Muita joilla mies avioliittoa vastaan?=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitämitä

Vieras
Eli onko muilla ollut samanlaista tilannetta;oltu jo muutama vuosi yhdessä,mahd.lapsikin ja hyvin menee yhdessä,mutta mies on aivan vastaan avioliittoa/häitä,jo ihan ajatuksenakin?=/
Siis mun mies vaa toteaa että ei nyt,sit joskus!vetoaa aina vaa rahaan ja siihen ettei tykkää juhlista=Orahaa ei tarvitse paljoa häihin käyttää(ihan maistraatti mulle riittäisi)ja mua kyllä harmittaa että mies ei ton vertaa pystyisi juhlissa(ees omissaan!)olemaan=O
En ole asiasta tivannut enkä painostanut,pari kertaa asiallisesti asiasta kysynyt/maininnut,koska itse ´haluaisin naimisiin mennä sillä rakastan miestäni ihan hirveesti mutta toki tiedän että enhän voi miestä pakottaa=)
Minua vain suoraan sanoen ihan *itusti harmittaa kun en ota selkoa mitä mies ajattelee ja mikksi on noin vastaan avioliittoa,loppujenlopuksi?

siispä;kysymys kuuluu:luuletteko että mies ei vaan halua sitoutua ns.enempää vai mikä ihme on?oma olo vaa auttamatta tuntuu ontolta vaikka miestä yritän samalla ymmärtää ja kunnioittaa hänen päätöstään=/

Sama tilanne mutta minä en halua naimisiin. Moneen vuoteen mies ei ole asiasta enää puhunut, taitaa olla hyväksynyt sen ettei minun kanssani saa prinssihäitä.

Kyse ei ole sitoutumisesta koska avioliitto ei estäisi minua eroamasta. Otan liiton nytkin vakavasti.

Mun ex-mies oli avioliittoa vastaan ja kaksi lasta meillä oli. No jälkikäteen ajatellen onneksi ei naimisiin suostunut kun oli sitten koko ajan pyörittänyt muita naisia mun rinnalla

Meillä mies kyllä menis naimisiin, mutta mä en näe mitään syytä siihen. Meillä on ihan hyvä näin, on lapsia, ollaan sitouduttu toisiimme, on talo ja vaikka mitä. Miksi meidän pitäisi mennä naimisiin, tehdä joku paperi että tää olis virallista? Onhan meidän lapset ja omaisuus jo nyt virallisestikin meidän. En vaan tajua, mikä siinä naimisissa olossa on se juttu?

Me päätettiin, että kun kuitenkin yhdes ollaan, niin sama mennä avioon. Ei koskaan voi tietää, mitä elämässä sattuu. Saapahan sitten leskeneläkettä jos huonosti käy. Avopuolisolle leskeneläkettä ei makseta. Ja onpahan tuo omaisuuden jako mutkatonta, kun on avioliitossa, jos toiselle huonosti käy. Mutta jospa tässä monta kymmentä vuotta sais toisen rinnalla kulkea <3

niin siis minäkin otan liittoni vakavasti ja on toki ihan yhtä helppoa erota avioliitostakin,mutta jotenkin se vain olisi tietynlainen "täydennys"suhteelle...=)en ole varma ymmärsittekö mitä tarkoitin,hyvä ku itekkään...ja haluaisin saman sukunimen ku miehellä ja muksulla!ja haluaisin sen naimisiinmenon kautta,en pelkällä nimenvaihdoksella(sen verran romantikko kai olen).Mutta tosiaan,tää asia vaivaa mua ja masentaa,koska itse olilsin jo vaikka heti valmis naimisiin menemään mut mies tyyliin jo oksentaa ku asiasta joskus mainitsin=ODjos mies haluaa mun kaa olla,niin miksi ei voi mennä naimisiin kun ei ole ikinä edes sanonut ettei esim.uskoisi avioliittoon tms=(

Mä haluaisin naimisiin ja mies kuulemma sitten joskus. Koskaan ei ole sopiva aika. Ei ole rahaa tai on kaikkea muuta. Sanoinkin sille, että jos et halua naimisiin ja mä haluan, niin etsit'äänkö sellaiset kumppanit jotka haluaa samaa? Haluaa kuulemma olla mun kanssa ja mennä naimisiin, muttei osaa sanoa koska. Ärsyttää.

Meillä on kanssa niin, että mies haluaisi naimisiin mutta mulle riittäisi tämä nykyinen avoliitto. Ja tämä oikeastaan siksi että inhoan juhlia ja varsinkin juhlan keskipisteenä olemista. Jos mentäis naimisiin niin haluaisin pienen ja oman näköisen "juhlan", vaikka vaan ihan lähimmät ihmiset mukaan. Mutta miehellä vähän toisenlaiset ajatukset...

niin en siis virallistusta(mustaa valkoisella) ole hakemassa suhteelle,se vain muuten on minulle tärkeä asia..ja meillä on asiat hyvin,mutta en näe myöskään syytä sille miksi ei voisi mennä naimisiin,jos yhdessä halutaan olla,eihän se paha juttu ole?ei se kuolemantuomio ole,vaikka siltä on nyt ruvennut tuntumaan,siis miehen näkökulmasta=O

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä haluaisin naimisiin ja mies kuulemma sitten joskus. Koskaan ei ole sopiva aika. Ei ole rahaa tai on kaikkea muuta. Sanoinkin sille, että jos et halua naimisiin ja mä haluan, niin etsit'äänkö sellaiset kumppanit jotka haluaa samaa? Haluaa kuulemma olla mun kanssa ja mennä naimisiin, muttei osaa sanoa koska. Ärsyttää.

tiedän miltä tuntuu=O

Me emme mene myöskään naimisiin ja syy se, etten minä halua. Mies puhuu siitä ajoittain. Fakta on se, että vaikka olemme olleet kuusi vuotta yhdessä ja meillä yksi, maailman ihanin tyttö 3v., niin minä haluan vain kerran naimisiin ja nyt en ole ollenkaan varma, että mieheni on se, jonka kanssa sitten rakennan sen avioliiton ...

Yhteistyössä