Muita A(H1N1) virukseen sairastuneita? Lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laurelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis 4 hlöä, minä, mies, tyttö 3v ja tyttö 1v. En tiedä miksi meillä esikoinen oli niin kovasti sairas, ja kuopus huomattavasti paremmassa kunnossa. Molemmat täysin perusterveitä (tosin vaan hyvin pienikokoisia) tyttöjä.

Hei buleria, oletko sinä se sama joka kirjoitteli teidän perheen voinnista? onneksi olette parantuneet. Toivottelen lievää tautia myös ap:n perheelle!

Aloitetaanko Tamiflu siis ilman H1N1 diagnoosiakin? Jos vaan oireet täsmää.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Niin että kannatti lähteä?

Periaatteessa olen kyllä tässä samaa mieltä mutta pääasiassa siksi, että mä en ylipäätään lähtisi noin pienten kanssa reissaamaan ulkomaille. Näin osaksi kaikenmaailman tautien vuoksi ja mutta enemmänkin siksi, että en usko noin pienille ko reissujen teossa olevan mitään järkeä. Koto Suomesta löytyy pikkuisille ja isommillekin aktiviiteettia ja niitä pöpöjäkin, turha niitä on liian aikaisin lähteä ulkomailta hakemaan, reissaamaan kerkiää isompanakin.. mutta hei se on vaan mun mielipide, te muut reissatkaa rauhassa ja tuokaa lisää basilleja tänne Suomen kamaralle niin me muut saadaan ne teiltä tuliaisiksi. :D

Mutta joka tapauksessa pikkuiselle pikaista parenemista ja toivotaan että muut säästytte possulentsulta...

Jätä vain täysin omaan arvoon nuo epäkypsät asiasta tietämättömien kommentit ja keskity vain asiallisiin viesteihin. Niitäkin täältä onneksi löytyy, vieläpä suurin osa! Minun täytyy sanoa, että kerroin meidän sairastelun koko tarinan täällä aikanani, ja toki sain monenlaista palautetta, mutta niistä ihanista kannustus- ja tsemppi viesteistä imin suorastaan itseeni voimaa ja energiaa! Oli ihanaa huomata, että täysin ventovieraat ihmisetkin uhrasivat niin paljon aikaa ja ajatuksiaan meidän perheelle ja jaksoivat kannustaa koko tuon 8vrk. Minulle se oli silloin hyvin tärkeää, olimmehan eristyksissä,ilman tukiverkkoa ja esikoinen sairaalassa isän kanssa ja minä kuopuksen kanssa yöt kotona.

Keskity vaan siis positiivisiin tsemppiviesteihin , äläkä pahoita mieltäsi muunlaisista kirjoituksista (nehän vain kertovat niiden kirjoittajista jotain..)!

Alkuperäinen kirjoittaja lopeta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:

Voi v*ttu.

Muistan tulla sit ilkkumaan sulle kun saat sen lähiprismasta :headwall:

mutta ketkäs sen sinne lähiprismaan on tuonut. ei ainakaan me kotisuomessa aina pysyvät..

Ootko kuullu, että Suomeen tulee ihan turistejakin?

no senki olis voinu kieltää niin ei olis tuo tauti nyt sekottanut koko maapalloa :O

Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
Keskity vaan siis positiivisiin tsemppiviesteihin , äläkä pahoita mieltäsi muunlaisista kirjoituksista (nehän vain kertovat niiden kirjoittajista jotain..)!

niin se kertoo sen että moni raskaana olevan pelkää toisissaan henkensä puolesta,. äidit pelkää vauvojensa/taaperoidensa puolesta. raskaana olevat äidit pelkää vanhempien lasten jäävän äidittömiksi kun tauti on vaarallinen raskaana oleville. voi se silloin ottaa päähän että tauti on väkisin tänne suomeenkin pitänyt hakea.

olen siis sama, kuin se joka kertoi täällä pari viikkoa sitten perheensä sairaskertomuksen :).

P.S Minä uskon edelleen vahvasti, että nuo syyttelyviestit ovat suurinosa provoamista,haluan todellakin uskoa niin. Muussa tapauksessa voisin ruveta todella miettimään, että missä meidän sivistyksen ja yleistiedon taso todella onkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
olen siis sama, kuin se joka kertoi täällä pari viikkoa sitten perheensä sairaskertomuksen :).

P.S Minä uskon edelleen vahvasti, että nuo syyttelyviestit ovat suurinosa provoamista,haluan todellakin uskoa niin. Muussa tapauksessa voisin ruveta todella miettimään, että missä meidän sivistyksen ja yleistiedon taso todella onkaan..

ei taida olla provoa vaan ihan aitoa pelkoa. mä oon raskaana ja esikoinen on vasta 2v, mulla on myös astma ja jo tavallinen flunssa ja yskä saa kehkot ihan tukkoon. en kuitenkaan pelkää vaan olen vain huolissani. ystäväni kuitnekin pelkää. odottaa esikoistaan ja pelkää ihan tosissaan. ei juurikaan muusta enää osaa puhua :( koko odotusaika on pilalla tuon pelon takia..

Ap:n pienelle paljon paranemisia ja voimia!<3 Toivottavasti pikkuinen paranee pian ja ette muut saa oireita ollenkaan tai hyvin lieviä vain! Jaksamisia sinne! Kurjaa katsella kun pieni sairastaa.

Ei kande välittää noista inhottavista viesteistä. Joiltakin vain puuttuu tilanne taju ja empatia. En ymmärrä miksi ihmisten pitää olla ilkeitä joka asiassa.

Buleria, ihana kuulla että voitte koko perhe jo hyvin!

Käytiin tänään terveyskeskuksessa ja siellä oli laitettu käsideseja joka nurkkaan (viimeinen vielä ulko-oven vieressä) ja lappusia oli pöydillä miten suojautua sikaflunssalta.

Lisäksi kaikki lasten lelut oli viety leikkipaikalta pois ja lääkäri ei enää kätellyt tullessamme vastaanotolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hayleys Comet:

Periaatteessa olen kyllä tässä samaa mieltä mutta pääasiassa siksi, että mä en ylipäätään lähtisi noin pienten kanssa reissaamaan ulkomaille. Näin osaksi kaikenmaailman tautien vuoksi ja mutta enemmänkin siksi, että en usko noin pienille ko reissujen teossa olevan mitään järkeä. Koto Suomesta löytyy pikkuisille ja isommillekin aktiviiteettia ja niitä pöpöjäkin, turha niitä on liian aikaisin lähteä ulkomailta hakemaan, reissaamaan kerkiää isompanakin.. mutta hei se on vaan mun mielipide, te muut reissatkaa rauhassa ja tuokaa lisää basilleja tänne Suomen kamaralle niin me muut saadaan ne teiltä tuliaisiksi. :D

Mutta joka tapauksessa pikkuiselle pikaista parenemista ja toivotaan että muut säästytte possulentsulta...

tätä täytyy kyllä peesata..

halua kenenkään aitoa pelkoa pilkata. En varmasti halua. Pyydän anteeksi vilpittömästi jos joku on saanut sen kuvan. En vain millään voi uskoa, että noin moni ihminen pelkää noin paljon tuota tautia. Kannattaa aina ennen hysterian alkua ottaa todella selvää mistä on kyse, ja luotettavista lähteistä hankkia tietoa. Esimerkiksi se, että yli 90% sirastaa taudin lievänä, on täyttä tutkittua faktaa. Tavan kausi-influensasta sensijaan ei voi sanoa samaa, sen saa huomattavasti useampi rajuna. Siitä huolimatta ihmiset ovat tehneet lapsia maa-ilman sivut ja eläneet pelkojensa kanssa. Mistä johyuu se, että nyt tämä virus saa aikaan tämmöisen hysterian? Mediastako?Ettekö hyvät ihmiset ymmärrä, että yleensäkin uutisointi perustuu ääri-ilmiöihin! Esim (ihan nyt vain yksi esimerkki) Espanjaa koskevat uutiset mitä suurimmissa määrin kertovat ETAn tekemistä iskuista tai muista rikoksista, mutta ei kai kukaan tervejärkinen nyt ole koskaan kuvitellut, että Espanjassa ei muuta tapahdukaan, ja että kaikki siellä asuvat ovat vähintäänkin terroristeja! Samaa uutissuodatinta on toki hyvää ja suotavaa käyttää tä,änkin asian kohdalla! Muistakaa hyvät ihmiset, että esim tupakka tappaa paljon varmemmin! Ok, huonoja ja kärjistettuyjä esimerkkejä, mutta tarkoituksena vain saada hysteerisesti pelkäävät ihmiset suhteuttamaan hieman pelkoaan ja hankkimaan asiatietoa.

Tämän hetken tieto on se, että ollaan siirrytty lieventämisvaiheeseen eli influenssa diagnosoidaan oireiden mukaan. Enää ei siis oteta niitä näytteitä kaikista oireilevista vaan sairaalahoitoa tarvitsevilta ja hoitohenkilökunnalta. Kapsiteetti ei riitä tutkimaan kaikkien näytteitä, vaikka mitä tehtäis. Tällä hetkellä Suomessa on vielä rauhallinen tilanne, mutta tilanne tulee muuttumaan muutamassa viikossa. Ja kun koulut alkaa, niin kahden viikon sisällä on täysi rähinä päällä.

Aikuisille rokote ei tuo juurikaan hyötyä, mutta tällä hetkellä kokeilussa olevalla lasten pneumokokkirokotteella saa ilmeisesti suht hyvän suojan. Rokotteen tulevat todennäköisesti saamaan hoitohenkilökunta, raskaana olevat, pitkäaikaissairaat, alle 3-vuotiaat lapset (muita en nyt tähän hätään muista).

Sikainfluenssa on muuten verrattavissa tavalliseen kausi-influenssaan, mutta riskiryhmä on vaihtunut. Eli kun tavallisessa kausi-influenssassa vanhukset ovat se suurin riskiryhmä, joissa kuolleisuutta esiintyy, niin nyt se on nuorempi väestö.

Ja nämä tiedot on saatu tänään sairaanhoitopiirin infektioylilääkärin pitämässä tiedotustilaisuudessa, joka perustuu THL:n ja STM:n tietoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
saako alla vuoden vanhalle antaa jo tamifluta?

pikaista paranemista pienelle,olen lukenut vain netistä aika nopeaan alkaa tehoaan 2-3päivää

Jossain oli ettei saa antaa..

Alle puolivuotiaalle ei saa antaa!!

juurihan oli jossain niistä haittavaikutuksista lapsille,mutta kumminkin oli että lapsiile sitä käytetään ja ihan alle 1 vuotiaillekkin

no, meidän 4kk sai kyl Tamiflu-kuurin profylaksiksi kun lähipiirissä oli sikainfl. tapaus. Joten, jos ette ko lääkettä ole käyttänyt, nin vi***ako tänne tuutte pätemään!!
Huh, eli voi antaa pienillekkin, annos menee painon mukaan. Lääkityksen aikana oli pari pvää korkea kuume ja yskää, mut eivät siltikään testanneet, todettiin vaan et on virusflunssa.
Nii, ja jos haluaa pilata raskausaikansa pelkäämällä, niin voi sitten vaikka pelätä jäävänsä auton alle...

Saraldo, etkö kuitenkin tarkoita kokeilussa olevaa sikainfluessarokotetta? Eikai pneumokokkirokote voi tohon auttaa, kun ensinnäkin penumokokki on bakteeri ja tää toinen virus..?

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tämän hetken tieto on se, että ollaan siirrytty lieventämisvaiheeseen eli influenssa diagnosoidaan oireiden mukaan. Enää ei siis oteta niitä näytteitä kaikista oireilevista vaan sairaalahoitoa tarvitsevilta ja hoitohenkilökunnalta. Kapsiteetti ei riitä tutkimaan kaikkien näytteitä, vaikka mitä tehtäis. Tällä hetkellä Suomessa on vielä rauhallinen tilanne, mutta tilanne tulee muuttumaan muutamassa viikossa. Ja kun koulut alkaa, niin kahden viikon sisällä on täysi rähinä päällä.

Aikuisille rokote ei tuo juurikaan hyötyä, mutta tällä hetkellä kokeilussa olevalla lasten pneumokokkirokotteella saa ilmeisesti suht hyvän suojan. Rokotteen tulevat todennäköisesti saamaan hoitohenkilökunta, raskaana olevat, pitkäaikaissairaat, alle 3-vuotiaat lapset (muita en nyt tähän hätään muista).

Sikainfluenssa on muuten verrattavissa tavalliseen kausi-influenssaan, mutta riskiryhmä on vaihtunut. Eli kun tavallisessa kausi-influenssassa vanhukset ovat se suurin riskiryhmä, joissa kuolleisuutta esiintyy, niin nyt se on nuorempi väestö.

Ja nämä tiedot on saatu tänään sairaanhoitopiirin infektioylilääkärin pitämässä tiedotustilaisuudessa, joka perustuu THL:n ja STM:n tietoihin.

Näin on... Nyt vain oikein huonovointiset testataan, muuten saa hoidon oireiden mukaan. Erikoissairaanhoitoon ohjataan vain, jos tarve vaatii eli samoilla hoitolinjoilla mennään kuin tavallisissa kausiflunssissa tai vuosittaisissa influenssatapauksissa. Älkää nyt hyvät ihmiset panikoiko, tähän influessaan meistä tulee sairastumaan moni ja moni jää sen sairastamatta tai sairastaa hyvin lievänä.

Pikku potilaan hoidon lomassa tulin kurkkimaan että minkä härdellin tämä ketju sai aikaan. Ja säpinäähän on. Voi elämä. Mie en kertakaikkiaan ymmärrä kuinka ihmisillä on aikaa/halua/viitseliäisyyttä ilkeillä/syytellä täällä toisiaan. Mutta jospa siitä joku jotain saa... :whistle: Suotakoon se heille.

Joku tuolla kommentoi että on silkkaa hulluutta raahata lapsia ulkomaille. Varsinkin näin pieniä. Joo, kaikilla olkoon mielipiteensä. Me jos emme matkustaisi Rodokselle niin emme näkisi sukulaisiamme jotka siellä asuvat. Nytkin olimme kyläilemässä tätimme, serkkujemme ja pikkuserkkujemme luona. Ihan juuri samalla tavalla kuin te ei-ulkomaan matkaajat kyläilette sukulaistenne luona. Pitäisikö meidän olla tapaamatta sukulaisiamme vain siksi koska perheessämme on pieniä lapsia? Ja täten siis olla matkustamatta muualla kuin suomen sisällä?

MUOKS. Kiitos kaikille asiallisista kommenteista! Buleria, kylläpäs tauti teitä koetteli. Onneksi olette jo voiton puolella! Hurjan kuuloista oli kuopuksenne sairastaminen. Onneksi kaikki päättyi hyvin.Kiitos sinulle faktoista ja kaikkea hyvää perheellesi. :hug:

Yhteistyössä