Muita jotka näkevät paljon painajaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

idunnor

Aktiivinen jäsen
14.06.2008
12 321
1
36
Mä nään paljon painajaisia, 1-2 painajaista yössä, ja aina kun nukun päiväunet. Muistan uneni jälkeenpäin, joskaan en aina pysty selittämään niitä toiselle vaikka selkeästi tiedän itse mitä on tapahtunut.
Aika usein ovat unia joissa kykenen vaikuttamaan jollain tasolla selviämiseeni ja kykenen herättämään itseni.
Unien jälkeen olen yleensä suht normaali, välillä itkun partaalla, shokissa, tärisen ku mikäkin ja sydän hakkaa.

Nukahdin pariks tunniks tuossa vaikka tiesin että painajaiseen se päättyy, tällä kertaa oli niin paha että olo on edelleen todella kauhea. Mieskin huomas että jotain on vialla.
En pystynyt herättämään itseäni kuten yleensä, unessa herätin muka itseni, olin makuuhuoneessa mukamas hereillä ja koitin huutaa miehelle että tulee mun luo, sitten koitin soittaa hänelle että tulee mun luo kun en pysty liikkumaan ja kauhea olo.
Meni hetki ja tajusin olevani hereillä ja äskeisen olleen vielä unta.

Onko muita kaltaisiani? Mistä olette saaneet apua vai oletteko?

Minä :wave:

Ja se on ihan kauheeta :'(

Mulla nyt takana parin kuukauden painajaisjakso, just 1-2 painajaista yössä,
sitä ennen oli melkein puolen vuoden tauko painajaisissa,
ja nyt taas alkanu...

Minäkin oon monesti miettiny,
että MITEN niistä voi päästä eroon???
Ei haluttais jonnekkin psykiatrille mennä...
Mutta kaameeta tämä on... :'(

Millaisia painajaisia sinä näet?

Mulla ne on aina joko että lapset katoaa tai niille tapahtuu jotain ihan hirveetä ja mä en voi niitä auttaa,
tai sitten mun sisaruksiin ja isään ja äitiin liittyviä, että niillekkin sattuu jotain ihan kamalaa...
Tai sitten eläinpainajaisia, joissa ite oon uhattuna.
Tai että mun hamppaat tippuu, tai sotaunia...

Kuulostaa ehkä naurettavalta mutta öisin ei naurata :'(

Ajoittain. Mulla on muutenkin TOSI vilkas unimaailma ja varsinkin ihan hirveän väsyneenä nään painajaisia kun nukun sikeästi kuin tukki. Milloin teurastan ihmisiä ninjatähdillä :D tai pakenen ite murhaajaa... (jonka yleensä saan listittyä mitä mielenkiintoisimmilla menetelmillä)

Olen nähnyt paljon painajaisia elämäni kriisitilanteissa. Onneksi en ole nyt nähnyt pitkään aikaan. Asiaa auttoi, kun ryhdyin pitämään unipäiväkirjaa ja tein tietoisesti töitä selvittääkseni pääni sisältöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitanner:
Minä :wave:

Ja se on ihan kauheeta :'(

Mulla nyt takana parin kuukauden painajaisjakso, just 1-2 painajaista yössä,
sitä ennen oli melkein puolen vuoden tauko painajaisissa,
ja nyt taas alkanu...

Minäkin oon monesti miettiny,
että MITEN niistä voi päästä eroon???
Ei haluttais jonnekkin psykiatrille mennä...
Mutta kaameeta tämä on... :'(

Millaisia painajaisia sinä näet?

Mulla ne on aina joko että lapset katoaa tai niille tapahtuu jotain ihan hirveetä ja mä en voi niitä auttaa,
tai sitten mun sisaruksiin ja isään ja äitiin liittyviä, että niillekkin sattuu jotain ihan kamalaa...
Tai sitten eläinpainajaisia, joissa ite oon uhattuna.
Tai että mun hamppaat tippuu, tai sotaunia...

Kuulostaa ehkä naurettavalta mutta öisin ei naurata :'(

Aivan :|

Mää oon itse yleensä aina uhattuna, pääosassa, muutaman kerran vauvaa koskenut jokin uni.

Yleensä mut yritetään tappaa keinolla millä hyvänsä, kulissit vaan vaihtuu...
Tänään olin tutustumassa ns.suklaatehtaaseen missä oikeasti tapettiinkin vierailijat(lapset) joihin itsekkin kuuluin kiduttaen ja niitä käytettiin tuotteiden tekoon.
Joskus, onneks ei hetkeen, unet viittaavat mun pelkooni syvää vettä kohtaan...

Kun tähän jonkun keinon keksisi |O

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Olen nähnyt paljon painajaisia elämäni kriisitilanteissa. Onneksi en ole nyt nähnyt pitkään aikaan. Asiaa auttoi, kun ryhdyin pitämään unipäiväkirjaa ja tein tietoisesti töitä selvittääkseni pääni sisältöä.

Hmm tepsisköhän tuo... Pitää kokeilla

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ajoittain. Mulla on muutenkin TOSI vilkas unimaailma ja varsinkin ihan hirveän väsyneenä nään painajaisia kun nukun sikeästi kuin tukki. Milloin teurastan ihmisiä ninjatähdillä :D tai pakenen ite murhaajaa... (jonka yleensä saan listittyä mitä mielenkiintoisimmilla menetelmillä)

:D

Yhteistyössä