Muita "huonoja äitejä" paikalla, jotka eivät tänään aio ulkoilla lastensa kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitee kahdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei olla menossa ulos. Mitäs toi pieni siitä paljon hyötyy kun joutuu vaan istumaan rattaissa ja henkeenkin se pakkanen käy.
Ollaan vain kaikki hyvillä mielin sisällä :)

Ei meillä harrasteta ulkoilua varsinaisesti ollenkaan, itse en viihdy ollenkaan kun palelen sisälläkin ja lapset saa ulkoilla keskenään jos haluavat (asutaan korvessa) vaan eihän noi halua...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Asian vierestä:miten te itse jaksatte olla koko päivän sisällä? Itse teen toimistotöitä ja ulkoilen usen lasten kanssa illasta sen 0,5-1h. Koska tarvitse itse sitä raikasta ulkoilmaa.... Samoin viikonloppuna viimeistään puolen päivän jälkeen niin vanhemmat kun lapset vetävät ulkotamineta niskaan, koska ulos on päästävä.....

Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota "ei kestä olla sisällä koko päivää". Ei siis pahalla :) Vaan itse kyllä pystyn olemaan vaikka viikonkin sisätiloissa ilman minkäänlaista ahdistusta. Lasten kanssa toki ulkoilen mutta ei meille ole mikään ongelma olla pari päivää ulkoilematta.
Riippuu varmaan mihin on tottunut?

Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota "ei kestä olla sisällä koko päivää". Ei siis pahalla :) Vaan itse kyllä pystyn olemaan vaikka viikonkin sisätiloissa ilman minkäänlaista ahdistusta. Lasten kanssa toki ulkoilen mutta ei meille ole mikään ongelma olla pari päivää ulkoilematta.
Riippuu varmaan mihin on tottunut?[/quote]

Meilläkin näin, hyvin keksitään tekemistä sisälläkin...:)

Alkuperäinen kirjoittaja vilukissa:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Asian vierestä:miten te itse jaksatte olla koko päivän sisällä? Itse teen toimistotöitä ja ulkoilen usen lasten kanssa illasta sen 0,5-1h. Koska tarvitse itse sitä raikasta ulkoilmaa.... Samoin viikonloppuna viimeistään puolen päivän jälkeen niin vanhemmat kun lapset vetävät ulkotamineta niskaan, koska ulos on päästävä.....

Riippuu varmaan mihin on tottunut?

Kait se tosiaan on tottumuksesta kiinni..... Itsekään en ennen lapsia mikään ulkoiluihminen ollut, mutta jotenkin lasten kanssa taas on aina ulkoiltu ja nyt tämä ulkoilutarve on kait sitten jäänyt vähän niinkun päälle...

Minäkin kuulun ihmisryhmään jolla jo yks päivä sisällä alkaa hermoja koetella. Mutta muksut on päiväkodissa joten sen lisäks tuskin ulkoillaan. Jos olisivat kotona niin kyllä sitten ulkoiltas. Kohta ovatkin kolme viikkoa päiväkodista joululomalla joten eiköhän silloin ulkoilla joka päivä ellei olla kipeänä.

No me ollaan käyty näilläkin pakkasilla ulkona.. eli lähinnä kauppareissut ja pieni lenkki rattailla. Ei tuo isompi (2v) mitään sielä leiki, enkä ite tarkenis jäädä seisoskelemaankaan, mut kun on reilusti päällä niin pieni lenkki rattailla ei tunnu missään :)
Pikkunen nukkuu kyl 2-3h päikkäritkin ulkona, ja ihan lämpönen on ollu herätessään.

Vesisade ja kauheet loska-kura-kelit on ne sää-ilmiöt mitkä pitää meijät visusti sisällä, vaikka useemmankin päivän.

Mittaria ei oo joten en tiiä asteita.

Meillä 2 ja 1 vuotiailla raja tätä nykyään -15, Paleltuivat viikko sitten tunnin ulkoilusession päätteeksi niin että tärisivät kotiin tullessa. Päällä oli villapuvut ja reiman toppahaalrit, aluskerrastot ja lämpimästi asusteita. Jos tällaista pakaksta pitelee koko viikon, niin eiköhän me voida kyhyet happihyppelyt käydä tekemässä, mutta lapsiani en lähde tuonne palelluttamaan..

Meillä oli eilen -17 ja ulkoilin 4v ja 1kk. kanssa. Pienempi oli vuorattu vaunuun ja isommalla lämpoimästi päällä. Minä kai olen huono äiti, kun vein lapset ulos pakkaseen..... Sisällä koko päivän tulen mökkihöperöksi!

Täällä on -22, ja pian kun aurinko laskee niin alkaa taas kiristyä...tahtoisin niin ulkoilemaan, kuten tuo 4v myös, mutta vauvan kannalta hieman arveluttavaa lähteä pidemmäksi aikaa kuin 10min, varsinkin kun pakkasen lisäksi on kova vinkka.

Olisi kyllä tehnyt mieli olla sisällä, mutta lapset alkoi käydä toistensa kurkkuun, joten ulos mentiin. Ei meillä kyllä ole kuin 22 astetta pakkasta. Hyvin tarettiin, 1-vuotiaskin. Yhden lapsen äiti toivoi, ettei mentäisi ulos, mutta en mä voinut sitä yhtä sisällekään jättää. Ja se lapsi juuri viihtyi ulkona kaikkein parhaiten.

Me odoteltiin tänne asti että josko pakkanen vähän lauhtuisi mutta kun ei se lauhtunut niin pieni happihyppely tehtiin lasten kanssa. Eivätkä paleltuneet. Nyt pidetään hyvillä mielin takassa valakiaa ja nautitaan lämmöstä :wave:

Mä kyllä luulen, ettei ehditä tänään. Aamupäivällä meillä oli tyttären kummitäti kylässä, nyt ovat nukkumassa ja kun heräävät, syödään, käytän heidät suihkussa ja sitten mennään mamman ja papan luo kyläilemään. Minä en kyllä yleensä jaksa kokonaista päivää sisällä kykkiä, koska olen tottunut ulkoilemaan aina päivittäin, eivätkä lapset täällä kaksiossa oikein keksi kehittävää tekemistä vaan alkavat riehua ja härnätä vaan toisiaan. Helpommalla pääsen kun ulos meen:D

En pidä ketään huonona äitinä mutta me ollaan oltu joka päivä tällä viikolla ulkona. Hieman vähemmän aikaa kuin yleensä mutta silti. Kunnolla päälle ja lapsille lupa riehua ulkona.