin miehellä alkoi: ensin kävi kiinni kännissä ja selvinpäin oli sitten niin pahoillaan ja ihana. Ajan kuluessa kynnys madaltui ja pahoinpitelyitä alkoi olla koko ajan. Pelkäsin miestä ja olin koko ajan varpaillani ja yritin käyttäytyä "kunnolla". Eihän se mitään auttanut.

Nykyistä miestä ei tarvitse pelätä milloinkaan. Hän juo hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa, mutta ei muutu juodessaankaan miksikään muuksi kun mitä on. Riitelemme välillä ja huudamme toisillemme, silti ei ole koskaan tullut mieleenkään että hän voisi käydä kiinni. Koskaan hän ei ole sanonut mulle mitään tuollaista kun ap:n mies.

Kuulostaa todella huolestuttavalta tommoinen, kyllä olisi keskustelun paikka miehen kanssa ja rajat selviksi. Tai sitten ero. Kyllä ne lapset ymmärtää paljon enemmän kun mitä uskoisikaan, ja aivan varmasti vaikuttaa heihin jo nyt. Kyllä sen vaistoaa jos äiti pelkää isää, vaikkei mitään hakkaamisia näkisikään.

Enpä usko että puhuu.

Mähän soitin poliisit et vievät äijän pois,mutta ei siitä sen enempää en oikeesti halua repiä haavoja taas uudestaan auki. :/ Jos yhtään lohduttaa tiedän tasan tarkkaan miltä susta nyt tuntuu.. :hug:

Kiitos teille. Istuu tuossa takana kauempana, sohvalla. Kysyi että pääseekö koneelle, sanoin että ei vielä. Kysyi että miksei. Sanoin että no ehkä kun mie oon idiootti kusipää ja mun pitäs tappaa itteni, en ehdi nyt päästää koneelle.

Sanoi että älä viitti, eilinen on eilinen. Kiva. :headwall:

Kiitos teille. Istuu tuossa takana kauempana, sohvalla. Kysyi että pääseekö koneelle, sanoin että ei vielä. Kysyi että miksei. Sanoin että no ehkä kun mie oon idiootti kusipää ja mun pitäs tappaa itteni, en ehdi nyt päästää koneelle.

Sano sille, että jos eilisestä ei puhuta, niin teidän suhdekin on eilinen.

:hug: Mä en osaa sanoa mitään fiksua. :( Onko sulla yhtään käsitystä että mikä aiheuttaa tuollaisen käytöksen? Siis kun sanoit että tuollainen on alkanut joulukuussa. Onko ollut jotain lääkkeenvaihdoksia? Vai voiko hänen lääkkeillään ja alkoholilla olla tuollaisia yhteisvaikutuksia? Vai onko se niin että nuppi menee kertaikaikkiaan viinasta sekaisin?

Meillä ei väkivaltaa mutta juopottelua. Mies sairastu 1v sitten ja käy kerran 2vko juttelemassa asiantuntialla ja ottaa illalla lääkkeet. Nyt tullut paniikkikohtauksia jotka masentaa ennestään, sairaslomaa vuosi. Ei nää elämässä toivoa. Ei ole vielä hyväksynyt sairauttaan eikä hoitoa ottanut tosissaan. Ehkä sinun mieskin on järkyttynyt että on sairas, juo suruun. Asia ei ole enää henkilökohtainen jos on perhettä joka joutuu kestämään ja näkemään miten toinen käsittelee sairauttaan. Itse sain apua sosiaalitoimiston perhepuolelta. käy kerran viikossa juttelemassa ja ulkoilee lasten kanssa että saan levätä. Sain myös päiväkotipaikan lapsille tämän tädin kautta joka meillä käy; aivan mahtava ihminen! Apua on kyllä saatavissa jos uskaltaa kysyä( me saatiin yllättävän nopeasti). Tukiperhettä kanssa haetaan. Itse olen ajatellut asian sen sairaan näkökulmasta, jos itse olisin siinä tilanteessa, haluaisin että puoliso olisi tukena ja jaksaisi jos itse ei jaksa. Tässä nyt vuosi mennyt ja uusi edessä, nyt kun tukea saatu niin näyttää vähän valoisammalta.

:o itselläni omakohtaisia kokemuksia siitä,mitä olla lapsi ja katsoa,kun isä sekoilee kännissä :/ olin alta 6 ja edelleen muistan eräänkin tapahtuman,jossa isä kulki lihaveitsen kanssa ympäri asuntoa..Jos mulla ois tommonen mies,niin en kyllä kattelis päivääkään.Eikä onneksi äitinikään kauaa,vaikka isä uhkasi tappaa itsensä yms. ja isän suku yritti syyllistää äitiäni ja käskivät jatkamaan!

Eilen kun ukko heräsi saunasta, sanoi melkein heti että "painu helvettiin siitä". Olin koneella. Katsoin varmaan omituisesti (syystäkin) ja sanoin "oho...", se siihen että "MITÄ?!"

No, mies pääsi koneelle ja siinä jotain kiroili. Yhtäkkiä hyökkäs kimppuun, otti leuasta kiinni lujaa (vieläkin kipee) ja huusi että "KYSYIN SULTA JOTAIN!!! MIKSET VASTAA!?" Kehoitti vielä tappamaan itteni, kehoitti "kuole pois vitun idiootti paskapää."

Kiva. Eipä enää toi mulkku juo kotona. Jos juo, menee kaverilleen ja antaa avaimen mulle. Miksi selvinpäin ok mies muuttuu kännissä tuollaiseksi? Ei tästä ole kovinkaan kauaa kun hakkas mun päätä seinää ja heitti lattialle.

En tunne teidän taustoja, mutta kyllä tuo on vakavaa. Sä ja lapsesi ootte rakkauden arvoisia, ei kenenkään tarvitse tuollaista kestää. Ja kun ei ilm. ole eka kerta...tuskin tilanne tuosta ratkeaa puhumalla, etsi oma asunto.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut miehet on,itse valitset haluatko elää sellaisen kanssa.

Niin, en suostu olemaan se nainen, joka jatkaa kusipään kanssa yhdessä uskoen että se muuttuu.

Varmaan ainoa ratkaisu on se, että jos se juo, menee tosiaan sinne kaverilleen. Tai sitten on juomatta. Ja ero sitten kun vauvat isompia ja "helpompia".

niinpä, jos ei sitä ennen hakkaa sun päätä tohjoksi sängyn päätyyn :headwall:

sorry vaan tää karu kommenttini, mut itsekin väkiväaltaisen miehen kanssa eläneenä tiedän ettei miehen mielenliikkeitä voi ennustaa eikä tilanne ihan helpolla parane.

Hei en lukenu koko ketjua, eli en tiä jos joku jjo sanonu, mutta masennuslääkkeet ja alkoholi voi aiheuttaa aggressiivisuutta. Vaarallinen yhdistelmä!! Ja muutenkin kuullosti vaaralliselta tuo teidän eläminen. Itselläkin masennuslääkkeet ja joskus ottanu alkoholia vähän, mutta luonteestakin on kiinni, kaikilla vaikuttaa erilailla, minä en ole mitenkään aggressiivinen, mutta jollain voi vaikuttaa kohtalokkaasti...

Masennuslääkkeiden teho muuten heikkenee alkoholin myötä - siis serotoniiniaineenvaihdunta. Olo vain pahentuu viinan oton myötä ei ehkä kännissä ollessa vaan myös seuraavina päivinä. Ei ole yhtään väärin, että otat hänen terapeuttiinsa yhteyden ja puhut näistä omista tuntemuksistasi. Te olette perhe ja miehen asiat on myös sinun asioitakin. Yritän vain tällä luoda uskoa, että homma saadaan hoitoon oikein eikä ainakaan jatkossa toistu.

Yhteistyössä