Mulla on Tuksu-huulet :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olemisen riemu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olemisen riemu

Vieras
Työt alkaa ensi viikolla ja minulla on aivan järkyttävän paha huuliherpes. Aluksi oli vain pieniä rakkuloita ylähuulessa mutta pian koko ylähuuli paisui muodottomaksi. Luulin että paranemisen alettua tilanne olisi ohi mutta rakkuloita tulikin lisää ja nyt koko alahuuli on paisunut kaksinkertaiseksi ja vuotaa visvaa.

Todella inhottavaa ja huuli on tosi kipeä. Juominen sujuu pillillä ja puhe ei ole normaalia koska huulet ovat niin paisuneet.

Minulla on ennenkin ollut pahoja nämä huuliherpekset ja olen saanut jopa sairaslomaa sen takia. Asiakaspalvelutyössä kun olisi suotavaa että pystyisi puhumaan kunnolla eikä kuola valuisi toisesta suupielestä. Joskus huulet on ollut niin turvonneet ja rakkulat sellaisessa paikassa ja isoja että suuta ei ole saanut ollenkaan kiinni.

Tiedän että tämä johtuu stressistä. Olisihan se ihme jos töihin paluu 4 vuoden kotona olemisen jälkeen ei yhtään jännittäisi. En vain haluaisi aloitta töitä tämännäköisenä. Löysin onneksi lääkekaapista asiklovir-tabletit ja syön niitä nyt seuraavat 5 päivää. Toivottavasti auttaa eikä tilanne mene pahemmaksi. Onhan tuossa alahuulen toisessa nurkassa vielä kohta jossa ei ole vielä paiseita...

Oi, osanottoni! Itelläni kans joku stressi tms (mietin töistä lähtöä, en vain ole päättänyt milloin kerron pomolle) on nääs flunssa, herpes ja hiiva yhtaikaa päällä. Jippii, voit kuvitella että ei mikään hirmu freesi olo ole... :o

Saattaa olla huipputyperä kysymys, mutta ootko kokeillu niitä laastareita laittaa ? Niillä vois saada oloa jotenkin siedettävämmäks... Toi on ihan kauheeta kyllä, se haava tai rakkula kun tuntuu että se kipu tuntuu suunnilleen aivoissa asti.

Alkuperäinen kirjoittaja arkangeli:
Saattaa olla huipputyperä kysymys, mutta ootko kokeillu niitä laastareita laittaa ? Niillä vois saada oloa jotenkin siedettävämmäks... Toi on ihan kauheeta kyllä, se haava tai rakkula kun tuntuu että se kipu tuntuu suunnilleen aivoissa asti.

Laastarit ei sovi kun rakkulat on isompia kun laastarit. Mun rakkulat on sellaisia isoja vesikelloja. :ashamed:

Olen käyttänyt kyllä voidetta mutta siitä ei ole mitään hyötyä kun tämä tauti iskee näin rajuna.

Sulla on tosi paha herpes. Hae lääkäriltä resepti asikloviiritabletteihin. Seuraavan kerran kun pienikin herpesrakkula on tuloillaan, aloitat lääkkeet HETI. Nyt kun tilanne on noin pahasti päällä, tabletit ei auta muuhun kuin siihen, ettei leviä vieläkin pahemmaksi. Jos sulla tulee herpes tosi usein, kannattaa lääkärin kanssa keskustella myös jatkuvasta estohoidosta asikloviiritableteilla.

Yhteistyössä