Mulla on iso koira ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062925 Tuossa linkki edelliseen keskusteluun.

Tuon jälkeen me käännettiin kaikki ovenkahvat ja olikin pari päivää tosi nätisti kotona. Eilen 1,5h yksinolon aikana oli repiny meidän uuden sohvan |O
Mulla on nyt onneksi viikko sairaslomaa, että voi olla kotona ja etsiä sille uutta kotia. Mulla on jo pari ilmoitusta netissä, mutta eipä kukaan taida kiinnostua, kun rehellisesti kirjoitin että yksinolo sisällä ei onnistu :/ Mä haluan ihmisten tietävän mihin ne päänsä laittaa, ettei tuo joudu kiertämään eri koteja, vaan löytyis joku joka pystyis pitämään sitä ulkona.
Koiratarhalla on tällä hetkellä yli 20 koditonta koiraa ja sielä joutuisi sitte asumaan vaikka kuinka kauan, eikä se kuulosta mun mielestä oikeen kivalta.
Mutta meillä asuminen ei taida kyllä enää onnistua, kun hajotettujen listalla on jo lattiat, seinät, ovenkarmit, tietokoneen näyttö, kaikki tietokoneen johdot, sohva, poikien leluja, kaikki mitä keittiön alakaapeista löytyy.... lista on loputon :| Eli tässä nyt on ongelmana se kodin löytäminen ja kun aikaa on vaan viikko :o Sen jälkeen mulla alkaa taas työt ja joutuu olemaan yksin välillä viisikin tuntia :/

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mä nyt kysäsen, että oletteko ammattikouluttajan apua hakeneet tähän edelleenkään?

Me ei pystytä sitä meillä enää sisällä pitämään millään muotoa, kun rikkoo kaiken. Eli enää ei kysymys oo siitä, kuinka sen sais lopettamaan, vaan että kuinka sille vois löytyä parempi koti.
Kyllä mä oon nyt sitä mieltä, että kaikki voitava meidän resursseilla on jo koitettu. Ja kun tästä koiran lähtemisestä en päätä yksin, vaan talossa asuu muitakin jotka alkaa olla paljon valmiimpia koirasta luopumaan kun minä.

Siis vastauksesi on "ei". Silloin mielestäni kaikkia resursseja ei ole käytetty. Mainitsit yhdessä ketjussa kerran soittavasi ja hakevasi apua...mutta taisi sitten osottautua liian kalliiksi vai? Halvemmalla pääsee ja helpommalla kun antaa pois... voi voi...
Ajatteleppa jos kouluttaja saisikin koiran toimimaan niin, ettei siitä tarvitsisi luopua vaan se parjäisi sisällä. Kun kait se koira teillä nytkin kuitenkin sisällä on? Eikö sitä apua kannattaisi kuitenkin nyt hakea kun toisesta kodista ei kuitenkaan ole mitään tietoa?

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Siis vastauksesi on "ei". Silloin mielestäni kaikkia resursseja ei ole käytetty. Mainitsit yhdessä ketjussa kerran soittavasi ja hakevasi apua...mutta taisi sitten osottautua liian kalliiksi vai? Halvemmalla pääsee ja helpommalla kun antaa pois... voi voi...
Ajatteleppa jos kouluttaja saisikin koiran toimimaan niin, ettei siitä tarvitsisi luopua vaan se parjäisi sisällä. Kun kait se koira teillä nytkin kuitenkin sisällä on? Eikö sitä apua kannattaisi kuitenkin nyt hakea kun toisesta kodista ei kuitenkaan ole mitään tietoa?

Minä olisin ainut joka sitä kouluttaisi, mies ei ainakaan enää jaksa yrittää, se on mielipiteensä tehny jo selväksi. Ja tämän kymmenen viikkoa kestäneen päänsäryn jälkeen, en enää jaksa yksin ruveta mitään yrittämään.
Ja entä jos sille löytyis parempi koti, jossa se sais olla päivät ulkona ja sille olis muutenkin enemmän aikaa, eikä tarvisi yksin olla kotona?

seuraava omistajahan voi sitten käyttää niitä rahallisiakin resursseja siihen koulutukseen. inusta on ihan järkevää, että MissMaisa antaa koiran pois tuossa tilanteessa.

Minusta on ihmeellistä, ettei sitä apua ole ammattikouluttajalta haettu jo iät ja ajat sitten. Kun on kerran tuollainen rotu päätetty ottaa kerrostaloon, olisi sitten pitänyt pitää huoli siitä, että sen kanssa myös pärjätään ja ollaan valmiita käyttämään niitä rahallisiakin resursseja sen avun hakemiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja v2:
seuraava omistajahan voi sitten käyttää niitä rahallisiakin resursseja siihen koulutukseen. inusta on ihan järkevää, että MissMaisa antaa koiran pois tuossa tilanteessa.

Tähän minä tähtään, kun koirasta ei välitä enää muut kuin minä, niin mun mielestä olis parempi löytää sille koti, jossa olis sille enemmän aikaa ja pystyisivät kokeilemaan ihan kaikkea. Kun mekin nyt ollaan molemmat vuorotyössä, pojat vie oman aikansa ja odotus multa voimat. Ja kun tuo kumminki nauttii ja haluaisi aina olla ulkona, niin omakotitalo olis sille ihanteellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no voi..kurja tilanne!! toivotaan että uusi koti löytyy nyt viikon aikana.. täytyy sanoa, että sulla on pitkät hermot kun näinkin kauan olet jaksanut yrittää!

Se oliskin aivan eri asia jos yksin asuisin, mutta nyt on kumminki muukin perhe jota pitää ajatella. Ja kamala stressi tulla kotiin, kun saa miettiä että mitä nyt taas on tapahtunut ja siivota jälkiä seuraavan tunnin... ja senkin ajan voisin viettää poikien kanssa...
Mutta saa tässä vielä monta päivää itkua tihrustaa, on se vaan niin rakas :'(

Ihan pakko laittaa ns. lohdutukseksi, että monet koirat tekevät tuhoja n.1,5v asti... Ja sitten rauhoittuvat. Teidän koira on vielä siis nuori... Mutta onnea uuden kodin etsintään!

Ehdotan sulle edelleen ensiavuksi sellaista metallista kuonokoppaa. Sen kanssa ei pitäisi pystyä tuhoamaan mitään. Se estäisi lisävahinkojen syntymisen siihen asti kunnes löydätte jonkun ratkaisun. Lisäksi koulutusta ja paljon paljon aktivointia, että koira saisi purkaa energiansa johonkin muuhun kuin ongelmakäytökseen. Myöskin häkkejä on olemassa ja takuulla niin kestäviä, ettei mikään rakki niistä ulos pääse. Mutta ne tietysti maksaa enemmän.

Sehän on sekaroituinen, eikö vaan? Voi olla tosi vaikeaa löytää uutta kotia sekarotuiselle ongelmakoiralle. Itse en ainakaan ottaisi sellaista mistään hinnasta. Meidän toinen koira on tullut meille ongelmakoirana, mut se on saman rotuinen kuin vanhempi koirakin ja haluamme harrastaa juuri ko rodun kanssa. Mistään muusta rodusta tai sekarotuista ongelmakoiraa ei meille tule ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja koiraharrastaja:
Ehdotan sulle edelleen ensiavuksi sellaista metallista kuonokoppaa. Sen kanssa ei pitäisi pystyä tuhoamaan mitään. Se estäisi lisävahinkojen syntymisen siihen asti kunnes löydätte jonkun ratkaisun. Lisäksi koulutusta ja paljon paljon aktivointia, että koira saisi purkaa energiansa johonkin muuhun kuin ongelmakäytökseen. Myöskin häkkejä on olemassa ja takuulla niin kestäviä, ettei mikään rakki niistä ulos pääse. Mutta ne tietysti maksaa enemmän.

Sehän on sekaroituinen, eikö vaan? Voi olla tosi vaikeaa löytää uutta kotia sekarotuiselle ongelmakoiralle. Itse en ainakaan ottaisi sellaista mistään hinnasta. Meidän toinen koira on tullut meille ongelmakoirana, mut se on saman rotuinen kuin vanhempi koirakin ja haluamme harrastaa juuri ko rodun kanssa. Mistään muusta rodusta tai sekarotuista ongelmakoiraa ei meille tule ikinä.

Mullakin on epäilys, että tuota on vaikea saada yhtään mihinkään. Tuo koiratarha tietysti ottaa kaikenlaiset koirat, mutta sitte ne saattaa olla sielä vuosia tai jopa loppuelämän ennen kun uusi koti löytyy.

Meillä ei ongelmana oo niinkään hampaat vaan tassut, sohva oli kaivettu hajalle, samoin lattia ja seinät. Sitte tietysti käyttää hampaita, jos löytyy jotain ihanaa, niinku tietokoneen johdot.

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja koiraharrastaja:

Mullakin on epäilys, että tuota on vaikea saada yhtään mihinkään. Tuo koiratarha tietysti ottaa kaikenlaiset koirat, mutta sitte ne saattaa olla sielä vuosia tai jopa loppuelämän ennen kun uusi koti löytyy.

Meillä ei ongelmana oo niinkään hampaat vaan tassut, sohva oli kaivettu hajalle, samoin lattia ja seinät. Sitte tietysti käyttää hampaita, jos löytyy jotain ihanaa, niinku tietokoneen johdot.

Mitäs rotuja siinä nyt taas olikaan? oletko kokeillut järjestää koiralle muuta toimintaa kuin lenkit ja saako lenkkejäkään tarpeeksi? Oletko yrittänyt jättää koiralle aktivointileluja, namikätköjä yms siksi aikaa kun on yksin? Pystyykö koiran lukitsemaan johonkin tiettyyn huoneeseen? Jos väliovia ei saa lukkoon, käännä kahvat pystyyn, niin ei saa auki. Vaikka ehkä uuden kodin löytäisitkin, siihen asti on kai pakko yrittää keksiä joku ratkaisu ja estää lisätuhot.

no kun sulla on kerta viikko vapaata niin voisit ensi avuksi alkaa treenaan sitä yksinoloa,ja johtajuusasioita muutenki.Ois sille koiralle helpompi löytää uus koti kun oltas ees alkuun päästy harjottelujen kans.

On tosi yleistä että tommoset yksinolo-ongelmat on oikeasti niitä johtajuusongelmia,jos koira kokee olevansa johtaja sillä tulee hätä kun lauman alemmat lähtee jonnekkin ja se ei voi olla suojelemassa niitä.Johtajan paikalla oleminen on iso stressi koiralle koska koirasta ei ihmisperheessä siihen ole,joten teette koirallekin palveluksen kun palautatte sen omalla paikalleen...

Ajokoiraa ja saksanpaimenkoiraa. Lenkillä käydään aamuin illoin tunti ja päivällä sitten lyhyempiä. Yleensä käyn tuon vielä pyörällä juoksuttamassa. Naksutinkoulutusta ollaan harjoiteltu, mutta tuokin on niin energinen ja vilkas, ettei sitä jaksa kiinnostaa kauan mikään, varsinkaan jos on jotain häiriötekijöitä (lapset, toinen koira, mies).
Leluja, luita, aktivointipalloja, siankorvia.... sillä on mielin määrin. Ainut paikka mihin sen voi lukita on olohuone ja käytävä, kahvat on nostettu, mutta oli niinkin saanut yhden oven auki. Ja nyt se tietysti pääsee repimään mun sohvaa niin paljon kun lystää :kieh:

Nämä kysymykset on varmasti jo kysytty mutta kysyn silti. =) Eli mitä rotuja koirassa on, minkä ikäinen ja sukupuoli? Onko koira ollut teillä pennusta asti? Stressaako koira muista asioista kuin yksinolosta?

Saattaisi olla (ainakin minun) helpompi antaa jotain vinkkejä. =)

Muoks. Rodut selvisikin jo. =)

Yhteistyössä