Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Koita tässä nyt sit siivota, kun lapset on just sitä mitä ne on!
Tyttö 13v: huone täynnä kaiken maailman "tärkeää silppua, lippua, lappua, vaatetta, ym. ym. ym.
- "Ei tätä saa laittaa pyykkiin, ei! Sä et ymmärrä, Atte tuli mua käytävällä vastaan ja se koski tän puseron olkapäähän. Ei sitä saa laittaa pesuun!"
- "Tää kuminpala on, äiti eiks sä muista? Silloin ku mä olin kolmannella luokalla ja mun luokalla oli se Peetu? Tää on sen kuminpala, mä sain sen siltä. Ei sitä voi laittaa roskiin!"
- "Äiti! Toi kuului siihen lelulinnaan, minkä mä sain silloin ku mä olin 6v. Ei sitä saa heittää pois. Se on ainoo muisto siitä mun linnasta! Äitiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!"
Mutta entäs pojankossit 9v ja 10v?!
- "Mikä tää on, mis tää on täällä olohuoneessa kirjahyllyssä?"
- "Se ei oo varmaan mikään tärkee, ehkä joku vanha. Heitä pois!"
- "Tässä lukee, että Laskutaito, kevätosa 4lk?"
- "Ai. Me tarvitaan sitä tänään. Mä luulin, että ehkä se on se vanha!"
- "No vie se reppuun - heti, tai mie heitän sen pois ja itse saat selittää opettajalles, kun et huolehdi tavaroistasi.!"
Penskat lähtee kouluun, mie jatkan alkamaani tavaroiden raivausta. Kohta käy ovi; 3.-luokkalaisenihan se siellä:
- "Äiti!!! Sä annoit aamulla vaan Joelin matikankirjan, missäs mun on?!"
- "Jaa, no se ei varmaankaan kuulu mulle, vai?"
- "Ai joo... Se on mun omassa huoneessa. Mä en aamulla vaan muistanut että me tarvitaan sitä tänään. Mutta silti sä oot aika tyhmä, kun sä muistutit vaan Joelia, etkä mua!"
Että tälläistä tällä kertaa. Nyt minä juon kahvia. En kestä enää yhtään lippua, lappua ja Aten koskemaa puseroa. En, enennkun taas seuraavana viikkosiivouspäivänä, jolloin käydään luultavasti sama keskustelu. Mutta niinkauan kun neiti aikoo majailla täällä, niin mie en ainakaan ala kärsimään hajuhaitoista sen vuoksi, että joku ihqu-Atte on hipaissut jotain puseronhihaa![]()
![]()
Nyt pusero on pyykissä... mutta toivotaan, että se Atte törmää käytävällä toistekin, niin saa tuo neiti uuden "aarteen"![]()
![]()