Mulla kasvaa viikset :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi mitään:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on myös epilaattori. Ja en huomaa kyllä epilaattorilla mitään vaikutusta. Siis karvat kasvaa takaisin, samaan kohtaan. Toki vaan hitaammin, koska onhan selvää että juurineen nypityllä karvalla kestää kasvaa kauemmin takas.

Jos epilointi ja nyppiminen tuhoais karvan kokonaan, niin ei kai muutaman tai kymmenen kerran jälkeen juuri tarvis nyppiä/epiloida. Miten selität tämän?

En sanonut että epilointi tuhoaa karvan kokonaan, vaan että se VÄHENTÄÄ karvojen kasvua. Tästä löytyy ihan tutkittua tietoa jos sua huvittaa sitä etsiä. Se että jollakin yksittäisellä ihmisellä vaikutus ei ole voimakas, on sivuseikka.

Kuten huomasit tässäkin ketjussa, noin kymmenen ihmistä sanoo että karva kasvaa tummempana ja paksuna takaisin. Juuri kukaan karvojaan leikellyt ei väitä kuten sinä tai tutkimuksesi.

Joten mitä jos katsottaisiin faktoihin, eikä johonkin tv-shopin jenkkitutkimukseen :D

Ai Kaksplussan keskustelupalstan 10 hengen otos on fakta?
:D Lues tuo linkki tuolta ylempää ketjusta vaikka ihan ensteksi.

Alkuperäinen kirjoittaja JäiKiinnostaan:
Tosta laserista...oliko kellään hintatietoja? Tarvitaanko useampi käsittely esim. just viiksille?

Googleta, niin löydät oman kaupunkisi tarjonnan. Oulussa bikinirajan laserointi oli jossain vaiheessa 100 euroa laaki, eikä anneta mitään takeita siitä, vaikuttaako tuokaan mihinkään mitenkään. Voi olla että tarvitset muutaman-muutaman kymmenen käsittelyä, ja jos on vaaleat karvat, laser ei tehoa juuri lainkaan.

Jos niitä karvoja on alkanut huomata ja nyppiä, niin luultavasti ne on silloin muutenkin alkaneet kasvaa. Kasvun nopeutuminen on jatkunut ehkä, karvojen poistamisesta huolimatta, mutta tuskin sen takia. Joillain naisilla vaan alkaa iän karttuessa kasvaa tummempia karvoja naamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja foiju:
Myös hormonaaliset muutokset voi aiheuttaa karvojen villiintymisen.

Nuo anna olla-viestit taitaa olla sellasten ihmisten kirjoittamia, joilla itsellä ei ole karvaongelmaa, tai hyvin lievä sellainen...

MINÄ kirjoitin tuon "antakaa olla" ja minulla ON kamala karva-ongelma. Kasvoissa ja jaloissa. Ja tiedän mistä puhun. Kuten tietää myös kokenut kirurgi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hormoonit hiiten:
Alkuperäinen kirjoittaja foiju:
Myös hormonaaliset muutokset voi aiheuttaa karvojen villiintymisen.

Nuo anna olla-viestit taitaa olla sellasten ihmisten kirjoittamia, joilla itsellä ei ole karvaongelmaa, tai hyvin lievä sellainen...

MINÄ kirjoitin tuon "antakaa olla" ja minulla ON kamala karva-ongelma. Kasvoissa ja jaloissa. Ja tiedän mistä puhun. Kuten tietää myös kokenut kirurgi.

Etpä tunnu tietävän mitään. Sori. Ja kokenut kirurgi? Joku teho-osastostako?

Mulla ainakin epilointi ja vahaus on vähentäny säärikarvaongelmaa. Samoin viikset eivät ole ihan yhtä tuuheat kuin ennen, tosin niitä en ole ikinä epiloinu.

Alkuperäinen kirjoittaja eikait joku usko että vahaa ei voi käyttää:
Vahaa kehiin vaan. Se ei todellakaan lisää karvan kasvua. Ei hyvänen aika :O

No tavallaan karvanrakenne muuttuu.

Miten perustelet karvan rakenteen muuttumisen??? Karvatupesta se karva kasvaa...edelleen =) mitä sitä jää puuttumaan?????

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miten perustelet karvan rakenteen muuttumisen??? Karvatupesta se karva kasvaa...edelleen =) mitä sitä jää puuttumaan?????

No, jos mun leukakarvat oli ennen ohutta vaaleaa haituvaa, mut nykyään 5-vuoden vahakäsittelyjen jälkeen karva on paksua ja mustaa ja PITKÄÄ niin kyllä sen on silloin täytynyt muuttua. Aina kaikkialla toitotetaan, että karvat ei muutu. Mutta kyllä mä oon huomannut eroja ihan säärikarvoissakin.

No, jos mun leukakarvat oli ennen ohutta vaaleaa haituvaa, mut nykyään 5-vuoden vahakäsittelyjen jälkeen karva on paksua ja mustaa ja PITKÄÄ niin kyllä sen on silloin täytynyt muuttua. Aina kaikkialla toitotetaan, että karvat ei muutu. Mutta kyllä mä oon huomannut eroja ihan säärikarvoissakin.

Ei ne vaan muutu :)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Ei ne vaan muutu :)

No kuinkas karvanlaatu voi sitten muuttua valoimpulssihoidossa jos kerran ne ei muutu? Jos karvojen rakenne ei koskaan muuttuisi niin silloin mulla olis aina ollut "parta".

Ihme ajattelua! Miten niin parta? Tietyissä hoidoissa voidaan esim tuhota karvatuppea, jossa karva kasvaa. Ei karvan laatua voida sen kummemmin muuttaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ööfajfaö:
Ihme ajattelua! Miten niin parta? Tietyissä hoidoissa voidaan esim tuhota karvatuppea, jossa karva kasvaa. Ei karvan laatua voida sen kummemmin muuttaa!!!

No jos mulla nykyisin kasvaa leuassa ns. parta niin silloinhan sen olis pitänyt kasvaa siinä aina. Mun mielestä mun ajattelu ei ole ihmeellistä. Ylen keho ohjelmassa jossa käsiteltiin karva-aihetta mainittiin ihokarvojen muuttuminen. Kyllähän sokeroinninkin sanotaan surkastuttavan karvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ööfajfaö:

No jos mulla nykyisin kasvaa leuassa ns. parta niin silloinhan sen olis pitänyt kasvaa siinä aina. Mun mielestä mun ajattelu ei ole ihmeellistä. Ylen keho ohjelmassa jossa käsiteltiin karva-aihetta mainittiin ihokarvojen muuttuminen. Kyllähän sokeroinninkin sanotaan surkastuttavan karvaa.

Karvatupessa saattaa iänmyötä tapahtua muutoksia, esim ihmiset kaljuuntuu, hormonaaliset muutokset lisää karvan kasvua, tulee pälvikaljuuntumista, ym. Ei se silti tarkota, että karva muuttuu. Keho muuttuu ihmisellä jatkuvasti, ja toisinaan se saattaa lisätä karvankin kasvua tai sitten karva ei kasva.

Karvatupessa saattaa iänmyötä tapahtua muutoksia, esim ihmiset kaljuuntuu, hormonaaliset muutokset lisää karvan kasvua, tulee pälvikaljuuntumista, ym. Ei se silti tarkota, että karva muuttuu. Keho muuttuu ihmisellä jatkuvasti, ja toisinaan se saattaa lisätä karvankin kasvua tai sitten karva ei kasva.

Jos karva ei muutu, silloin se olis koko ajan normaali ihokarva. Karvatupen ärsyke voi pistää karvan kasvamaan ja paksuuntumaan, samalla tavoin kuin surkastumaan. Eli karva muuttuu.

Jos karva ei muutu, silloin se olis koko ajan normaali ihokarva. Karvatupen ärsyke voi pistää karvan kasvamaan ja paksuuntumaan, samalla tavoin kuin surkastumaan. Eli karva muuttuu.

Selvä karva sitten muuttuu. En jaksa kinata. Karvojen kanssa päivät työskentelen, mutta en ala inttämään kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt öitä vain:
Selvä karva sitten muuttuu. En jaksa kinata. Karvojen kanssa päivät työskentelen, mutta en ala inttämään kanssasi.

Jep ja mä olen naisten hirsutismin kanssa yläasteikäisestä elänyt. Joten mun kokemukset on ihan erilaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja JäiKiinnostaan:
Tosta laserista...oliko kellään hintatietoja? Tarvitaanko useampi käsittely esim. just viiksille?

Oulussa bella bellassa oli 69e kerta kasvojen alueelle. Minulla oli ongelmana todella tummat viikset ja parta.. 6 kertaa kävin ja olen TODELLA tyytyväinen :) Nimenomaan siksi oli apua kun tummat karvat, vaaleisiinhan tuo ei tepsi. Pakljon olen kuullut ettei toimi mutta omalta osaltani olen enemmän kuin tyytyväinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Kyllä se ikä taitaa olla siihen se suurin syy. Muututaan kokoajan. !!!

Väitän vastaan. Mä leikkasin ihan partahöylällä ekaa kertaa omat "viikseni" joskus 12-vuotiaana eli silloin kun muutenkin aloin kiinnittämään ulkonäkööni huomiota. Näitä karvoja oli ollut jo pitkään ennen sitä. Ja tuon leikkauksen jälkeen ne kasvoi huomattavasti paksumpana takaisin. Eli siis muutos tapahtui käytännössä yhdessä yössä tai viikossa. Ei kai iän tuoma muutos noin nopeaa tapahdu.

Niin ja mun nyppimäni kulmakarvat eivät ole vähentyneet tai ohentuneet nyppimisen myötä. Olen niitä 15 vuotta nyppinyt ja huomattavasti paksumpana ta tuuheampana ne nyt kasvavat.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Kyllä se ikä taitaa olla siihen se suurin syy. Muututaan kokoajan. !!!

Väitän vastaan. Mä leikkasin ihan partahöylällä ekaa kertaa omat "viikseni" joskus 12-vuotiaana eli silloin kun muutenkin aloin kiinnittämään ulkonäkööni huomiota. Näitä karvoja oli ollut jo pitkään ennen sitä. Ja tuon leikkauksen jälkeen ne kasvoi huomattavasti paksumpana takaisin. Eli siis muutos tapahtui käytännössä yhdessä yössä tai viikossa. Ei kai iän tuoma muutos noin nopeaa tapahdu.

Niin ja mun nyppimäni kulmakarvat eivät ole vähentyneet tai ohentuneet nyppimisen myötä. Olen niitä 15 vuotta nyppinyt ja huomattavasti paksumpana ta tuuheampana ne nyt kasvavat.

Eli se että katkaisit kerran karvat ihon päältä partahöylällä, sai ne kasvamaan paksumpina takaisin? Sinähän olet varsinainen luonnonoikku. Sillähän ei tietenkään ole merkitystä, että karva kasvaa sänkenä takaisin, ja 12-vuotiaana alkaa hormonitkin hyrrätä... sääli että menit leikkaamaan ne karvat, muuten niitä ei varmaan kasvaisi enää lainkaan.

täällä maksaa laser 69e krt kävin vaan 3krt kun vaaleita karvoja ei auttanut tai ois pitäny sitten käydä useammin.. mutta ikäväkseni iho tummui ja nyt todella näyttää että on viikset kun tuli ylähuulen molemmin puolin tummat "maksaläiskät

Alkuperäinen kirjoittaja nyt öitä vain:

siinäpä se..arvasin että poistelet karvoja ammatissasi kun intät ettei muutu. Sun palkka tulee siitä, siksi väität meitä omaa kokemusta omaavia vastaan. Karvojen poisto VILLIINNYTTÄÄ niitä. Aivan turha väittää muuta. Puhut toista kokska sulla ja kollegoilla loppuu työt jos totuus tuliis julki. Läääkärit ovat ovat nähneet miten tuo asianlaita oikeasti on, ja siksi varoittavat poistamisesta. Ja mulle tuo kirurgi nimenomaan sanoi, että kosmetologit väittää muuta koska ne saa siitä palkkaa. Että se vesittää sun sanomiset täysin. Aina kun tästä aiheesta puhutaan tulee joku karvanpoiston ammattilainen inttämään ja sotkemaan keskustelua. Olette jäävejä tässä keskustelussa. Me jotka poistamme karvat itse jä näemme tilanteen muuttumisen jopa jo lyhyen ajanjakson jälkeen olemme oikeata kokemusta omaavia ja yritämme neuvoa nuorempia etteivät toistaisi meidän virheitä.

Uusimmat

Yhteistyössä