Mulla ei oo ollu yhtään terve lapsuus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smeagol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smeagol

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
7 024
0
36
mä oon kyllä välillä niin katkera että. mä ihmettelen välillä suuresti että on näinkin järkevä kun on.

Isä oli: välinpitämätön alkoholisti jolla oli homoseksuaalisia viettejä selvinpäin mutta enemmän kännissä. oli harrastanut oman siskonsa miehen kanssa kerran kännissä suuseksiä. välittämättä siskostaa tietysti. Juominen oli ennenkaikkea muuta tärkeämpää. joi jo autossa kun tuli töissä, me lapset kyydissä, oli vihainen jos pyydettiin illalla viemään johonkin koska oli hänen ryyppäämisestään pois. kaljaa kaljaa kori kaupalla ja hän ei ollut alkoholisti koska ei juonut viinaa. oli kotona aina alasti. pihalla, sisällä. selityksenä tämä että haluaa nauttia itsestään kun oli pienenä niin estynyt. antoi meidän pitää lemmikeitä,vaikka vihasi niitä, kerrankin kun sisällä oli kissanpissaa nurkassa niin hukutti 4 pientä kissanpoikaa raivoissaan pihalla ämpäriin vaikka me lapset huudettiin vieressä ja revittiin pentuja pois, tämä vaan raivoo syyttömille kissanpennuille, itse kännispäitte kävi kuseksimassa vaatehuoneeseen, keittiön kaappeihin ym.
Äiti: Itsekäs hissukka jolla vaikea masennus ja Jakomielitauti. Kehitteli lapsilleen alati jotain sairauksia ja pahoinpiteli lapsiaan 10 vuotta henkisesti ja fyysisesti. kuvitteli meidän isän käyttävän hyväkseen meitä jonka seurauksena herätteli öisin repien hiuksista kylmään suihkuun. kuvitteli että lapset vahtii hänen tekemisiään ja kertoo naapureille josta tuli kanssa turpaan. osteli maaninsesti tavaraa ja tuhlasi niin isämme rahoja. syytti lapsiaan omista teoistaan, esim kun laittoi aina talvisin ikkunat auki ja patterit täysille, niin se oli miedän syy. vertasi lapsiaan usein mein isään. "te olette seksuaalisesti saman suuntaisia kun isänne" . ja kaikkein pajinta että näytteli kaikelle muulle maailmalle olevansa hyvä ja rakastava äiti. ja uskoo tähän syvästi edelleen että on ollut sitä.
isän uusi nainen: kateellinen paha äitipuoli.
ja kaiken tämän palkkana minulla on todella huono itsetunto, keskivaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö. käyn terapeutilla 4 viikon välein ja perheneuvolassa todistelemassa itselleni että teen itse kaikki oikein. psykoterapiaan haen ja taidampa lähettää laskun vanhemmilleni!! :ashamed: :'(

Ei sitä kyllä ihminen selville vesille pääse ennen kuin ottaa ite vastuun itsestään ja elämästään ja lakkaa syyttämästä vanhempiaan. Mutta ehkä sä et ihan vielä ole siinä pisteessä. Tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Ei sitä kyllä ihminen selville vesille pääse ennen kuin ottaa ite vastuun itsestään ja elämästään ja lakkaa syyttämästä vanhempiaan. Mutta ehkä sä et ihan vielä ole siinä pisteessä. Tsemppiä! :)

No eiköhän ap:lla ole täysi oikeus syyttää vanhempiaan. Kenelläkään ei saisi olla tuollaista elämää. Halaus sinulle, Smeagol. Pienin askelin.

:hug:

Onko sulla itsellä ollut sellainen olo, että olet toisaalta syyllistänyt siitä itseäsi ja sitten toisaalta hävettänyt kertoa muille asiasta?

Mullakaan ei ole terve lapsuus taustalla, mä oon vasta aikuisena ymmärtämässä sitä, että mä en ansainnut sellaista. Ja oon tajunnut senkin, että ei se ole mun häpeäni, ei sen pitäisi olla. Mun on kuitenkin tosi vaikea kertoa muilla mun lapsuudesta, kun pelkään mitä ne ajattelee :(

Rankalta kyllä kuulostaa :(
Hyvä että olet saanut ja hakenut apua, onhan tuossa paljon käsiteltävää. Olen pahoillani, mitä kaikkea olet joutunut kokemaan ja näkemään ja toivon todella, että terapiasta sinulle on apua.

sitä on ulkopuolisen aina niin helppo sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi:

Onko sulla itsellä ollut sellainen olo, että olet toisaalta syyllistänyt siitä itseäsi ja sitten toisaalta hävettänyt kertoa muille asiasta?

Mullakaan ei ole terve lapsuus taustalla, mä oon vasta aikuisena ymmärtämässä sitä, että mä en ansainnut sellaista. Ja oon tajunnut senkin, että ei se ole mun häpeäni, ei sen pitäisi olla. Mun on kuitenkin tosi vaikea kertoa muilla mun lapsuudesta, kun pelkään mitä ne ajattelee :(

halaus myös sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No eiköhän ap:lla ole täysi oikeus syyttää vanhempiaan. Kenelläkään ei saisi olla tuollaista elämää. Halaus sinulle, Smeagol. Pienin askelin.

Peesi, järkyttävä lapsuus, voit todella olla ylpeä itsestäsi jos pystyt edes kohtuullisen hyvin itsestäsi pitämään huolta ja tätä elämää talsimaan. Toivottavasti saat keskusteluapua jos haluat, mutta tuo kirjoittaminenkin on hyvä tapa purkaa sitä paskaa mitä on saanut kestää. Oletko sisarusten kanssa pystynyt käymään asioita läpi, joskus sekin auttaa.

TSEMPPIÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

Niin ja onhan lapsuus iso osa elämää ja sen vaikutukset näkyvät kauas.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Faktahan se on, mutta en väitä että se olisi helppoa. Ei kukaan joka syyttää vanhempiaan voi olla vapaa ja itsenäinen ja ottaa vastuuta omasta elämästään. Silti olet varmasti kulkemassa kohti sitä, tai ainakin niin toivon!

Alkuperäinen kirjoittaja helmi:

joo, siis syytän itseäni ja terapeutille on vaikea puhua koska häpeää niitä asioita. et se oli mun oma vika kun äiti löi ja pelkään omia käsiäni niin paljon. katson usein tyttöäni ja alan itkemään että miten oma äiti voi tuollaiselle ihanalle tehdä mitään, lyödä esim päätä seinään. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Saisit hävetä:
En usko pätkääkään. Täytyy olla provo.

Jos ei ole muuta sanottavaa, niin mikä pakko on kirjoittaa näin.

mä en yhtään ihmettele että sellaiset jotka on saaneet kasvaa púmpulissa niin eivät voi uskoa tälläiseen. en välillä usko minä itsekään.

On se kumma, kun tänne jotain tulee avautumaan, niin aina jonkun on pakko kuittailla jotain!! JOko teksti on huonosti kirjoitettu tai jotain muuta! Oikeesti ei tarvii kommentoida jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, tää teksti on ainakin järkyttävä ja olen pahoillani ap:n vuoksi joka tämän on joutunut kokemaan! Enkä toivo kenellekään tällaista elämää. Joten tsemppiä ap:lle ja rvostelijoille: TURPA KIINNI:

Ei kaikkilla ole täydellistä lapsuutta,eikä se ole vanhempien syy että sulla on ahdistusta.Mulla oli pahempi lapsuus ja mitä sitten,ei se enää ole,nyt mulla on oma perhee,enkä halua piilata siitä ja en halua olla samalainen, että omat lapset syytä mua myöhämmin...
Eli unohda jo tollaita hei =)

Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi, järkyttävä lapsuus, voit todella olla ylpeä itsestäsi jos pystyt edes kohtuullisen hyvin itsestäsi pitämään huolta ja tätä elämää talsimaan. Toivottavasti saat keskusteluapua jos haluat, mutta tuo kirjoittaminenkin on hyvä tapa purkaa sitä paskaa mitä on saanut kestää. Oletko sisarusten kanssa pystynyt käymään asioita läpi, joskus sekin auttaa.

TSEMPPIÄ!!!

sisarusten takia mä oonkin hengissä tänä päivänä.

Isäsi oli tyypillinen alkoholisti (paitsi että ne ei oo kaikki homoja) ja äitisi tyypillinen alkoholistin puoliso.
Hanki itsellesi tietoa alkoholismista, niin voit päästä eteenpäin ja tavallaan lakata syyttämästä vanhempiasi. Voit nähdä, että he eivät olleet pahoja, vaan saiarita ihmisiä, jotka todellakaan eivät osanneet toimia paremmin.
Jos et voi sellvittää asioita vanhempiesi kanssa, kiroita heille kirjeet. Onivan sama näytätkö sen heille vai ei, mutta pura tunteesi. Kirjoita ensin negatiivinen kirje, kerrot miltä juominen tuntui ja mitä se sai sinut tekemään. Sitten postiivinen kirje, jossa kerrot mitä hyvää isässäsi oli. Sama äidille, hänen sairaista ominaisuuksistaan ja hänen hyvistä ominaisuuksistaan kirje ja lopuksi vaikka polta ne, näin kuvannollisesti saatat asian käsittelyn loppuun.
Muutamia linkkejä, joista voi olla apua:

http://www.al-anon.fi/
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
http://www.minnesota-hoito.fi/
http://www.raittius.net/
http://www.avominne.fi/

On tärkeää, että hankit itsellesi apua, koska nuo käyttäytymismallit periytyvät, vaikka jossain välissä olisi sukupolvi joka ei juo. Itse olen kuivasta alkoholistiperheestä ja kappas, vaölitsin puolisokseni alkoholistin tajuamatta 10 ekaan vuoteen, että se on alkoholisti, koska kotoa saatu ajatusmalli oli, että kaikki miehet juo, vaikka oma isä ei juonutkaan. Se vaan on niin äänekkäästi juomatta, että väkisinkin oppi ajattelemaan, että se juomattomuus on ihme ja juominen normi. marttyyri äitikin mulla on, vaikka isä ei juonutkaan. Kodin tunneilmapiiri oli koottu kahden alkoholistiperheen perinnöstä, joten käyttäytyumismallit ei poikennu muilta osin, kun meillä ei näkyny viinaa.