Mulla menee kohta välit vanhempiin, siskoon, pariin kaveriin...syynä RAHA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Mun on lopetettava rahan lainaaminen ym.henkilöille. Aina ne on pyytämässä rahaa lainaksi ja vaikka sanon, ettei meillä ole, niin taivuttelevat että "on sulla nyt sen verran" ja "elätte sitten ite tiukemmin" ja "sehän on kuin rahaa laittais pankkiin, kun lainaat" jne..että mua sitte raivostuttaa. ja vaikka selkokielellä niille kertoo, ettei meilläkään ole, niin kuitenkin taivutellaan niin ettei niistä pääse eroon, ennen kuin taas sanon, että no ehkä sitte pari kymppiä...ja vain siks että pääsen eroon kun en jaksa sitä jankkausta!
Noilla on itellä paremmat tulot kuin meillä, mutta törsäävät rahansa ja sitte tullaan meijän pussille, kun on hätätilanne. Jos kieltäydyn niin sitten suututaan eikä olla tekemisissä eikä juuri muuten soitella kun rahanlainaamispuheluita. Noista kavereista on helppo päästä eroon, mutta kun sitä tekee läheisimmätkin!? huoh..vaikee tilanne.
Niin..ja sitten kun pitäs takasin maksaa niin kuuluu ettei niil oo ja jos olen satasen lainannu ni eivät "pysty" maksamaan kuin parikymppiä ja niin edelleen...
Kumpa mulla ois sen verran selkärankaa että sanoisin ei ja luuri korvaan!
Nyt taas itte ollaan pa, kun eivät maksaneet vaikka lupasivat!

Älä lainaa, rahan lainaaminen on paras keino riitaantua opetti jo äitini.

Tai sitten seuraavalla kerralla lainaa, mutta tee velkakirja kahtena kappaleena, siihen maksusuunnitelma, korot, viivästyskorko sekä maininta perinnästä, mikäli maksusuunnitelmasta viivästyy esim. yli kuukauden. Jos ovat oikeasti maksamassa takaisin ja ovat sitä mieltä, että tuo kannattaa sinulle, niin ovat valmiita laittamaan nimet paperiin. Epäilenpä vain suuresti laittavatko enää, kun esität vakaan aikomuksesi myös saada rahat takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja --;21917263Jos kieltäydyn niin sitten suututaan eikä olla tekemisissä eikä juuri muuten soitella kun rahanlainaamispuheluita.[/QUOTE:
Mutta tuossahan se ratkaisu on... Älä lainaa äläkä ole tekemisissä.

Oothan sä nyt harvinaisen tyhmä, jollet pysty lopettamaan tuota kuviota. anna sitten vaikka välien mennä, mitä sä tuollaisilla verenimijöillä edes teet, hyvä ihminen???????????????

Sinä olet liian kiltti ja sitä ominaisuutta käytetään hyväksi :(

Ei ole sinun tai perheesi homma elättää vanhempiasi tai sisaruksiasi. Etenkin kun heillä itsellään näyttää olevan taloudenhallinta ihan pielessä.

Uskomatonta, voiko joku käyttäytyä noin???? :( Älä lainaa enää, ehdottomasti ei. Menetät omaisuuden, kun eivät osaa rahaa käyttää. Mistään pattitilanteesta kun ei ole kysymys, rahaa heillä on jos eivät törsäisi :/

sinä pyydät lainaa minä en anna, sinä pahalla päällä
sinä pyydät lainaa, minä annan, sinä ei maksa, minä pahalla päällä.

parempi sinä pahalla päällä.

minulla samoja kokemuksia. en enää lainaakaan. alkoholisti sukulainen on sitten syömättä, kun kerran itse rahansa joi. ei pakota minun päätä.

Samaa mieltä että älä lainaile enää. Sano niille, että olet tehnyt periaatepäätöksen että et enää lainaile kenellekään yhtään! Pistä mieluummin ne rahat pankkiin ja lähde vaikka etelänmatkalle säästöilläsi joskus!

minulla menikin välit yhteen kaveriin, joka ei suostunut maksamaan 200euron velkaansa takaisin. Lainasin siis auton ostoa varten rahaa ja takaisin olisi pitänyt maksaa 2 seuraavan kuukauden aikana, mutta vielä puoleen vuoteen mitään ei tapahtunut, aina vaan sanoi että eihän sun talous ole parista satasesta kiinni.
Lopulta asiaa selviteltiin poliisin avustuksella ja rahat löytyi heti. Ja minä olen nipo ja kärsimätön akka...

Jos mä lainaisin vaikka satasen jollekin joka lupaa maksaa tiettynä aikana takasin, niin sais luvan myös maksaa. Mä en suostuis oleen ite p-a sen takia, että toinen on mulle velkaa. Ryhdistäydy hyvä ihminen ja vaadi omasi takaisin heti ja ilmoita sun "pankin" menneen"konkkaan"... eli LOPETA se lainaaminen!!

ja minä en koskaan lainaisi kenellekään sentin senttiä. tai no joo, siis tilanteet että toisella ei ole raha amukana ja ei voi ostaa itselleen kahvia tai ruokaa, ehkä.

Jos lakkaat lainaamasta, niin saat selville onko sinulla muuta arvoa, kuin että olet löysäehtoinen pankki. Jos ei ole, niin et tarvitse heitä siinä tapauksessa mihinkään.

Yhteistyössä