Mulla on taas paha olo. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei odota että mulla olisi mistään sen varmempaa tietoa kun hänelläkään, koska hänelle se virallisia tahoja pitkin ilmoitettaisiin ekana. Ja kyse ei siis ole minkään asian varmistumisesta, sillä tämä henkilö ei pidä tätä totuutta edes kovinkaan todennäköisenä.

Kyse ei ilmeisesti ole kenestäkään hyvästä ystävästäsi? Anna viranomaisten huolehtia kertomisesta sitten jos ette läheisiä ole. Hän sen tiedon kuitenkin on jossain vaiheessa saamassa, joten sinänsä et edes salaa mitään.

[QUOTE="Mari";23330316]Jos haluat niin voit purkaa tuntojasi minulle sähköpostitse ja minä voisin tehdä samoin sinulle (paljon on asioita joita en voi/halua omille tutuilleni kertoa)...sekin jo kummasti helpottaa ja on ihana jos löytää luotettavan "sähköpostiystävän" :)

Minulla aikoinaan oli jo yksi ja täältä palstalta tavattu hänkin, mutta johonkin se kirjoittelu sitten hänen puoleltaan jäi jonkin ajan kuluttua.

Jos siis haluat niin kirjoitellaan puolin ja toisin....osoite sinulla jo onkin, kun eilen minulle postia laitoit...ja tyllat tulee pian kans :)[/QUOTE]

Kiitos, tämä merkitsee mulle tos paljon. :) Koitan laittaa postia kun poika menee taas päikkäreille.

[QUOTE="vieras";23330347]Kyse ei ilmeisesti ole kenestäkään hyvästä ystävästäsi? Anna viranomaisten huolehtia kertomisesta sitten jos ette läheisiä ole. Hän sen tiedon kuitenkin on jossain vaiheessa saamassa, joten sinänsä et edes salaa mitään.[/QUOTE]

On hyvä ystävä, miksei olisi.

No mieti omalle kohdalle, miten haluaisit itse muiden toimivan samassa tilanteessa?

Eikä kukaan "taikatemppuja" odota lohdutukseksi vaan yleensä läsnäoleva ihminen auttaa.

On hyvä ystävä, miksei olisi.

Siitä ajattelin, kun sanoit, ettet "osaa" kertoa. Kyllähän te ystävän kanssa olette varmaan ennenkin puhuneet vaikeista asioista? Ja ilmeisesti tästäkin tapauksesta arvailleet? Joten jos ihminen on hyvä ystäväsi, kertoisin siinä tapauksessa kyllä. Siis jos sinulla oikeasti on VARMA tieto, ei huhu tai juoru. Epätietoisuus on kamalaa. Lohduttaa voit juurikin olemalla läsnä ja tarjoamalla olkapäätä, ei siihen sen kummempia taikatemppuja tarvita.

Mä kyllä kertoisin. Olisin aika loukkaantunut, jos hyvä ystäväni tietäisi jotain sellaista jota mä odottaisin kuulevani, eikä kertoisi... Miten sä olet asiasta kuullut, jos ei virallisia teitä pitkin ole tieto vielä mennyt perille?

[QUOTE="tuntematon";23349545]Mä kyllä kertoisin. Olisin aika loukkaantunut, jos hyvä ystäväni tietäisi jotain sellaista jota mä odottaisin kuulevani, eikä kertoisi... Miten sä olet asiasta kuullut, jos ei virallisia teitä pitkin ole tieto vielä mennyt perille?[/QUOTE]

Mietin ihan samaa. Loukaantuisin jos ystäväni ei oisi kertonut tietoa minkä tietää! Tuntisin itseni petetyksi ja mitä läheisempi ystävä sen isompi "rike"
Ei elämässä kaikki ole helppoa ja joskus on tehtävä vaikeita asioita muiden hyväksi.
Ehkä jotenkin itsekästä valittaa ettei uskalla kertoa ja olla tukena vaikka asia ilmeisesti koskettaa ystävääsi enempi eikä sinue =/

Poliisi tai muu viranomainen on varmasti kokeneempi tällaisissa jutuissa.

Mulla ei ole aavistustakaan millaisesta jutusta on kyse, mutta haluaisimpa kertoa kuitenkin oman kokemuksen näistä viranomaiskertomuksista: Mulla isä kuoli vasta kotiinsa, asui yksin, olen ainoa lapsi. Mähän olen se, kelle tiedon kuolemasta siis pitäs mennä ekana, varsinkin kun mut on papereihin merkattu lähimmäksi omaiseksi. Tieto kuitenkin vietiin hänen vanhemmilleen, joilta sain itse puhelimitse tiedon.
Ja heille tästä kertominen on tapahtunut kaavalla: XX on löydetty kuolleena kotoaan, tässä numero asiaa tutkivan numero. Ei ole tunnistuskunnossa, heippa(oli kyllä, oik.lääketietelliselle pääsi katsomaan). Ei siis mitään apua että poliisi kertoo, edes mitään kriisiapua tms ei näille 80:lle vanhuksille tarjottu, kysytty että pärjääkö jne..

Siis voi olla parempi että tieto tulee jostain muualta, mutta se on sinun valintasi ja tosiaan, enhän tiedä mistä tässä on kyse.

[QUOTE="keppi";23349885]kerro nyt kun alotit! Ärsyttävää huomionhakemista koko ketju muuten.[/QUOTE]

Etkö tajua, ettei jokainen ketju ole lapsellista juoruilua/arvuuttelua? Aapeella ahdistaa joku asia, eikä sen tarvi selittää sulle taustoja, jos se ei halua. Lue Seiskaa, jos on noin hirveä tarve mässäillä toisten asioilla.

Etkö tajua, ettei jokainen ketju ole lapsellista juoruilua/arvuuttelua? Aapeella ahdistaa joku asia, eikä sen tarvi selittää sulle taustoja, jos se ei halua. Lue Seiskaa, jos on noin hirveä tarve mässäillä toisten asioilla.

No mitäs "kamoon" itse luet ja vieläpä kommentoit tälläisiä mässäilyketjuja? Koko kaksplus.fi on juoruilua! Että kamoon vaan itelles.

[QUOTE="kami";23350268]No mitäs "kamoon" itse luet ja vieläpä kommentoit tälläisiä mässäilyketjuja? Koko kaksplus.fi on juoruilua! Että kamoon vaan itelles.[/QUOTE]

Rauhotu vähän. En ole kritisoinut sitä, että näitä ketjuja LUETAAN, vaan sitä, että täällä joku vikisee, kun hänelle ei kerrota mikä IhaNaista ahdistaa. Jos lukisit ketjun vähän tarkemmin, tajuaisit ettei tämä ole "mässäilyketju" ja siksi tollanen yksityiskohtien tivaaminen on tökeröä. Sulle tämä palsta voi olla pelkkää juoruilua, mutta ei kaikille.

Yhteistyössä