Muhun sattuu...tänään olisi hääpäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahaolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pahaolla

Vieras
Ollaan oltu 12 vuotta naimisissa ja yhdessä 16 vuotta yhteensä. Helmikuussa mies tapasi toisen miehen, ja he ihastuivat toisiinsa. Mieheni petti minua ja kertoi, ettei ole koskaan rakastanut minua. Haimme eroa ja mies muutti omaan kämppäänsä toukokuun alussa. Heti alkoivat seurustelemaan "virallisesti" tämän toisen miehen kanssa ja mieheni häilyi välillä minunkin perääni vielä. Sitten sanoi olevansa umpihomo. Kertoi, ettei ole koskaan nauttinut läheisyydestä kanssani kuten tämän miehen kanssa.

Minuun todella sattuu...tänään olisi 12 hääpäivämme. Eroa voimme hakea 2kk kuluttua vasta harkinta- ajan jälkeen. Mies oli nyt viikon reissussa uuden ihastuksensa kanssa, koskaan ei minun kanssa sellaista tehnyt . Sattuu, että hukkasin 16 vuotta elämästäni miehelle, joka ei minua oikeasti rakastanut,,,vain ystävänä. Seksin ongelmat ja puute...kaikki itsesyytökset mieheni keksimää viat minussa. Itsetunto on todella pohjamudissa.

Ymmärrän että surettaa. Mutta ihan todellako nuo vuodet meni hukkaan? Eikö teillä mitään hyvää ollut yhdessä? Lapsia, koti?

Vähän epäilen, ettette olis olleet noin kauaa yhdessä jos se olis pelkkää paskaa ollut koko ajan.

Ymmärrän että surettaa. Mutta ihan todellako nuo vuodet meni hukkaan? Eikö teillä mitään hyvää ollut yhdessä? Lapsia, koti?

Vähän epäilen, ettette olis olleet noin kauaa yhdessä jos se olis pelkkää paskaa ollut koko ajan.

Meillä on kolme lasta, ne ovat tietty hyvä asia. Mutta uuden osan yhteisestä ajasta tuon miestäni hänen sairauksissaan, äitinsä sairaudessa, hoidin kotia ja yritin kelvata. Olen tällainen lapatossu.

Olen tällainen lapatossu.

Hmm. Ymmärrän, että tässä tilanteessa on helppo syyttää miestä, mutta ehkei hän sinun luonnettasi olisi miksikään voinut muuttaa? Tai no, hyvässä suhteessa toki toista tuetaan ja kannustetaan...

Yritän vaan sanoa, että koita silti nähdä nuokin vuodet elämässäsi niin, että niilläkin on ollut jokin tarkoitus. Vaikka ne lapset sitten. Katkeruutta saa tuntea, mutta siihen ei kannata jäädä vellomaan, tai sen kanssa menee vielä lisää vuosia pilalle.

Jotain parempaa on luvassa. Tsemppiä!

Kuuleppas sinä. Millaisen esimerkin annat lapsillesi, jos jäät murehtimaan menneessä. Sinulla on kolme ihanaa lasta ja elämä vielä edessä, ties mitä se tuo tullessaan!? Sure se aika kun tarvitset, mutta sitten jätät menneisyyden taaksesi. Haluatko myöhemmin vanhempana katsella elämääsi taaksepäin ajatellen; "Olen tällainen lapatossu". Voin kertoa, että et halua. Itke, raivoa, huuda, sitten aloitat uuden elämän. Sinä selviät!!!!!!!!!!

Hei yritä ajatella että mies siinä on menettänyt vuosia, et sinä, koska ilmeisesti edes jonkun verran itse rakastit tuota miestä ja olit jonkun verran tyytyväinen suhteeseen? Vaikka nyt varmasti tuntuu että on vedetty matto jalkojen alta niin pää pystyyn vaan. Miehen sanat ettei ole koskaan rakastanut voi enemmän johtua hänen elämäntilanteestaan, tahtoo ottaa etäisyyttä kaikkeen vanhaan, tai jos pitääkin paikkansa niin eipä se sulta ole pois. Joskus kun jotain julkkista haastateltiin ja häneltä kysyttiin että eikö häntä pelota että joku tahtoo olla hänen kanssa vain rahan takia eikä aidosta rakkaudesta, niin sanoi että eipä se häneltä ole pois vaan siltä toiselta joka joutuu esittämään. Koita ajatella samalla tavalla, sinä olet elänyt aidosti eikä se että mies on esittänyt, ole sulta pois, vaan nyt saat viimei järkevät selitykset ettei vika seksin sun muun suhteen ole sinussa vaan siinä miehessä.

En tiedä, lohduttaako, mutta et tosiaan ole ainoa, jolle on näin käynyt. Eräälle tutulle kävi täsmälleen sama juttu. Nyt hän on jo uudessa parisuhteessa, tällä kertaa heteromiehen kanssa.

Olisi todella tärkeää, että löytäisit itsellesi uuden puolison ja miehen, joka rakastaa ja haluaa sinua. Ehkä silloin pääsisit eroon huonosta itsetunnosta ja mahdollisesta katkeruudestakin.

Joka tapauksessa, ymmärrän todella hyvin katkeruuden tunteitasi. Miehesi on käyttänyt sinua ikävällä tavalla hyväksi.

Yhteistyössä