Mulla on taas paha olo. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhaNainen

Vieras
Mä en tiedä enää miten päin olisin. Sain toissapäivänä tietää yhden kamalan asia jota en ois koskaan halunnut kuullakaan. Mä en vieläkään halua uskoa sitä mutta pakko kai se olis. Tuntuu vaan että mun ihmistuntemus ei olekaan niin hyvä kuin mitä oon kuvitellut. En oikeastaan halua edes kertoa mitä asia koskee, enkä ees tiiä miksi kirjoitan sitä tänne. Ei vaan ole ketään kelle tästä puhuisin. Ja mä en edes ole se henkilö jota tämä tieto eniten satuttaa, mutta hän jonka maailman tämä asia tulee romauttamaan ei vielä tiedä, enkä mä millään halua olla se henkilö joka sen tiedon hänelle kertoo. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja SärkynytEnkeli;23329364:
Jotain on petetty? Hmmm.... Puhu ja selvittele asiaa sulle kertoneen kanssa... Ei kai oikeen auta kun seurata ja toivoa että asianomainen selviää hyvin tilanteesta:(

Olisikin noin "pienestä" asiasta kyse (siis kenenkään petetyksi tulemista vähättelemättä), tää on vaan ihan kamala asia ja mua oksettaa kun edes ajattelen sitä.

niin. jos et halua itse sille henkilölle kertoa niin sitten et voi muuta ku oottaa että joku muu ketoo ja voit sitten olla tukeena jos se henkilö sitä tarvii. siihen asti, koita pärjätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ösalköKD;23329508:
Insesti?! Jos romuttaa elämän ja on vakavampaa kuin pettäminen...

En mä halua tätä arvuutella täällä. Joku saattoi ehkä huomata yhdessä ketjussa kun lipsautin asiasta, mutta silloin en tiennyt viel varmaksi vaan epäilin vasta. Sori että aloitin koko ketjun, ei olis pitänyt. :(

En mä halua tätä arvuutella täällä. Joku saattoi ehkä huomata yhdessä ketjussa kun lipsautin asiasta, mutta silloin en tiennyt viel varmaksi vaan epäilin vasta. Sori että aloitin koko ketjun, ei olis pitänyt. :(

Ja nyt mars kaikki palstalaiset hakemaan IhaNaisen ketjuja ja jäljittämään sitä yhtä ketjua! Oikeesti jos et halua asioista puhua niin miksi sitten vihjaat mistä asia löytyisi?????

99% varmuus, mistä puhut. Kuka ei tiedä? Puoliso? Vanhemmat? Eihän sinun tarvitse asiaa kertoakaan, se tulee kyllä ilmi pian. Miksi sinun edes pitäisi olla se, joka kertoo?

[QUOTE="vieras";23329957]99% varmuus, mistä puhut. Kuka ei tiedä? Puoliso? Vanhemmat? Eihän sinun tarvitse asiaa kertoakaan, se tulee kyllä ilmi pian. Miksi sinun edes pitäisi olla se, joka kertoo?[/QUOTE]

Ei ole kyse vanhemmista. Jotenkin mulla on vaan kauheen syyllinen olo kun tiedän, ja toinen odottaa sitä samaa tietoa sydän syrjällään ja mä en halua kertoa. Tai haluisin mutten pysty siihen. En tiedä miten voin enää siinä tilanteessa lohduttaa.

Mä taas olen ottanut tuollaiset kertomiset niin, että on mun velvollisuus kertoa ja kyllä mä sen paremmin saan tehtyä kuin moni tönkkösuolattu tyyppi lähipiiristä (esim. mun äiti) . Eli jos sä et osaa, älä kerro, mutta muutoin voit miettiä, kuka sen sitten tekee sua paremmin tai lohduttavammin.

Ei ole kyse vanhemmista. Jotenkin mulla on vaan kauheen syyllinen olo kun tiedän, ja toinen odottaa sitä samaa tietoa sydän syrjällään ja mä en halua kertoa. Tai haluisin mutten pysty siihen. En tiedä miten voin enää siinä tilanteessa lohduttaa.

Lohdutat olemalla läsnä ja "käytettävissä". Harva mitään konkreettisia keinoja odottaakaan, tai niitä pystyy antamaan. Läsnäolo ja kuunteleminen riittävät. Epätietoisuus voi olla pahempaa, kuin se, että pääsee käsittelemään asiaa heti, kun tieto kuitenkin on tulossa.

[QUOTE="vieras";23330067]Lohdutat olemalla läsnä ja "käytettävissä". Harva mitään konkreettisia keinoja odottaakaan, tai niitä pystyy antamaan. Läsnäolo ja kuunteleminen riittävät. Epätietoisuus voi olla pahempaa, kuin se, että pääsee käsittelemään asiaa heti, kun tieto kuitenkin on tulossa.[/QUOTE]

Mutta miten tuollaista voi kertoa? Luulen että tiedät mitä tarkoitan.

Mutta miten tuollaista voi kertoa? Luulen että tiedät mitä tarkoitan.

Jos ihminen osaa jo odottaa tietoa, sinä vain varmistat asian, et varsinaisesti edes kerro. Ei sinun pakko ole tietenkään, jos ja kun tieto on muualtakin tulossa. Hankala sanoa, kun en tiedä, mikä sinun suhteesi tähän ihmiseen on, oletteko miten läheisiä ja odottaako tuo ihminen edes, että kertoja olisit juuri sinä.

[QUOTE="vieras";23330148]Jos ihminen osaa jo odottaa tietoa, sinä vain varmistat asian, et varsinaisesti edes kerro. Ei sinun pakko ole tietenkään, jos ja kun tieto on muualtakin tulossa. Hankala sanoa, kun en tiedä, mikä sinun suhteesi tähän ihmiseen on, oletteko miten läheisiä ja odottaako tuo ihminen edes, että kertoja olisit juuri sinä.[/QUOTE]

Ei odota että mulla olisi mistään sen varmempaa tietoa kun hänelläkään, koska hänelle se virallisia tahoja pitkin ilmoitettaisiin ekana. Ja kyse ei siis ole minkään asian varmistumisesta, sillä tämä henkilö ei pidä tätä totuutta edes kovinkaan todennäköisenä.

[QUOTE="vieras";23330058]Mä taas olen ottanut tuollaiset kertomiset niin, että on mun velvollisuus kertoa ja kyllä mä sen paremmin saan tehtyä kuin moni tönkkösuolattu tyyppi lähipiiristä (esim. mun äiti) . Eli jos sä et osaa, älä kerro, mutta muutoin voit miettiä, kuka sen sitten tekee sua paremmin tai lohduttavammin.[/QUOTE]

Poliisi tai muu viranomainen on varmasti kokeneempi tällaisissa jutuissa.

Jos haluat niin voit purkaa tuntojasi minulle sähköpostitse ja minä voisin tehdä samoin sinulle (paljon on asioita joita en voi/halua omille tutuilleni kertoa)...sekin jo kummasti helpottaa ja on ihana jos löytää luotettavan "sähköpostiystävän" :)

Minulla aikoinaan oli jo yksi ja täältä palstalta tavattu hänkin, mutta johonkin se kirjoittelu sitten hänen puoleltaan jäi jonkin ajan kuluttua.

Jos siis haluat niin kirjoitellaan puolin ja toisin....osoite sinulla jo onkin, kun eilen minulle postia laitoit...ja tyllat tulee pian kans :)

Yhteistyössä