mulla lppuu, ekinot, mulla loppuu pää ja loppuu kroppakin tuon pojan kanssa :(((((((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Siis tuon 11v adhd:n. Eilen sitä sai etsiä pitkin kylää. Taistelua siitä että ei sa katsoa digikanavan kautta väkivaltaisempia ohejelmia. Tänään se veti hepulit ku sammutin telkkarin eikä saanut katsoa telkkaria syödessään. Sit lensi leipälautanen, ja sit heitti ruokaa haarukalla mun päälle.
Pojilla on se taidepaja, sinne sit pakotin lähteen, ku en jaksanu sitä enää kotona. Ilman ruokaa.
Ku enää paikalla tuo nuorin niin mä aloin itkeen kovasti (itekn yhä) sit mä aloin oksentaan niin että tuntu rinta repeävän, ja eka kertaa elämssäni tuli kunnolla veret nokasta, oksentamisen vuoksi myös nielusta vähän(ennenkualkoi nenästä tuleen)
Kumpihan mulla loppuu ensin, pää vai kroppa??
Kertokaa neuvoja, tuon pojan kanssa.. mä oon nyt aivan neuvoton

Ota yhteyttä perheneuvolaan tai vaikka lasten neurologian polille, varmasti jostain löytyy jotain tukea?
Tuo yhdentoista ikä on aika kamala, meillä on hurjasti jo tasoittunut vaikka ikää meidän adhd-pojalla on vasta 12.5v, vähän on tullut järkeä päähän vaikka murkkuikä painaakin päälle.

Minä kävin itse tk:n psykologin juttusilla joka toinen viikko juuri silloin kun meidän poikanen oli tuon 11v, se on tosiaan ollut rankin ikäkausi tähän mennessä.

Mä oon käynyt viime keväästä juttelemassa hoitajan luona mun masennuksen takia. Poika on saanut vasta tuon diagnoosin.. osaa välistä olla aivan ihana, ja esim psykiatrilla käyttäyty hienosti. Nää sielujen taistelut lisääntyy vaan mun kohdalla, dysfaatikkopoika on murkkuikäinen.. eli saan olla jatkuvasti selvittämässä lasten riitoja/tekemisiä jne.
Vähän hirvittää koulunalku, teidän että tälle adhd-pojalle tulee opettaja jonka kanssa sillä ei synkkaa yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mä oon käynyt viime keväästä juttelemassa hoitajan luona mun masennuksen takia. Poika on saanut vasta tuon diagnoosin.. osaa välistä olla aivan ihana, ja esim psykiatrilla käyttäyty hienosti. Nää sielujen taistelut lisääntyy vaan mun kohdalla, dysfaatikkopoika on murkkuikäinen.. eli saan olla jatkuvasti selvittämässä lasten riitoja/tekemisiä jne.
Vähän hirvittää koulunalku, teidän että tälle adhd-pojalle tulee opettaja jonka kanssa sillä ei synkkaa yhtään.

Onko adhd-poika jatkuvasti toisten "kimpussa"?
Ainakin meillä on elämä aina paljon rauhallisempaa kun tämä tapaus on jossain muualla kuin kotona, vaikka poika osaakin olla myös mitä ihanin :heart:
Meillä on lapsia vasta 4, viides tulossa ja erityisiä kaikki.
Meidän dysfaatikkopoika täyttää vasta 4v ;)

:hug: :hug:

Vielä lisään ennen kauppaan lähtöä että teidän perheen tilanne on Öttis sellainen että sitä ei voi uskoa kuin toinen saman kokemuksen omaava perhe.
Meillä poika käyttäytyy PALJON paremmin kun mieheni on kotona, eikä mieskään meinannut aikanaan uskoa millaista meillä on arki kun olen lasten kanssa keskenään.

Itse ajattelin nyt syksystä alkaen koettaa päästä vaikka väkisin paikallinen adhd-yhdistyksen vanhempain tapaamisiin, pojalle onnistuin saamaan nuorten ryhmään peruutuspaikan.

Ehkä teillä saattaisi tilanne helpottaa hieman sillä että annat sen itkun tulla pojan nähden, sanot että nyt olet todella väsynyt, et jaksa taistelua mutta muistat kertoa että poikanen on sinulle kuitenkin, aina ja ikuisesti rakkainta maailmassa.

onse, mieluusti nyrkit pystyssä, ja läpsii toisia, pitää sylissä vastoin toisen tahtoa, hajoittaa leikit jne. Haluais pomottaa koko taloa.. läpsii jo välillä minuakin (tuskin vähään aikaan nyt, koska jätän sille veriset nenärättini näytille.. onko liian julmaa? )

pitäsköhän muuttaa englantiin/amerikkaan ja soittaa niille ihmenannyille..

onse, mieluusti nyrkit pystyssä, ja läpsii toisia, pitää sylissä vastoin toisen tahtoa, hajoittaa leikit jne. Haluais pomottaa koko taloa.. läpsii jo välillä minuakin (tuskin vähään aikaan nyt, koska jätän sille veriset nenärättini näytille.. onko liian julmaa? )

Ei ne ihme nannyt pärjäis läheskään niin hyvin kuin sinä, usko pois.
Ne osaa käsitellä väärin kasvatettuja lapsia eikä sinun poikasi ole sellainen.

täällä ei oo adhd-yhdistyksiä tai muutakaan. Kodinhoitaja on mulla käyny kerran viikossa mun masennuksen takia, nyt sairastellut pitempään + kesäloma päälle. Perhetyöntekijää kunnalla ei ole, eikä tule olemaan. se on suoraan sanottu.. että sitten pitää ottaa sosiaalipäivystykseen yhteys jos tulee hätä

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:

Ei ne ihme nannyt pärjäis läheskään niin hyvin kuin sinä, usko pois.
Ne osaa käsitellä väärin kasvatettuja lapsia eikä sinun poikasi ole sellainen.

tuntuu että luka tahansa osaa kasvattaa paremmin, tää nuorin on ihana, ku sitä ei oo mun ''kasvatus'' pilannu

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Jossakin muussakin aloituksessa oli noita kyseisiä hymiöitä... Hmmm...

En oo varmaan ainut joka käyttää palstalla hymiöitä??
Noi silmäniskuhymiöt tulee, jos viimeinen kirjain ennen sulkumerkkiä on ä ö tai å. Pitää laittaa välilyönti ennen sulkeita! ä)

Pää ollut kipeänä koko päivän. Poika ei ollut mennyt taidepajalle, vaan lusmunnut kylällä ja käynyt mummolla syömässä. Taas se on livahtanut jostain ovesta ulos, ja mä en voi lähteä perään ku odotan asiakkaita

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Vieläkö teille tulee lapsia?

Ikinä ei pidä sanoa 'ei ikinä'
Mikään ehkäisykään ei ole sataprosenttisen varmaa, varmaa on vain kohdun/munasarjojen poisto. Mun tutulle oli tehty sterilisaatio, ja niin vain hän tuli raskaaksi. Puhumattakaan kierukka/e-pilleri/kondomin pettämisestä.

taidepaja, opettavat lapsille neljänä päivänä erilaisia maalaus, piirustus kankaanpainanta yms juttuja. Muistaakseni kunnan ja 4h:n järjestämä, osallistujille ilmainen. Ilta on ollut yhtä haipakkaa..

dysfasia on kielelliset erityishäiriöt, eli poika ei ymmärrä kaikkea puhuttua/kirjoitettua tai ymmärtää väärin. Meidän pojalla on lisäksi esim ongelmia ruuan suhteen, ongelmia ikätoveriden kanssa, tuntoyliherkkyyttä, keskittymiskyvyttömyyttä, ja raivokohtauksia.. nykyään esim sana hopeanuoli pitäisi olla pojan mielestä pannassa, saa raivarin jos sitä toiset sanoo tai alkaa huutaan hiljaa
dysfasia http://www.stroke.fi/dysfasia.html

Yhteistyössä