Muita joiden taaperot eivät ole käyneet koskaan uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Mä en oikein ymmärrä, että sanotaan syyksi ettei itse ole uimahalli-ihminen. Meneekö itsekkyys lapsen edelle? Ei voi sen verran joustaa, että lapsi pääsee uimahalliin? Minäkään en ole puistoihminen, mutta käyn siellä kuitenkin, lastemme vuoksi.

mä jo kirjoitinkin että en ole itse uimahalli-ihminen, mutta kyllä lapseni takia siellä voisin käydä. Mutta meillä tuo 2-vuotiaan arkailu ja veden pelko "hivenen" jarruttanee asiaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Mä en oikein ymmärrä, että sanotaan syyksi ettei itse ole uimahalli-ihminen. Meneekö itsekkyys lapsen edelle? Ei voi sen verran joustaa, että lapsi pääsee uimahalliin? Minäkään en ole puistoihminen, mutta käyn siellä kuitenkin, lastemme vuoksi.

Ihan samoin aatoksin. Myönnytyksiä tehdään lasten vuoksi. Onhan se toisinaan useamman lapsen kanssa aika hektistä se uimahalli- ja rantareissu, mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että se kannattaa. Silloin kun kaikki lapset lähtee mukaan, lähteeä myös molemmat aikuiset. Eikö teillä sartsukka onnistuisi näin?

25km vai onks jopa 40km lähin uimahalli.Ja tosiaan mies on pitkiä päiviä töissä.Siksi minulla ei ole omaakaan aikaa kun ei ole muita lapsenammoja.

No, elämässä on vain tuntunut olevan muutakin tekemistä. Itse saan lisäksi uimahallista silmätulehduksen ja alan oksentamaan kloorihalleissa (kloori=> migreenikohtauksen kaltainen tila). Otsonivesihallit ovat harvassa.

Kahdella kolmesta uimahalleissa käyneistä lapsista on sama pahoinvointiongelma, ja lääkärintodistus koulua varten. Kamala homma kesällä luonnonvesissä saada uimataito heidän osaltaan samalle tasolle kuin ikätovereilla, sillä tässä maassa pitää osata uida.

Onneksi on muutama uimataidon päälle ymmärtävä kaveri, joka poikien ollessa alakouluikäisiä piti heille yksityistä uimakoulua.

Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:

Miksi pitäisi jatkuvasti siellä uimahallissa ravata ?

Jatkuvasti? Enhän mä niin ole sanonut että siellä pitäis joka päivä käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mä jo kirjoitinkin että en ole itse uimahalli-ihminen, mutta kyllä lapseni takia siellä voisin käydä. Mutta meillä tuo 2-vuotiaan arkailu ja veden pelko "hivenen" jarruttanee asiaa.....

Itse kyllä suosittelisin kokeilemaan. :) Loppupelissä noiden pienten pelot saattavat mennä nopeastikin ohi, muut lapset leikkimässä lämpimässä lastenaltaassa voi olla aika hyvä houkutus 2v:lle.

Ottaa vaan asenteen että kokeillaan nyt huvikseen, hankkii lapselle vaikka kivat kellukkeet mistä tämä tykkää ja puhuu että mennään leikkimään tuollaiseen kivaan/jännään paikkaan ja antaa lapsen sitten mennä ihan omalla tahdillaan.

Sinänsä olen huono puhumaan kun omat lapset ovat aina rakastaneet kylpemistä ja käyneet uimahalleissa jo vauvasta asti. Mutta siis sillä kokemuksella voin kuitenkin sanoa että lapsille nuo uimareissut voivat olla mitä parasta viihdykettä.

Mun viisivuotiaskaan ei oo käynyt uimahallissa vielä.

Kylpylässä on käynyt, maauimalassa myös, uimarannalla, hiekkamontuilla uimassa, uima-altaassa hotellissa ja tuttavien pihoilla, hyppinyt veteen veneen perästä, jne.

3 v ei oikein diggaa meressä uimisesta, mutta vesileikit kiinnostaa, kahluualtaassa polskii usein takapihassa, maauimalaa rakastaa, jne. Mutta uimahallissa ei oo hänkään käynyt.

Itse oon enemmän Caribia-tyyppiä kuin uimahallityyppiä, siksi vien muksut mielummin kylpylään. Sama kai se on, missä veteen ja uimiseen totuttelee :D

Enkä mä tykkää esim. huvipuistoista jne mutta kuitenkin lapsien vuoksi sinne silloin tällöin uhraudun, jalkapallosta, jääkiekosta en senkään vertaa mutta lapsi saa niitä kuitenkin harrastaa ja minä jopa katson kentän laidalla, ihan vain lapsen vuoksi.

Tyttö 2,5v eikä koskaan ole ollut uimahallissa saatikka rannalla. Tänä kesänä olis tarkoitus tuonne rannalle mennä, rakastaa vedellä touhuumista joten tulee olemaan varmaan innoissaan. Kunhan nää ilmat ny pysyis lämpimänä niin tuo merivesikin vähän tuosta lämpenisi.

Yhteistyössä