Mulla hävettää (vanhempainillasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zei27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zei27

Vieras
Ekaluokkalaisella oli vanhempainilta viime kuussa ja minä en muistanu mennä. Olin ihan siinä luulossa että se oli vasta seuraavan viikon torstaina. Hävettää pirusti mennä käymään siellä koululla nyt. Se opettaja muutenki vähän outo. Ei ikinä puhu mulle mitään vaikka olen yksi harvoista vanhemmista jotka tulee joskus sisälle asti hakemaan lasta. Nyt se varmaan ajattelee, että olen joku vastuuton nuori äiti, joka ei välitä lapsensa koulunkäynnistä sen vertaa että tulisi vanhempainiltaan... :ashamed: Ikinä ennen en ole päivähoidoissa ja eskarissa jääny pois vanhempainillasta. mitähän ne on siellä jutelleet...

voi ei.. kato on paljon ihmisiä jotka haluais osallistua noihin juttuihin mut esim. vuorotyö estää aika tehokkaasti osallistumisen. Turhaan sätit itseäsi, sattuuhan noita.

No kuule et varmaan menettänyt paljoa. Mä yhteen aikaan aina sanoin serkulle että soittaa mulle puolen tunnin päästä kun olin mennyt vanhempainiltaan.Ja kun puhelin soi niin pyytelin anteeksi että mun pitää lähteä.
Puolessa tunnissa ehtii käydä asiat läpi ja loppuaika on pelkkää yhdentekevää lätinää.
Kysy opettajalta mitä siellä on käsitelty.

Voithan aivan rehellisesti sanoa, että sua harmittaa, kun unohdit vanhempainillan, että voisiko ope tällä samalla tapaamisella kertoa vähän siellä käsitellyistä asioista.

Mä en ole ollu vissiin koskaan vanhempainillassa. Ne on ihan turhia, kun kuitenkaan mitään oikeaa tietoa oman lapsen asioista ei saa, eikä open kanssa pääse juttusille. Kun paikalla on 30-40 vanhempaa, siellä ei todellakaan kerrota juuri sinulle juuri sinun lapsesi koulunkäynnistä, vaan se on yleistä jorinaa. Yleensä joku uento ensin koko koulun vanhemmille (no niitä onkin sitten jo parisattaa) ja sitten siirrytään luokkaan istumaan oman lapsen pulpettiin ja kuuntelemaan opettajaa.
Haa, olen mä muuten ollu! Ainakin kerran. Mutta siis aika yleistä jorinaa se väkisin on.
Vanhempain vartit on paljon tärkeämpiä.

Meillä saatiin vielä kotiin lappu niistä asioista mitä vanh. illassa oli käsitelty. Mä en oikein jaksa noita iltoja, sellaista yleistä "lätinää", nakitankin aina miehen sinne meidän perhettä edustamaan. Mieluummin menen sitten niihin tapaamisiin, missä on vaan ope ja isä/äiti ja lapsi mukana :)

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
No nuo koulun vanhempainillat ymmärrän, mutta että päiväkodissa.. Ei siellä tuu koskaan mitään hyödyllistä tietoa.

Jooh,meillä oli just eilen eskarin vanhempainilta ja voi taivas että oli puuduttavaa. Yks äiti siellä kehui lastaan erinomaiseksi osaajaksi ja että kun muiden lapset ei osaa niin eikö hänen lapsi voisi saada jotain erityiskohtelua. Opettaja yritti selitellä että kyllä he tekee samoja asioita kaikkien kanssa ja että hyvä se on perusasiatkin oppia,mutta ei... tää kävi läpi miten heillä kotona laitetaan saappaat järjestykseen, miten pelataan tietokonetta,katsellaan telkkaria ja miten vietetään viikonloppua.
Mitenköhän nekin liittyi asiaan. Onneksi siellä oli eräs isä joka sanoi että nyt kun ollaan kaks tuntia puhuttu "Markuksesta" niin voitasko jo päättää tältä illalta,pitäs ehtiä töihinkin vielä.

Ei siis mitään infoa kenellekään ja seuraavaan en edes osallistu.

Tuskin ope sinua vastuuttomana vanhempana pitää, jos muuten lapsen koulunkäynti sujuu -siis et tulee ajoissa kouluun, puhtaana, läksyt tehtynä jne. joten huoli pois siitä!!
Itse en kysyisi enää opelta, mitä vanhempainillassa on käsitelty, vaan kysyisin sen esim. joltain luokkakaverin vanhemmalta. Ei ole open tehtävä "pitää" iltaa enää uudestaan -ehkä siis sillain, että juttelette joskus kun haet koululta, mut kirjallisena pyydetyt "tiivisteet" ei mun mielstä kuulu enää opelle, hän kun on illan jo kertaalleen pitänyt.
Jos teillä on vanhempainvartit, niin silloin saat varmasti kaiken sen tiedon, mitä sillä hetkellä oman lapsen koulunkäynnissä askarruttaa, miten lapsella koulussa menee jne.
Hymyä huuleen!

Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Minua hävettää, ei mulla hävettää :kieh: sori oli ihan pakko :(

Olin juuri sanomassa samaa. Särähtää oikein korvaan tuollainen aivan väärä sana väärässä paikassa.. :(

No, maailmassa sattuu ja tapahtuu pahempiakin asioita kuin väärinkirjoitus. Otsikossa voi olla ajatusvirhekin, itellekin joskus käynyt niin että olen kesken kaiken lyhentänyt otsikon ja sitten on tullut joku ihan pöhkö lause.

Vahinkoja sattuu jokaiselle.

Yhteistyössä