Muita joiden isovanhemmat eivät pidä yhteyttä lapsenlapseensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äippä

Vieras
Meillä on 3v poika, isovanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa poika.. Emme ole koskaan olleet läheisiä, raskaudesta olivat kuitenkin iloisia ja lupasivat auttaa kaikintavoin... VAuva-aikana pitivät yhteyttä, sitten pikkuhiljaa loppui... Mummo on siis eksän äiti, eivät ole miehen kanssa tekemisissä ja olivat iloisia erosta ja lupasivat auttaa ja pysyä meidän elämässä mukana... Eipä ole näkynyt ja erosta jo 6kk:(. Jouluna tai synttäreillä eivät muista, eivät vastaa tekstareihin jne... Poika kasvaa ja ihmettelee kokoajan enemmän miksei toisenpuolen mummo käy, pappaa ei edes osaa ikävöidä, ovat niin vähän nähneet.:( Mitä tässä voi tehdä?

ex-miehen vanhemmat euvät ole ollenkaan kiinnostuneita lapsistani.
suurin lahja minkä voit itsellesi antaa on olla välittämättä, unohda heidät. kulutat vaan turhaan voimia moisen asian pähkäilyyn :hug:

Mietin vain miten selitän pojalle, miksei mummo pidä yhteyttä... En tajua miten voivat hylätä ainoan lastenlapsensa, eivät voi olla eksän puolelle, kun eivät ole hänenkään kanssa väleissä:(

Yksi isovanhempi ei pidä yhteyttä. On käynyt jokaisen ristiäisissä, mutta ei pidä yhteyttä meihin, eikä ole kiinnostunut lapsenlastensa asioista, eikä ole edes paikalla jos käymme kylässä. Lapset eivät edes pidä isovanhempanaan, on vain Etunimi joka asuu Vaarin luona.

Joo ei pidä ei. Ei odotusaikana eikä sen jälkeen kun lapset on syntyneet . Asutaan samalla paikkakunnalla ja jos törmätään vaikka kaupassa, niin kyllä juttelee lapsille mut se jää aina siihen. Yhdenkään lapsen ristiäisiin ei ole tullut milloin minkäkin verukkeen perusteella. Joten annan olla enkä lapsillekaan asiasta puhu sen enempää. Ollaan tyytyväisiä siihen mitä tippuu.

ennemmin ei suhdetta ollenkaan kuin huono ja väkisin pakerrettu sellainne.

Alkuperäinen kirjoittaja yh-äippä:
Mietin vain miten selitän pojalle, miksei mummo pidä yhteyttä... En tajua miten voivat hylätä ainoan lastenlapsensa, eivät voi olla eksän puolelle, kun eivät ole hänenkään kanssa väleissä:(

Lapsi suree aikansa, mutta unohtaa. Sinuna en edes yrittäisi. Jos voi laittaa välit tuohon jamaan oman lapsensa kanssa, niin mitäpä yhdestä lastenlapsesta.

Onhan teillä sentään ne toisen puolen isovanhemmat? Itse en selittäisi lapselle mitenkään ´, hoksaa asian oikean laidan itsekin joskus ja mitä se hyödyttää. Panosta olemassa oleviin suhteisiin ja iloitkaa niistä.

kyllä se poika sen aikanaan unohtaa,,usko mua.
eikä sun tarvi selitellä mitään,,mä vastasin mun pojalle kysyessään vaan että en tiedä.

Onhan meillä mun äiti, muita pojalla ei olekaan mun lisäksi.:( Isä eikä muutkaan sukulaiset pidä yhteyttä, kummeihin ei oo mitään suhdetta, ovat vain "äidin kavereita"... Onneksi on sentäs mummi!!

hei!meilläkin hiukan tuollainen tilanne toiset mummit&papat polttivat suhteen lapsiimme jo melkein vuosisitten.toinen mummi on kiireinen työssään ja muistaa kyllä,mutta esim kyläilemään lapsia vain katsomaan ei tule.asumme samallapaikkakunnalla.ja meillä muuten hyvät välit hän vain niin kiireinen että harmittaa saisi tietty olla mummo lapsille enempi.pappa taasen asuu kaukana joten se tapaamisilla esteenä

hei!meilläkin hiukan tuollainen tilanne toiset mummit&papat polttivat suhteen lapsiimme jo melkein vuosisitten.toinen mummi on kiireinen työssään ja muistaa kyllä,mutta esim kyläilemään lapsia vain katsomaan ei tule.asumme samallapaikkakunnalla.ja meillä muuten hyvät välit hän vain niin kiireinen että harmittaa saisi tietty olla mummo lapsille enempi.pappa taasen asuu kaukana joten se tapaamisilla esteenä

Omaa isääni lapsi ei miellä isovanhemmaksi ollenkaan. Muut kuolleet/ asuvat 12h matkan päässä.

Onhan se surullista ja katkeraakin joskus kun näkee miten muissa perheissä isovanhemmat ovat lapsille tärkeitä. Ja on älyttömän helppoa elämää kun on edes joskus lapsenvahti, vaikka edes hätätilanteita varten. Minä menen seuraavan lapsen synnyttämäänkin yksin.

Mutta onneksi meillä on perheessä kaikki hyvin ja onnea riittää, se tuntuu olevan harvinaista nykyään.

Yhteistyössä