Mulla on niiiiin huono omatunto eräästä asiasta jonka tein vajaa 4v sitten.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kun vaivaa niin vaivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kun vaivaa niin vaivaa

Vieras
En vaan saa tätä asiaa pois päästäni. Ihan sydäntä puristaa kun aina joskus tulee mieleen.Mitään vakavaa ei tapahtunut tms, mutta en voi käsittää miten saatoin joskus tehdä noin ja vieläkin on huono omatunto.

Eli, esikoiseni oli n 2-3vk vanha, kun ystäväni oli meillä kylässä.
Hän otti siideriä tai jotain ehkä pullon verran. Mieheni oli ollut juhlimassa kavereiden kanssa ja oli melko tillin tallin sängyssä nukkumassa. (todella harvinaista että mies yleensä juo mitään, pakko mainita).

Minä, hullu äiti, jätin lapseni nukkumaan toiseen sänkyyn ja lähdin viemään ystävääni kotiin.
Matkalla jo iski sellainen paniikki että mitäs jos sattuu jotain ja mies ei takuuvarmana herää ja ajoin hullun vauhtia kotiin. Matka kesti yhteensä ehkä 10min.

Itsellenikin olisi voinut sattua jotain.
Jätin siis periaatteessa lapseni yksin kotiin, joka on musta ihan hirvittävän kauhea ajatus.

Tätä hullua tapausta en saa mielestäni, vaikka joku saattaa pitää mua tyhmänä. Mut en vaan saa. =(

Yritänkin, mutta en käsitä miksen pysty.
Yleensä osaan käsitellä asiat ja antaa anteeksi ja unohtaa mutta tuo on vaan jotenkin syöpynyt mun mieleen anteeksiantamattomana tekona.

Nyt oli pakko edes tänne siitä kirjoittaa jos sillä sais helpotettua asiaa.

Ihan kauhea syyllisyys. =(
No, pakko yrittää vaan unohtaa.

Mennyt on mennyttä ja mitenkään ei käynyt.Ajatteleppa asiaa niin, että joku olisi voinut jättää vauvansa/lapsensa ihan tarkoituksella kotiin useiksi tunneiksi lähteäkseen suunnitellusti esim.baariin tms.Sulla omatunto kolkutti tuosta eli tedät mikä on oikein tai väärin.Tuossa ei kuitenkaan ole mitään, minkä vuoksi sun täytyisi vieläkin potea huonoa omaatuntoa!!!

Miehellekkään en koskaan oo kertonut asiasta. Eikä se tajunnut sillon ihmetellä että miten kaveri pääsikotiin.

miten voin olla niin vastuuton vaikka olin jo silloin kaikessa muussa ylitarkka ja huolehtivainen. Moni on sanonut jopa liiankin vastuulliseksi.

Kun mä tiedänkin tavallaan että voisin unohtaa eikä tarvis olla enää huono omatunto mutta se ei vaan unohdu. Aina kun tulee mieleen, s kouraisee niin syvältä. Ihan ihme juttu.

No, mun on pakko vaan taas sitä hetki märehti ja sitten piilottaa se hetkeksi jonnekin taka-alalle taas.

Kiitos teille kommenteista! auttoi edes vähäsen kun sai asian tänne purkaa.

Mitään ei sattunut (ilmeisesti?) eli peace vaan! Kaikki hyvin! Yhtä hyvinhän sä olisit voinut olla sen saman varttitunnin suihkussa, minne ei kuulu lapsen itku tai mikään muukaan.
Kyl näitä kuule sattuu. Joka on synnitön, heittäköön viimeisen kiven vai miten se vanha sanonta sanookaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Mitään ei sattunut (ilmeisesti?) eli peace vaan! Kaikki hyvin! Yhtä hyvinhän sä olisit voinut olla sen saman varttitunnin suihkussa, minne ei kuulu lapsen itku tai mikään muukaan.
Kyl näitä kuule sattuu. Joka on synnitön, heittäköön viimeisen kiven vai miten se vanha sanonta sanookaan...

Näinpä. Kuitenkin on hyvin epätodennäköista että sinä aikana olisi sattunut mitään tulipaloa kuitenkaan, eli pahin mitä olisi voinut sattua olisi ollut se että vauva huutaa yksin sen kymmenen minuuttia, mikä voi isommassa talossa sattua niinkin että äiti on suihkussa.

joo ei mitään sattunut, Luojan kiitos! Pikkunen tuhisi sängyssä onnellisena.
Voi se hissimatka kolmanteen tuntui ikuisuudelta!!!!

No, nyt sillä pikkusella on jotain asiaa, mun täytyy mennä. Mutta kiitos oikeasti!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nessu Nenäliina:
Ja jos vauva olisi alkanut kamalasti itkemään,ehkä miehesikin olisi saattanut herätä.Vaikka kännissä olikin.

Vaikka mä en missään nimessä kannata lasten huudattamista, varsinkaan pienten vauvojen, niin todennäköisimmin sekin että vauva olisi huutanut yksin sen yhden kerran ei olisi ollut kovinkaan haitallista.

hei!!!!Unohda jo!Me kaikki teemme virheitä ja se on vielä pieni virhe!Koska kaikki on hyvin =) Muista että vielä kaikenlaista tule elämään aikana,mitä pitäis mietiä... :snotty:

hei, unohda se jo. ei oo mitään järkeä että vatvot asiaa ees-taas, ees-taas... sie teet ittes vaan hulluksi sen takia. vastaisuudessa tiiät sitte toimia toisin, eiks je? :hug:

Mutta jos... joutuu jättämään pienen lapsosen kotiin hetkeksi niin oivan häkin saat lapselle kääntämällä pinnasängyn nurinpäin...ja lapsi sisään... :) :laugh: :laugh:

Monesti teemme sellaisia virheitä ettemme niiden taloudellista ja henkistä merkitystä huomaa kun vuosien päästä.
Esim. jokainen rattijouppouteen syyllistynyt kiinni jäänyt tai ei, saisi tuntea sisällänsä piston.
Silloin on henki vaarassa monella.. tiedä kuinka monen pienen lapsen vanhempi on uhattuna!!
Nyt ajattelemme sitä kuviteltua orpoa 2-3 vk ikäistä. :'(
Tai 11 vuotiasta joka ymmärtää vanhempiensa menettämisen eikä ikään totu adoptioihin....

Musta tuntuu, että pikemminkin oot erittäin vastuuntuntoinen äiti!
Et mikään heitteille jättäjä! Nyt lopetat itsesi piiskaamisen. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Mitään pahaa ei sattunut ja ei kai meistä kukaan voi olla joka sekunti lasta vahtimassa...mä ainakin käyn suihkussa, saunassa, nukun jne...

Yhteistyössä