H
helmi
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:joo, siis syytän itseäni ja terapeutille on vaikea puhua koska häpeää niitä asioita. et se oli mun oma vika kun äiti löi ja pelkään omia käsiäni niin paljon. katson usein tyttöäni ja alan itkemään että miten oma äiti voi tuollaiselle ihanalle tehdä mitään, lyödä esim päätä seinään. :'(
:hug: :hug:
Jotenkin itsekin on vasta tajunnut omien lapsien jälkeen, että ei voi olla maailmassa sellaista lasta joka ansaitsisi oikeasti sellaista. Vaikka toisaalta itse tajuaa, että ei pitäis hävetä tai kuvitella, että se on ollut ihan ansaittua, niin siitä tunteesta ei meinaa millään päästä eroon.
Eikä sitä moni tajua, että minkälaista se on korjata itseään kun on pienestä lapsesta saakka kokenut olevansa huono ja paha ja ansaitsevansa kaikkea pahaa. Ja kyllä sillä on hirveän suuri merkitys koko elämälle, kun kokee ettei vanhemmat rakasta eikä ole turvallista. Mulla on vieläkin tosi paha turvattomuuden tunne koko ajan, ja pidän itseäni jotenkin muita huonompana ja ajattelen että ansaitsen juuri niin huonoa kun olen lapsena saanutkin
Jos on terveen lapsuuden saanut kasvaa, niin ei sitä varmaan voi edes ymmärtää että minkälaista se on, kun joutuu aikuisena itse käymään läpi ne kaikki asiat ilman niitä valmiuksia mitä siitä perheestä olisi pitänyt saanut.