Mulla on taas kurkku kipeä, ei oo todellista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei todellakaan jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei todellakaan jaksa

Vieras
Mulla oli kahden viikon kestävä flunssa ja siihen liittyi myös kurkkukipu. Ensin toinen puoli ja sitten toinen puoli. Kipu yltyi iltaa myöten niin kovaksi, että yhdenkin yön valvoin kun kipu säteili korviin saakka. Noh, kunnon hoitajana sinnittelin enkä mennyt lääkäriin ja kipu meni sitten parissa viikossa ohitse niin, että eilen oli ensimmäinen päivä kun kurkkuun ei enää sattunut hitustakaan.

Kunnes tänä aamuna kun heräsin. Nyt se on taas kipeä, molemmin puolin, ja tosi kipeä onkin. Kipu tuntuu omituisesti kielen alla tai tuolla toisessa päässä niin että keilen liikuttelu tekee kipeää. Kurkussa tuntuu niellessä palan tunne ja koskee.

Mä en kestä tätä taas! Mikä voi olla näin pitkäkestoinen kurkkukipu?? Onko tätä liikkeellä? Miten tästä pääsee eroon?!!!!

kannattaa käydä lääkärissä kun on jo noin kauan kestän..eilen käytin likan kurkkukivun takia nieluviljelyssä,ei angiinaa sanoivat vaan että on kuulemma todella paljon liikenteessä flunssasta johtuvaa kurkkukipua

mulla on tosi usein kurkkukipua, mut ei ole ollut aina angiina. En tiedä mistä johtuu... olisko joku ärsytys, allergia, refluksitauti tms... joku kuitenkin saa sen aina kipeäksi.

menin vaan lääkärin sadannen kerran valittamaan kurkkukipua ja sattui lääkäri joka osasi kysellä muitakin oireita, ja sanoi että selvä refluksi. Nyt syön happosalpaajaa 40 mg päivässä. eipä ole ollut kurkku enää kipeä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menin vaan lääkärin sadannen kerran valittamaan kurkkukipua ja sattui lääkäri joka osasi kysellä muitakin oireita, ja sanoi että selvä refluksi. Nyt syön happosalpaajaa 40 mg päivässä. eipä ole ollut kurkku enää kipeä ;)

No onko ne käsikauppalääkkeitä, vai reseptillä?

Mulla oli tuossa kesän puolella kuukauden kurkku kipeä:(Just tuollain,turposi vaihtaen puolta,saattoi olla neljäkin päivää pois ja taas tuli takasin,paljon jasamisia :hug:

Multa ei ainakaan löytynyt mitään muuta kun että ois virus.

muita refluksin oireita? Pitääkö sun rykiä usein, yskittääkö? Tähän mun refluksiin ei kuulu perinteistä närästystä ollenkaan, vain näitä ylähengitystieoireita. Röyhtäilen paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muita refluksin oireita? Pitääkö sun rykiä usein, yskittääkö? Tähän mun refluksiin ei kuulu perinteistä närästystä ollenkaan, vain näitä ylähengitystieoireita. Röyhtäilen paljon.

ei.... flunssa on suht usein mut ei ton taudin oireita. paitsi sitä närästystä.

jos sua närästää usein, toi kurkkukipu voi hyvinkin olla refluksin oire. Vaikka ei olisikaan noita mun mainitemisa oireita, pelkkä närästys riittää. Se kun on hyvin monioireinen tauti. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa sen mahdollisuudesta.

Mulla oli kans just samalla tavalla kurkku kipeä. Enemmän toisellapuolen ja myös kieleen sattui (sinne kielen reunaan). Nyt onneksi meni jo ohi,mutta nuha ja yskä jäi.
Tosin voihan tuo mun kurkkukipuni johtua muustakin kuin tästä flunssasta... epäilen nimittäin, että mullakin on toi refluksi.. ei närästäm, mutta pari viikkoa sitten todettiin ruokatorventulehdus ja eikös sekin ole seurausta mahahappojen virtaamisesta ruokatorveen. Toisinaan mua röyhtäyttää paljon, nyt ei ole tosin Zolt kuurin jälkeen sitäkään tehnyt. Gaviscon-liuos on muuten hyvä mahahappojen tasapainoittaja. Parempi kuin ns. närästyslääkkeet. Sitä voi ottaa aina tarpeen tullen ja aina ennakoivasti.. Esim. yötä vasten hyvä ottaa. Kun makuuasennossahan se vatsaneste pääsee helposti ruokatorvea ärsyttämään. Lisäksi tuo Gaviscon on reseptivapaa, joten hyvä ensiapu ellei heti pääse lääkäriin.

Kannattaa käydä tosiaan siellä nieluvljelyssä,että saa tietää onko angiinaa.Minä olin just viime viikon angiinassa :(.Nyt on ollu kurkku kipeenä yhteensä 3 viikkoa.Edelleen siis kipeä,mutta johtunee nyt siitä että rasittuu niin paljon töissä ja ei ole ihan kunnossa vieläkään tuon angiinan jäljiltä.