Muita joille masunnuslääkkeet aiheuttaa hikoilua?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hikoilua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hikoilua

Vieras
Liikahikoilua siis?

Itse aloitin masennuslääkkeet noin puolitoista vuotta sitten ja nyt olen vuoden kärsinyt päänalueen lisääntyneestä hikoilusta.

Ensin en osannut yhdistää näitä kahta toisiinsa, mutta nyt alkaa tuntua siltä että se on tuo masennuslääke joka aiheuttaa tuon liikahikoilun. Monissa paikoissa lukeekin että masennuslääkkeet lisäävät hikoilua, onko se näin?

Onko teillä auttanut masennuslääkkeen vaihto ja mikä olisi sellainen masunnuslääke mikä ei aiheuttaisi liikahikoilu?

Syön nyt Sertralin Orionia 50mg, yhen tabletin päivässä.
 
Mulla Xanor(bentso, ei masennuslääke) aiheuttaa inhottavaa hikoilua. Veemäistä kun ei pysty ilmankaan olemaan. Ja kun tarvii vain sillloin, kun on jonnekin meno. ja juuri silloin ei haluis hikoilla :D

Mutta en osaa vastata kysymykseesi. Mutta kamppailen vaan saman asian kanssa.
 
Sehän siinä just on, että ilman masennuslääkkeitä ei pysty olemaan ja siten tälle hikoilulle ei voi mitään :( Koitin jopa pienentää annosta, mut masennusoireet palasivat joten ei auta sekään. Mielummin kai sit hikoileva mut henkisesti tasapainossa, kun masentunut ja ei hikoileva... :( :)
 
Kyllä, jotkin masislääkkeet aiheuttaa hikoilua. Mulla kokeiltu nyt viim 6v aikana ties ja mitä (myös mainitsemaasi lääkettä) ja osa aiheuttaa hikoilua, osa kamalaa, siis aivan _kamalaa_ syömishimoa, osa ruokahaluttomuutta, osa jotain muuta....

Mutta lähes aina ne jotain aiheuttaa, muutakin kuin sen että ne auttaisi. Tällä hetkellä itse kamppailen kaksisuuntaisen kanssa ilman lääkkeitä juurikin siksi kun en jaksanut enää sivuoireita.
 
Mä tarvitsisin ahdistukseen lääkkeen, mutta mulla tulee kauhea fyysinen pahoinvointi ja sydänongelmat jokaisesta lääkkeestä. Sen takia menen vain Xanorilla. Siitä ei tule onneksi kuin väsy ja hikoilu. Pahaksi onneksi toleranssi yrittää kasvaa nopeasti.
 
Kyllä, jotkin masislääkkeet aiheuttaa hikoilua. Mulla kokeiltu nyt viim 6v aikana ties ja mitä (myös mainitsemaasi lääkettä) ja osa aiheuttaa hikoilua, osa kamalaa, siis aivan _kamalaa_ syömishimoa, osa ruokahaluttomuutta, osa jotain muuta....

Mutta lähes aina ne jotain aiheuttaa, muutakin kuin sen että ne auttaisi. Tällä hetkellä itse kamppailen kaksisuuntaisen kanssa ilman lääkkeitä juurikin siksi kun en jaksanut enää sivuoireita.

Ruokahaluttomuus voiskin olla ihan ok, mutta riippuen tietenkin voimakkuudesta. Se on harmi kun näillä lääkkeillä on niin paljon noita sivuvaikutuksia. Itse tosiaan koitin mennä puolikkaalla lääkeellä, mut ei siitä mitään tullut. Pakko syödä kokonaista.

Harmi kun sinä et voi lääkkeitä syödä, toivottavasti pystyt elämään ilman lääkkeitä ja vointisi ei mene kovin pahaksi. Toivon sitä todella :)
 
Mä tarvitsisin ahdistukseen lääkkeen, mutta mulla tulee kauhea fyysinen pahoinvointi ja sydänongelmat jokaisesta lääkkeestä. Sen takia menen vain Xanorilla. Siitä ei tule onneksi kuin väsy ja hikoilu. Pahaksi onneksi toleranssi yrittää kasvaa nopeasti.

Niin, onhan hikoilu parempi kuin fyysinen pahoinvointi ja sydänongelmat. Alkaa tää hikoilukin jo ärsyttämään kun vaatteet kastuu oli sittet kesä tai talvi ja kokoajan sellanen nihkee olo.

Ehkä ne joskus kehittää lääkkeitä joilla ei ole sivuvaikutuksia, mut ehkä se on mahdottomuus.
 

Yhteistyössä