muita joiden seksielämä nollissa miehestä johtuen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kivaa

Vieras
Moi. Nyt on pakko kysellä kohtalotovereiden perään, alkaa jo niin ahdistamaan tämä meidän tilanne. Otsikko jo kertoo, mistä kyse. Olemme siis liki 30-v pari ja esikoinen tulossa. Ennen raskauttakaan emme mitään pupuja olleet, mutta silloin nyt ehkä 2-3 kertaa viikossa seksiä harrastettiin. Nyt olen siis rv 26 raskaana ja tuntuu, ettei miestä haluttaisi enää koskaan. Painoa minulle on tullut 3 kiloa (olen muutenkin hoikka) eli lähinnä tämä painon lisäys näkyy rinnoissa ja pyöristyneessä vatsassa. Nyt en halua, että kukaan takertuu tähän paino asiaan, eli en tarkoita missään nimessä, että suurempi painonlisäys voisi johtaa miehen haluttomuuteen, lähinnä haluan vain kertoa ja poissulkea syitä, miksi mies on haluton.

Eli, ulkonäöllisesti en ole juuri muuttunut, panostan itseeni, puhtauteeni, harrastan liikuntaa, käytän kivoja alusvaatteita, mutta kun ei niin ei. Viime aikoina olemme myös riidelleet asiasta rankasti. Minua loukkaa kun hän ei halua enää koskaan minua(ainakaan siten että tekisi itse aloitteen) ja harrastamme seksiä max 1 krt/ vko. Olen kysynyt asiasta ja mitään kunnon vastausta hän ei anna. Muuten suhteemme on hyvä ja sisältää paljon fyysisiäkin huomionosoituksia, haleja, suukkoja, hierontaa, lähekkäin nukkumista, helliä sanoja. Itse seksi ei vaan miestä ilmeisesti kiinnosta. Mistä moinen voi johtua ja jääkö tilanne tällaiseksi vauvan syntymänkin jälkeen.?

Olenko ainoa, vai löytyykö muita?

kenties mies pelkää satuttavansa sinua tai vauvaa. meillä mies oli ainakin esikoista odotettaessa tosi varovainen, vaikka mä sanoin ettei se vauva siellä mahassa mitenkään kärsi. saattaa olla että kun kaikki on niin uutta niin mies ei oikein osaa toimia... koettakaa keskustella, kyllä se vire sieltä vielä löytyy =)

Alkuperäinen kirjoittaja ei kivaa:
ja harrastamme seksiä max 1 krt/ vko.

Meillä mies ei ole "yrittänyt mitään", tosin ollaan niin alussa että mullakin on seksihalut kadoksissa (rv 9). Pakko vaan kommentoida tuohon ylläolevaan... Musta 1 kertaa viikossa on aika paljon... Me ei ennen raskauttakaan sen useammin harrastettu seksiä, joskus harvemminkin. Toisaalta, pareilla on niin erilaiset tyylit tässä asiassa, että jos tuo sinusta tuntuu tosi vähältä, kannattaa yrittää puhua miehen kanssa vielä. Luulen, että kyseessä voi olla jonkinlainen pelko vauvan satuttamisesta. Tai jos mies vaikka pelkää että vauva näkee hänen vehkeensä tai jotain...? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei kivaa:
Moi. Nyt on pakko kysellä kohtalotovereiden perään, alkaa jo niin ahdistamaan tämä meidän tilanne. Otsikko jo kertoo, mistä kyse. Olemme siis liki 30-v pari ja esikoinen tulossa. Ennen raskauttakaan emme mitään pupuja olleet, mutta silloin nyt ehkä 2-3 kertaa viikossa seksiä harrastettiin. Nyt olen siis rv 26 raskaana ja tuntuu, ettei miestä haluttaisi enää koskaan. Painoa minulle on tullut 3 kiloa (olen muutenkin hoikka) eli lähinnä tämä painon lisäys näkyy rinnoissa ja pyöristyneessä vatsassa. Nyt en halua, että kukaan takertuu tähän paino asiaan, eli en tarkoita missään nimessä, että suurempi painonlisäys voisi johtaa miehen haluttomuuteen, lähinnä haluan vain kertoa ja poissulkea syitä, miksi mies on haluton.

Eli, ulkonäöllisesti en ole juuri muuttunut, panostan itseeni, puhtauteeni, harrastan liikuntaa, käytän kivoja alusvaatteita, mutta kun ei niin ei. Viime aikoina olemme myös riidelleet asiasta rankasti. Minua loukkaa kun hän ei halua enää koskaan minua(ainakaan siten että tekisi itse aloitteen) ja harrastamme seksiä max 1 krt/ vko. Olen kysynyt asiasta ja mitään kunnon vastausta hän ei anna. Muuten suhteemme on hyvä ja sisältää paljon fyysisiäkin huomionosoituksia, haleja, suukkoja, hierontaa, lähekkäin nukkumista, helliä sanoja. Itse seksi ei vaan miestä ilmeisesti kiinnosta. Mistä moinen voi johtua ja jääkö tilanne tällaiseksi vauvan syntymänkin jälkeen.?

Olenko ainoa, vai löytyykö muita?

Aluksi minä en halunnut ollenkaan, seksi ei käynyt edes pienessä mielessänikään. Mutta sitten raskauden puolessa välissä haluni palasivat osittain. Huomasin kuitenkin, että mieheni ei tehnyt aloitetta koskaan, mutta oli kyllä aina suostuvainen seksiin kun minä tein aloitteen. Jossain vaiheessa sitten tuskaannuin ja kysyin, että miksi tämä on näin. Hän vastasi minulle, että hän ei halua missään nimessä minulle sellaista olo, että hän painostaisi minua seksiin vaan hänestä on ollut parempi, että se aloite on tullut minulta. Minusta vastaus oli aivan ihana ja arvostin sitä todella paljon.

Ymmärrystä vain kehiin, niin kyllä te tästäkin asiasta selviätte kunnialla.

Mulla rv 38+3 menossa ja olemme tänä raskausaikana rakastelleet ainoastaan kerran joskus alkuviikkoina. Mies sanoo vauvan olevan hänelle tosi tärkeä, eikä halua vahingoittaa häntä seksillä. Pelkää, että se voisi aiheuttaa keskenmenon alkuaikoina tai muita vaurioita pidemmällä ajanjaksolla. Minulle tilanne oli vaikea, koska keskiraskaudessa halut olivat huipussaan ja tivasin seksiä. Mietin myös olenko todellakin niin kauhean näköinen masuni kanssa, ettei toisen tee mieli minuun koskea. Silloin vasta mies tajusi kertoa todelliset ajatuksensa ja pelkonsa. Minulla sen verran itsepäinen mies, kun hän jotakin päättää niin se päätös kanssa pitää :) Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä tilanne ja nyt ei edes tee mieli, kun on jo niin tukala olo aina välillä. Tiedänpähän ainakin, että mies tulee rakastamaan lasta paljon :)

Jutelkaa asiasta! Sillä se selviää, sillä ei ole mukava ajatella turhia mörköjä!

Meillä on kanssa seksin harrastaminen vähentynyt raskauden myötä ja miehestä johtuen. Kaikki on muuten hyvin ja mies hellittelee muuten mutta seksi ei enää kiinnosta. Sanoo sen johtuvan siitä että pelkää satuttavansa minua tai vauvaa ja on vaikea saada oikea fiilis päälle... Kyllä sen tietyllä tavalla ymmärtää että voi olla vaikeaa hurjastella jos ajatuksissa on että tässä on tulevan lapseni äiti... Mutta kyllä asia harmittaa kun haluaisi olla haluttava ja seksikäs vaikka maha alkaa kasvamaan (ja omasta mielestäni olen!). Jokusen kerran on tässä jo saanut huonon mielen tämän asian kanssa. Toivottavasti asiat paranee...

Laura rv 15+

Kerta viikossa, oi oispa... exän kanssa oli monta kertaa viikossa, jopa päivässä, mutta nykyisen kanssa ei ollut alussakaan kuin se n. kerta viikossa ja nyt hyvä kun kerta kuukaudessa. Ihan normaalia, että hommat vähenee kun ollaan oltu kauemmin yhdessä ja vauvakin nyt pohdituttaa varmaan. Älä ainakaan ryhdy riitelemään asiasta, se saa miehen vetäytymään vielä enemmän.

Kiitos. Pelkästään asiallisia kommentteja on tullut, vaikka ajattelin että ilkeitä kommentteja varmaan tulee. Sitä vaan ajattelee, että kun omasta mielestään on ihan elämänsä kunnossa ja olokin on upea, niin miksi mies karttelee. Ja tosiaan, kerta viikossa on "tahti" jolla on menty, mutta korostan että noista kerroista 95% on ollut minun tekemästäni aloitteesta. Eli pointtini asiasssa oli lähinnä se, että minua loukkaa, koska en selvästi ole mieheni mielestä enää yhtä haluttava kuin ennen=(
Mutta, kiitos kommentoineille ja vielä saa kommentoida=)

Alkuperäinen kirjoittaja alkup...kommentoi:
Kiitos. Pelkästään asiallisia kommentteja on tullut, vaikka ajattelin että ilkeitä kommentteja varmaan tulee. Sitä vaan ajattelee, että kun omasta mielestään on ihan elämänsä kunnossa ja olokin on upea, niin miksi mies karttelee. Ja tosiaan, kerta viikossa on "tahti" jolla on menty, mutta korostan että noista kerroista 95% on ollut minun tekemästäni aloitteesta. Eli pointtini asiasssa oli lähinnä se, että minua loukkaa, koska en selvästi ole mieheni mielestä enää yhtä haluttava kuin ennen=(
Mutta, kiitos kommentoineille ja vielä saa kommentoida=)

Nuo kerrathan on varmaan määrällisesti juuri niin oikeita suhteutettuna mihin itse on tottunut. Joillakin pöllytellään joka toinen päivä ja toisilla kerran kuussa ja joillakin vaikka harvemmin - ja silti yhtä hyvät suhteet on kysessä :) tai onnelliset.

Mutta uskoisin, että miehesi aristelee tehdä aloitetta, ehkä hän tiedostamattaankin vähän varoo sinun satuttamistasi. Voisit vaikka yrittää salaa vihjailla että seksi on ihan ok myös raskauden aikanakin - osa miehistä voi kokea sen painostamisena, että pläjäytät hänelle että nyt kyllä pitäisi enemmän pampsutella ja painostaminenhan voi johtaa mielenkiinnon lopahtamiseen. Miehethän ovat saalistajia :) Anna hänelle mahdollisuus olla se joka lähestyy sinua - vaikka joutuisit olemaan muutaman viikonkin ilman - olen varma että miehesi hormoonit alkavat hyrräämään - käytä tuo väliaika oikein extrapaljon huomiota siihen miten pukeudut, liikut, puhut hänelle jne - yritä olla niiiiiin i h a n a kun vain voit olla ja niin että olet mahdollisimman viehättävä, mutta et tyrkytä itseäsi hänelle... Miehesi varmasti himoitsee sinua, teillä on aktiivinen pumpsuttelu ollut aiemminkin, nyt hän ehkä ei oikein tiedä miten toimia, ja jos olet aina se joka tekee aloitteen, noidankehä on valmis ja siitä tapojen muuttaminen on taas hankalaa...

Aina välistä joutuu tekemään näitä töitä suhteissa ja yleensä juuri tällaiset raskaus, lapsen saanti jne on ne haasteet, mutta taatusti on vaivan arvoista... tsemppiä ja onnellista odotusta. Äläkä stressaa itseäsi liikaa tuolla asialla, sekin voi vaikuttaa siihen, että miehesi aristelee aloitteen tekemistä...

Ja onhan sinulla joku pikku surrutin, jolla voit itseäsi avustaa jos tulee pidempi tauko :) ?

enniliinille: Juu, apuvälineitä on omasta takaa, mutta lähinnä tämä onkin psyykkinen juttu minulle, ei niinkään puutetila=)

Ihanaa odotusta meille kaikille!

Ihan on tuttu ongelma täälläkin, tosin jatkunut jo pidempään kun viikkojakin on jo 38+6 :)
Ja vaikeea ei siis ole puute, vaan se että kokee itsensä "torjutuksi" kerta toisensa jälkeen, vaikka kuinka yrittäisi olla ihana, seksikäs, hyvin pukeutuva ja vaikka mitä muuta.. Loukkaantumisen tunne on kyllä todella suuri, varsinkin kun itse pidän ulkomuodostani paljon.
Mutta tosiaan kuten joku aiempikin sanoi, tämä aihe on se josta ei ehkä ainakaan kaikille miehille kannata puhua suoraan.. Itse otin asian esille, ja seurauksena oli vain entistä suurempi vetäytyminen. Eli mies selvästi vaivautuu jo kaikesta mikä vähänkin viittaa edes siihen että minä haluan, hän ei.
Syyllistäisin myöskin vähän noita neuvolan oppaita, joissa kyllä kaikissa kerrotaan että osa naisista menettää halunsa, osa taas haluaa entistä enemmän. Ja annetaan siis ymmärtää että mies haluaa joka tapauksessa! Vaikka olen huomannut että monia vaivaa tämä miehen haluttomuus..

Ihan perseestä kun joka tuutista toitotetaan, miten naista ei haluta ja miten miehen pitää ymmärtää, että halut vähenee. Missään en ole törmännyt vastaavaan, että odottavaa äitiä infottaisi siitä, että miehen seksuaalinen halukkuus vähenee. Mietityttää vain tilanne vauvan syntymän jälkeen, kun yövalvomiset yms saattaa stressata, että mahtaako ne halut enää siitä palautua.
Itse sama tilanne ja nyt rv 31.

Meilla mies ei halua seksia siksi, etta hanen mielestaan on jotenkin perverssia harrastaa seksia vauvan lasnaollessa... Tahan on siis tyytyminen, ei toista voi pakottaakaan. Onneksi omatkin halut ovat suurimman osan raskautta olleet aika vaisut, valilla kylla haluttaa kovastikin. Pidamme huolta laheisyydesta muuten. Eikohan tassa viela muutaman kuukauden jaksa odottaa, sitten maistunee seksi entista paremmalta!

Yhteistyössä