Muistaako joku kun mä kyselin täältä että miten takoa järkeä mieheni päähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Ja luettelin pitkän listan mitä pitäis uuteen kotiin hankkia :). Siis pesukone, kuivausrumpu, sohva, pari nojatuolia, sohvapöytä, esikoiselle koulupöytä ja kuopuksen huoneeseen kaikki huonekalut. Ja mies tahtoi uuden telkkarin.

No, arvatkaas miten kävi :snotty: .

Käytiin sohvakaupoilla ja todettiin että mikään ei ollut mieleinen. Jotenkin kamalan pieniä rimpuloita kaikki. Sen jälkeen mä ehdotin miehelle että mitä jos pidettäis vanha sohva :D. Telkkaritason osto jätettiin tulevaisuuteen, koska meidän totaalinen täystuholainen (vajaa 2-vuotias) vetäis telsun tason päältä alas alta aikayksikön. Niinpä meillä jatkossakin telkkari on korkealla lipaston päällä, ainakin siihen asti että kuopus saa vähän järkeä päähänsä.

Tänään kannettiin huonekalut sisälle ja totesin että tulis aivan liian ahdasta jos olohuoneessa olis vielä sohvapöytä. Niinpä sekin jää ostamatta :D. Samalla huomasin että meillähän on omasta takaa kuopuksen pikkuruiseen huoneeseen kalusteet. Sinne ei tarvinnut hommata kuin sänky, joka ostettiin osto-ja myyntiliikkeestä.

Samaisesta putiikista ostettiin sitten myös esikoiselle sellainen parvisänky, jonka alla on iso koulupöytä. Ja poika tietty tosi innoissaan :heart: .

Niin ja mä lopulta totesin että taidanpa haluta kokeilla ensin eloa ilman kuivausrumpua. Niinpä ostettiin sitten pelkkä pesukone. Niin ja se telkkari. Ne olikin sitten ainoat uutena ostetut jutut loppujen lopuksi :D.

Eli ainoa, joka sitä järkeä päähänsä tarvi, olin taas vaihteeksi minä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja kp:
mä oon yhtä pihi, ensin haluun vaikka mitä, mut sit lopulta en ostakaan juuri mitään....

Meillä käy kanssa AINA samalla tavalla :D. Yleensä se on niinpäin, että mies haluaa vaikka mitä ja mä alan toppuutella. Sitten mieskin huomaa miten järjettömiä suunnittelee. Tällä kertaa mulla lähti suhteellisuudentaju ja mies sai toppuutella. Onneks kuitenkin huomasin itse oman hölmöyteni, sillä mies antoi jo mulle periksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi että,pääsette jo muuttamaan.
Nopeasti se rakentaminen meni =)

Joo, tänään tosiaan kannettiin (lähes) kaikki tavarat sisälle ja huomenna laitan paikkoja kuntoon. Torstaina kannetaan vielä sängyt ja siitä se sitten lähtee :D.

Tässä vaiheessa voi jo sanoa että yllättävän nopeasti tosiaan talo valmistui. Vaan eipä se siltä matkan varrella tuntunut...

Alkuperäinen kirjoittaja Main:
Hei! Älä osta sitä kuivausrumpua se on todella epäekologinen ja turha!

Meillä on puolen hehtaarin tontti keskellä metsää ja aloin miettimään että jo on kumma jos en sinne saa pyykkejäni kuivumaan :D. Ja toinen tekijä on juurikin tuo epäekologisuus. En vieläkään uskalla vannoa etteikö meille koskaan sellaista tulisi, mutta ei ainakaan toistaiseksi :).

Alkuperäinen kirjoittaja Main:
Hei! Älä osta sitä kuivausrumpua se on todella epäekologinen ja turha!

Noin mäki aattelin enneku mies ylipuhu ostaan kuivausrummun, nyt en vois elää ilman. Se on niin kätevä. Ekologisuus on sitte toinen asia, siihen en ota kantaa :D

OT: miten kisu voi?

Mainiosti vielä. Kisu on tullut tosi paljon rohkeammaksi ja hengailee jo suhteellisen rennosti pitkin kämppää. Koira koittaa sille isotella, mutta Kisu ei jaksa enää välittää siitä.

Kirjoitin siksi "vielä" tuohon alkuun, että todellakin jännitän muuttoa Kisun osalta. Pelkään kovasti että kissa taantuu taas araksi ja lymyilee vaan sängyn alla. No, kohta sen näkee miten käy.

Mä taas en enää koskaan luovu kuivausrummusta. Ei sitä ole pakko joka pyykille käyttää, mutta varsinkin talviaikaan lakanat ja pyyhkeet on niin älyttömän helppo pistää kuivuriin. Ja kyllä meillä pyörii myös vaatteetkin. =)

Kuivausrumpu vie sähköä, mutta palauttaa lämpöenergiaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
OT: miten kisu voi?

Mainiosti vielä. Kisu on tullut tosi paljon rohkeammaksi ja hengailee jo suhteellisen rennosti pitkin kämppää. Koira koittaa sille isotella, mutta Kisu ei jaksa enää välittää siitä.

Kirjoitin siksi "vielä" tuohon alkuun, että todellakin jännitän muuttoa Kisun osalta. Pelkään kovasti että kissa taantuu taas araksi ja lymyilee vaan sängyn alla. No, kohta sen näkee miten käy.

Tilaa on onneksi enemmän liikkua ja saunaan pääsee vaikka lauteille makoileen =)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä taas en enää koskaan luovu kuivausrummusta. Ei sitä ole pakko joka pyykille käyttää, mutta varsinkin talviaikaan lakanat ja pyyhkeet on niin älyttömän helppo pistää kuivuriin. Ja kyllä meillä pyörii myös vaatteetkin. =)

Kuivausrumpu vie sähköä, mutta palauttaa lämpöenergiaa. ;)

meillä ei ole kuivausrumpua ja kyllä täytyy sanoa, että inhoan jos talvella tulee yövieraita, kun ei ole paikkaa missä kuivata ylimääräiset lakanat. omiakin pestään harvoin, liian harvoin.

Mun anoppi kertoi että hän kuivattaa lakanat talvellakin ulkona. Ja väitti että kyllä kuivuu. Vaikkakin aikaa voi mennä kuulemma parikin viikkoa. Joten ajattelin testata :).

Ja jos alkaa tympimään, niin sitten rumpu ostetaan. Kaikki kyllä kovasti sitä kehuu. Siis sellaiset jotka moisen kapineen omistaa.

Yhteistyössä